Gå til innhold

Antibiotika og idoform

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på en antibiotikakur for en uke siden og har ikke fått gjort nummer to siden. Har alltid slitt med treg mage men er visst verre nå. Tok en idoform tablett, fikk med en sånn liten pakke når jeg hentet ut medisinen. Dette er den røde idoformen, leste nå etter jeg tok den at det er for å stabilisere urolig mage.... 

Så hva i huleste gjør jeg nå? Apotek kommer jeg meg ikke til før på lørdag. Jeg har avføringstabletter, men ikke mulighet til å ta dem før i morgen kveld. Det er et mareritt, jeg blir kvalm og kjempedårlig i mange timer med kraftige magesmerter, så unngår å ta det. 

Jeg spiser normalt (har et bra kosthold) og har spist ganske mye de siste dagene, har merkelige "bevegelser" i magen hele tiden osv. :( Er jeg helt ute å kjøre som tok den idoformen eller går det fint? 

Anonymkode: 0f374...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg heller et lite klystér og se om det hjelper enn avføringstabletter. Avføringen ligger jo sannsynligvis allerede klar i tarmen når du har gått så lenge uten å gjøre noe. Har du ikke tilgang til klystér kan du lage et hjemmelaget et med litt mild såpe (feks intimsåpe) og vann som du sprøyter opp i tarmen med en engangsprøyte. Det tar ca ti minutter før ting rører på seg.
Avføringstabletter kan kødde det til enda mer enn det er nå fordi det kan oppstå diaré *bak* forstoppelsen, slik at du får en "plugg" med forstoppet avføring og veldig løs avføring som ligger bak og presser seg forbi.
Tviler på at idoformen er hovedproblemet da det er veldig vanlig å bruke idoform samtidig som en antibiotikakur, men sliter du med treg mage til vanlig, hjelper det jo ikke at idoform er laget for å unngå røten mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...