AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Er interessert i psykisk helse, men er ikke psykisk syk selv og forstår ikke alt som står på nett - så trenger litt hjelp her. Skriver historier på fritiden, og i det siste har jeg blitt opptatt av å skrive om psykisk syke hovedroller. Er en perfeksjonist, så liker at ting stemmer, men spesielt siden jeg vurderer å starte opp med f.eks wattpad eller noe, er dette ekstra viktig. Vil i denne omgangen skrive om en som er i dyp psykose, da dette er noe jeg synes er ekstremt fascinerende, men vil vite litt om hvordan det faktisk er for personer å oppleve hallusinasjoner eller vrangforestillinger. Har hallusinasjonene (om dette er stemmer eller personer dere ser) navn, personligheter osv? Hva handler/handlet vrangforestillingene deres om, og hvordan blir/ble dere kvitt dem? Takker på forhånd!:) Anonymkode: f6759...e4f
Gjest supernova_87 Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Hvis du skal skrive om dette er det nok lurt å ha en del innsikt i dette på forhånd, for å gjøre det troverdig. I tillegg til å søke innspill her så vil jeg anbefale å lese noen bøker om det samme, der hovedpersonen er psykotisk eller schizofren. Dette kan gi deg litt mer innsikt i hvordan det er. Jeg kan anbefale boken "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng, og boken "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Jo mer du leser om det, jo bedre blir forståelse, og din egen evne til å skrive om det samme.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, Rainstorm skrev: Hvis du skal skrive om dette er det nok lurt å ha en del innsikt i dette på forhånd, for å gjøre det troverdig. I tillegg til å søke innspill her så vil jeg anbefale å lese noen bøker om det samme, der hovedpersonen er psykotisk eller schizofren. Dette kan gi deg litt mer innsikt i hvordan det er. Jeg kan anbefale boken "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng, og boken "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Jo mer du leser om det, jo bedre blir forståelse, og din egen evne til å skrive om det samme. Har prøvd å lest meg rundt, men det meste jeg finner på nett er jo skrevet av f.eks psykologer og leger, og ikke personene selv. For å ikke snakke om at det er ganske avansert til å begynne med, i hvert fall for en som ikke har opplevd dette selv, eller vært pårørende. Skal sjekke ut de bøkene, tusen takk! -ts Anonymkode: f6759...e4f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Du kan jo se The Robot? Anonymkode: 23211...845
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå