Gå til innhold

Hvilke vinglass har dere (inspirasjon til eget kjøp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer altså på: hvilke vinglass har du / samler du på / eller ønsker deg?
(Er du fornøyd med de du har etc, og gjerne bilde eller link)

Jeg har bare diverse billigvarianter fra før og vurderer å begynne å samle på en serie.
Tenkte i utgangspunktet å starte med rødvin- og hvitvinsglass.
Har ikke sett på så mange ennå og har heller ikke bestemt meg for prisklasse. 

Hilsen nysgjerrig:) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orrefors "Intermezzo Satin"

Jeg synes de er veldig fine og elegante, men hvis jeg skal klage på noe så er det at de er litt tunge. Vet at ikke alle liker det :)

AnonymBruker
Skrevet

De de hadde på "hver gang vi møtes" var kjempefine!

Anonymkode: ec2f5...441

AnonymBruker
Skrevet

Riedel vinum. Chianti-glass til både rød og hvitvin og Bordeaux-glass til de tyngste røde. Elegante, tynne glass som kan vaskes i oppvaskmaskin.

Anonymkode: 02962...41e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finn fra Hadeland.

Anonymkode: 5acac...077

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to fra Indiska, de med hvitt mønster. De er vel utgått kanskje? Men jeg liker at de er annerledes enn andre vinglass.

Anonymkode: 1e2ff...f75

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn fra Hadeland.

Anonymkode: 5acac...077

De er virkelig nydelige :) 

Begynte å samle på de da vi giftet oss!

Har og noen keramikkvinglass som svigermor har laget, de bruker vi endel til hverdags. Men de er nok ikke å få kjøpt (de er noget spesielle, svigermor er litt av en type, eksentrisk kunstner ;) )

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samlet på "Finn" fra Hadeland fra jeg var ung på 70-tallet, og har alle typer glass i denne serien.  Når jeg dekker til jul etc bruker jeg alltid disse glassene. 
Men til mindre høytidelige sammenkomster, vennefester, liker jeg å bruke vinglass med høyere stett.  Har hatt Sentimento fra Hadeland i flere år, men har nå bare 6 rødvinsglass igjen (knust, hadde 12).  Likte disse veldig godt, men falt likevel for Chateau fra Kosta Boda.  Så julegaven til huset forleden år ble rødvins- og hvitvinsglass. De er enkle i formen, veldig høye, men får et flott skinn pga. ujevnheten i glasset. 

Om jeg var ung og skulle begynne å samle nå ville jeg likevel ha valgt Sentimento, pga. det klassiske og enkle designet.  Tror den serien kommer til å være i Hadelands salg i mange, mange år enda.  Viktig å tenke på når man skal samle :)

Chateau ser slik ut: 

7021213_2.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Spiegelau Authenthis, både rødvin og hvitvin. Har hatt de i 8 år og elsker dem like mye i dag som når vi fikk dem :)

Anonymkode: 45804...015

Skrevet

Rosendahl. Har både hvit- og rødvinsglass.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
1 minutt siden, PoisonIwy skrev:

Riedel uten stett. Har både rødvin og hvitvin. Elsker de❤ 

http://www.kjokkenutstyr.net/vinglass-uten-stett/

De var kjempefine!

Vurderer nesten å kjøpe noen til "hverdagsbruk" (de keramikkglassene svigermor har dreid er virkelig grisestygge....) :)

Skrevet

Ja. Vi digger de. Gir vinen en utrolig god smak. Også er de dekorative synes jeg. 

1 minutt siden, skruf skrev:

De var kjempefine!

Vurderer nesten å kjøpe noen til "hverdagsbruk" (de keramikkglassene svigermor har dreid er virkelig grisestygge....) :)

Ja, jeg liker de godt. Gjør  at vinen smaker godt, får liksom frem smakene. Dekorative. Og ikke i hvert eneste hjem👍

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, PoisonIwy skrev:

Riedel uten stett. Har både rødvin og hvitvin. Elsker de❤ 

http://www.kjokkenutstyr.net/vinglass-uten-stett/

" Dette gjør de naturlig nok praktiske ombord på en båt, eller som et vinglass når du arbeider på laptopen. "

Ser ut som det er glasset for KG brukere! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...