Gullik Skrevet 20. april 2016 #21 Skrevet 20. april 2016 2 minutter siden, Yvonne skrev: Deg om det. Så lenge kaffe smaker pyton ser jeg virkelig ingen grunn til å presse i meg noe slikt. Dessuten er det andre ting som kan jeg meg like stor hverdagslykke. Mvh Yvonne Neida, det var ikke ment slik. Men jeg er seriøs når jeg mener at det er noe helt spesielt med kaffe (når man er glad i det, vel og merke). Det er så mye mer enn selve smaken som foregår når du setter deg ned med dagens første kopp / eller i sosiale sammenhenger. Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne det med, men det er en veldig god følelse. Ok, nok off topic fra meg Trådstarter, har du prøvd te fra London Fruit and Herb Company? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #22 Skrevet 20. april 2016 Jeg spiser sjokolade istedet. Hver dag! Den holder meg flytende. Anonymkode: 7ca08...7e2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #23 Skrevet 20. april 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Cola.. Ikke at jeg egentlig tror det hjelper, men det føles hvertfall sånn. Anonymkode: d1193...edc Det inneholder jo koffein, så det hjelper nok. Anonymkode: caf83...d24
Anglofil Skrevet 20. april 2016 #24 Skrevet 20. april 2016 10 minutter siden, Gullik skrev: Neida, det var ikke ment slik. Men jeg er seriøs når jeg mener at det er noe helt spesielt med kaffe (når man er glad i det, vel og merke). Det er så mye mer enn selve smaken som foregår når du setter deg ned med dagens første kopp / eller i sosiale sammenhenger. Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne det med, men det er en veldig god følelse. Ok, nok off topic fra meg Trådstarter, har du prøvd te fra London Fruit and Herb Company? Neida, jeg tror jeg forstår hva du mener. Det var heller ikke ment krasst fra min side. Jeg tror jeg kan sammenligne det med hvordan Pepsi Max føles for meg. Det er desidert det beste jeg kan drikke. Nå begrenser jeg veldig inntaket på dette, men jeg må alltid ha et glass til middag. Jeg går gjerne hele dagen og gleder meg til dette glasset, rett og slett fordi det gir en veldig god følelse og det smaker vidunderlig. Og ja, det går utover smaken, det handler vel om velvære og den gode følelsen det gir antar jeg? Det sosiale kjenner jeg nok ikke igjen i, men så er jeg veldig introvert og føler uansett lite behov for det sosiale fellesskapet som jeg føler en del kaffedrikkere opplever. Det eneste som er kjipt med å ikke drikke kaffe er at det gjerne blir bemerket av andre kaffedrikkere. "Hva, drikker du ikke kaffe?", eller den klassiske "har du ikke blitt voksen ennå"-kommentaren. Mvh Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #25 Skrevet 20. april 2016 17 minutter siden, Gullik skrev: Neida, det var ikke ment slik. Men jeg er seriøs når jeg mener at det er noe helt spesielt med kaffe (når man er glad i det, vel og merke). Det er så mye mer enn selve smaken som foregår når du setter deg ned med dagens første kopp / eller i sosiale sammenhenger. Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne det med, men det er en veldig god følelse. Ok, nok off topic fra meg Trådstarter, har du prøvd te fra London Fruit and Herb Company? Røyk er vel sammenlignbart. Ikke at jeg røyker selv. Anonymkode: caf83...d24
Gjest GulSol Skrevet 20. april 2016 #26 Skrevet 20. april 2016 Jeg drikker iskaffe... Med vaniljesirup. Det smaker veldig lite/ikke noe kaffe.
Gjest Nori Skrevet 20. april 2016 #27 Skrevet 20. april 2016 53 minutter siden, Badebuksa skrev: Merkelig svar hehe Hehe. Jeg forstår bare ikke den vanen. Er trøtt om morgenen, men kroppen kommer jo i gang etter hvert uansett. Spesielt etter en god dusj. Funker ikke det er jeg så trøtt at koffein intravenøst neppe ville gjort susen en gang.
Gjest Chauve-Souris Skrevet 20. april 2016 #28 Skrevet 20. april 2016 (endret) 9 minutter siden, Nori skrev: Hehe. Jeg forstår bare ikke den vanen. Er trøtt om morgenen, men kroppen kommer jo i gang etter hvert uansett. Spesielt etter en god dusj. Funker ikke det er jeg så trøtt at koffein intravenøst neppe ville gjort susen en gang. Samme her, trenger ikke noe for å kvikne til på morgenen. Alarmen ringer, jeg står opp, vasker meg og sminker meg, kler på meg, så drar på jobb. Om jeg har litt bedre tid, eller jeg ikke skal jobbe, koser jeg meg gjerne med en kopp te (samme om den er koffeinfri eller ikke), fordi jeg syntes det er koselig og avslappende, ikke for å kvikne til. edit: Jeg elsker grønn te, så drikker gjerne en del kopper i løpet av dagen, men den jeg drikker har såpass lite koffein at jeg ikke merker noe til det, og i tillegg kan jeg helt fint droppe teen også. Har faktisk ikke drukket te på en uke når jeg tenker over det. Endret 20. april 2016 av Chauve-Souris La til noe.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #29 Skrevet 20. april 2016 Drikker verken kaffe eller te Smaker pyton begge deler! Og jeg har prøvd alt mulig, flere ganger. Er stort sett alltid småtrøtt og sliten, fryktelig slitsomt i lengden. Holder meg unna sukkerholdig drikke, så drikker vann. Anonymkode: 6ffa1...c25
Thorn Skrevet 20. april 2016 #30 Skrevet 20. april 2016 Jeg drikker helst vann. Syns faktisk det hjelper! Ellers drikker jeg en del te, men foretrekker koffeinfri te fra London Fruit & Herb company. Drikker kun te med koffein når jeg er syk.
Rights Skrevet 20. april 2016 #31 Skrevet 20. april 2016 De som ikke drikker kaffe er en egen rase! Her på jobb er det for eksempel rundt 70 ansatte, og så vidt meg bekjent, så er det bare 2 av disse som ikke drikker kaffe. Vil påstå at det gjør dem litt mere... spesielle.. om dere skjønner hva jeg mener.. Litt mere.. speeeeeeecial (som de sier på englandsk). Kan gjerne dra paralleller til samleobjekter: Jo sjeldnere de er, jo mere spesielle er de som oftest. Og dermed også av større verdi. Disse menneskene som ikke drikker kaffe, som er både spesielle & sjeldne, er de da også av større verdi? En egen rase med overmennesker som ikke har behov for stimulanter (koffein) for å fungere bedre i hverdagen, i motsetning til alle "de andre" ?Hmmmmm!! (Selvfølgelig drikker jeg ikke kaffe selv.. med mindre den er blandet med Baileys eller noe slikt, men det tar seg ikke særlig godt ut på jobb da. Og hva drikker jeg istedenfor kaffe? Melk & vann!).PS: En AB skrev at koffeintabletter ikke selges i Norge, men kan fås kjøpt i Sverige. Det stemte for en del år siden (altså at det da var forbudt i Norge), men ikke nå lengre. Nå får man kjøpt koffeintabletter de fleste steder i Norge. Det er en genial løsning for de som ikke drikker kaffe, og som ønsker å kvikne til på jobb. Spesielt de som jobber skift kan det komme godt med. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #32 Skrevet 20. april 2016 4 timer siden, Rights skrev: PS: En AB skrev at koffeintabletter ikke selges i Norge, men kan fås kjøpt i Sverige. Det stemte for en del år siden (altså at det da var forbudt i Norge), men ikke nå lengre. Nå får man kjøpt koffeintabletter de fleste steder i Norge. Det er en genial løsning for de som ikke drikker kaffe, og som ønsker å kvikne til på jobb. Spesielt de som jobber skift kan det komme godt med. Ja, jeg kjøper mine tabletter i Norge ihvertfall Så noen lengre oppe reagerte på at jeg tok koffein i tablettform. Det var da sært Hun drikker sikkert Paracet flytende også da :D Anonymkode: 6a1b3...10a 2
calavi Skrevet 23. april 2016 #33 Skrevet 23. april 2016 Om jeg trenger å kvikne til blir det som regel en Monster (energidrikk). Var ikke noe fan av det for noen år siden, men det var mer fordi jeg var uviten og trodde alt av energidrikker smakte som battery og red bull 1
Daraya Skrevet 24. april 2016 #34 Skrevet 24. april 2016 (endret) Jeg liker bare ikke smaken av kaffe eller koffeinholdig te. Jeg tror også at det ikke er koffein som gjør at man kvikner til om morgen, koffein er vanedannende. Mannen min drikker så mye at han får hodepine når han ikke får kaffe. Jeg drikker fruktte som ikke inneholder koffein, syns ikke at jeg er spesiell av den grunn, sikkert andre som ser annerledes på det. Er vi på besøk og det er bare kaffe tilgjenglig tar jeg vann. En spring har vel alle. Er 41 forresten, så kommentaren at jeg ikke er voksen har de sluttet med for lenge siden. Endret 24. april 2016 av Daraya
annebanane Skrevet 24. april 2016 #35 Skrevet 24. april 2016 Jeg behøver ikke drikke noe for å kvikne til (så sant en ikke er dehydrert da). Jeg kvikner fint til uten både drikke og mat om morgenen. Så jeg er en av de rare som drikker verken kaffe, te eller energidrikker.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 24. april 2016 #36 Skrevet 24. april 2016 Jeg tåler ikke koffein så jeg kaster kaldt vann i ansiktet for å våkne.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #37 Skrevet 24. april 2016 8 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Jeg tåler ikke koffein så jeg kaster kaldt vann i ansiktet for å våkne. Hvordan merker man at man ikke tåler koffein? Er nysgjerrig hehe, lurer på om jeg ikke tåler det selv fordi jeg får irriterende hjertebank av et glass cola. Anonymkode: 7517a...be5
Gjest Daryl Dixon Skrevet 24. april 2016 #38 Skrevet 24. april 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan merker man at man ikke tåler koffein? Er nysgjerrig hehe, lurer på om jeg ikke tåler det selv fordi jeg får irriterende hjertebank av et glass cola. Anonymkode: 7517a...be5 Jeg får hjertebank som er så kraftig at det hamrer i bådr bryst og mage, samtidig som jeg får en vibrasjon opp i halsen så jeg hoster så gæli av koffein, drikker derfor aldri kaffe eller te med koffein. Kan få det ellers og men koffein trigger det veldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå