Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har begynt å vurdere brystreduksjon og skal til legen for å få litt mer informasjon. Jeg er ung, men har plager med rygg/nakke/skulder. De er veldig tunge og henger ganske mye, og jeg får følelsen av at det er en del overflødig hud. Jeg har rundt 80DD/80D. Jeg har lest litt rundt og veldig mange som har tatt en brystreduksjon har hatt mye større pupper, og kommer ned til den størrelsen jeg har nå. Det jeg egentlig lurer på er hvor mye de må fjerne? Jeg ønsker ikke å fjerne så altformye, men pga friksjon og problemer med at de er ekstremt tunge vil jeg fjerne det overflødige og få et lite løft - også pga det kosmetiske.. Noen som har litt peiling på dette?

Anonymkode: 0dfd5...fe3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil neppe få det dekket av det offentlige. D og DD er ikke regnet som veldig stort. Men det kommer kanskje litt an på høyden din? For en liten kvinne på 1,55 vil det nok føles mye mer belastende enn for en på 1,75. Du kan alltids høre med legen.

Anonymkode: 8cf95...df1

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du har rett størrelse? Jeg sliter med å forstå at 80D kan være så tungt at det må opereres. Uansett, jeg fikk beskjed av legen at det skulle være mulig å fjerne 500 gram per bryst og fortsatt ha noe igjen for å få det dekket. Dette var for tre år siden. Han endte opp med å fjerne 400 gram pluss/minus på meg, fordi han mente at å fjerne mer ville passet dårlig til resten av kroppen min. Så det er ikke alltid de fjerner så mye selv om det skal være mulig. Jeg hadde fortsatt en G-cup etter operasjonen, så jeg syns godt han kunne tatt noen hundre gram til per pupp...

Hvis det er heng som plager deg, og du f.eks. får eksem eller utslett av det, kan du muligens få dekket et løft i stedet for en reduksjon. Det var en medvirkende årsak til at jeg fikk reduksjon (som i realiteten nesten ble mer løft enn reduksjon).

Anonymkode: 9da36...a92

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vil neppe få det dekket av det offentlige. D og DD er ikke regnet som veldig stort. Men det kommer kanskje litt an på høyden din? For en liten kvinne på 1,55 vil det nok føles mye mer belastende enn for en på 1,75. Du kan alltids høre med legen.

Anonymkode: 8cf95...df1

Forstår ikke hvorfor du er så "aggressiv" på dette med det offentlige, da jeg ikke skrev noe sted at jeg ønsket å få det dekket! Jeg velger å gå gjennom legen for å høre hva hun mener, og fordi det er det første tenkelige skrittet for meg. Jeg er lav, og har pupper som er assymmetriske til min kropp, da jeg hverken er overvektig eller høy. Sliter med smerter og friksjon, og om det ikke er grunn nok til å vurdere å gjøre noe så vet ikke jeg! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv gjort dette, brystredukjson/løft grunnet veldig stor størrelseforskjell på brystene. Jeg hadde fått det dekket av det offentlige, men ønsket ikke å vente, så jeg valgte å gjøre det privat. Beste valget jeg har tatt i mitt liv. Fylte senere på med brystproteser grunnet brystene ble voldsomst små til min kropp etter det fjernet 400 gram fra det ene for at brystene skulle være tilnærmet like. Gå til legen å hør, evt gjør et privat. Gjorde selv dette da jeg var 22 år gammel. Betale vel totalt nærmere 50 000.

Anonymkode: 94b13...043

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor du er så "aggressiv" på dette med det offentlige, da jeg ikke skrev noe sted at jeg ønsket å få det dekket! Jeg velger å gå gjennom legen for å høre hva hun mener, og fordi det er det første tenkelige skrittet for meg. Jeg er lav, og har pupper som er assymmetriske til min kropp, da jeg hverken er overvektig eller høy. Sliter med smerter og friksjon, og om det ikke er grunn nok til å vurdere å gjøre noe så vet ikke jeg! :) 

Hvis du har tenkt å betale selv er det ingen krav til hvor mye som må fjernes. Da blir du bare enig med kirurgen om hvordan du vil ha det, så fikser de det så godt som de kan. Da trenger du heller ikke å gå innom fastlegen, men kan dra rett til privatkirurg. Har du råd vil jeg nesten tro at det er det beste valget, da de tar mer hensyn til det estetiske når man betaler selv (i følge kirurgen min).

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du har rett størrelse? Jeg sliter med å forstå at 80D kan være så tungt at det må opereres. Uansett, jeg fikk beskjed av legen at det skulle være mulig å fjerne 500 gram per bryst og fortsatt ha noe igjen for å få det dekket. Dette var for tre år siden. Han endte opp med å fjerne 400 gram pluss/minus på meg, fordi han mente at å fjerne mer ville passet dårlig til resten av kroppen min. Så det er ikke alltid de fjerner så mye selv om det skal være mulig. Jeg hadde fortsatt en G-cup etter operasjonen, så jeg syns godt han kunne tatt noen hundre gram til per pupp...

Hvis det er heng som plager deg, og du f.eks. får eksem eller utslett av det, kan du muligens få dekket et løft i stedet for en reduksjon. Det var en medvirkende årsak til at jeg fikk reduksjon (som i realiteten nesten ble mer løft enn reduksjon).

Som jeg svarte over her er jeg lav, og det er nok der problemet ligger for meg, men er sikkert allikevel ikke nok til å fjerne 500gram.. Det er der jeg føler meg litt stuck, for jeg har plager pga det her, men har vel funnet ut at de "ikke er store nok", selvom de er tunge.. Arg, og det går ikke helt opp i mitt hodet heller! Interessant det du sier med løft, for jeg trodde det var en og samme operasjon? Vet de løfter når reduserer også, men var ikke helt klar over at de kunne gjøre det separert. For meg er det kanskje henget som er aller verst, om det kan skape de samme plagene som for tunge bryster, det er en god del overflødig som jeg sa i HI, men smertene er der og hjelper ikke om jeg opererer bort det overflødige men så er tilbake på det samme gamle.. :( 

Tusen takk for svar!!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da ikke aggressiv! Noen må faktisk gjøre jobben, enten det er ved offentlig sykehus eller privatklinikk..

Anonymkode: d82db...aa3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har tenkt å betale selv er det ingen krav til hvor mye som må fjernes. Da blir du bare enig med kirurgen om hvordan du vil ha det, så fikser de det så godt som de kan. Da trenger du heller ikke å gå innom fastlegen, men kan dra rett til privatkirurg. Har du råd vil jeg nesten tro at det er det beste valget, da de tar mer hensyn til det estetiske når man betaler selv (i følge kirurgen min).

Dette vet jeg, men jeg har et godt forhold til fastlegen min og ønsker å forhøre meg der først, og om hvordan det offentlige fungerer. Mye mulig jeg uansett ikke får noe medhold der og da er det selvfølgelig privat som er løsningen!! :) 

Takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv gjort dette, brystredukjson/løft grunnet veldig stor størrelseforskjell på brystene. Jeg hadde fått det dekket av det offentlige, men ønsket ikke å vente, så jeg valgte å gjøre det privat. Beste valget jeg har tatt i mitt liv. Fylte senere på med brystproteser grunnet brystene ble voldsomst små til min kropp etter det fjernet 400 gram fra det ene for at brystene skulle være tilnærmet like. Gå til legen å hør, evt gjør et privat. Gjorde selv dette da jeg var 22 år gammel. Betale vel totalt nærmere 50 000.

Anonymkode: 94b13...043

Ja jeg går til legen først og ser hva hun sier, frykten min er også opp i alt dette at jeg rett og slett ikke har store nok pupper til å ha noe igjen etterpå, er ikke noe bedre det, og da er det kanskje uansett bedre å ta det privat.. Jeg er bare så redd for at plagene blir verre med tiden om jeg ikke gjør noe med det, og evt bare tar et løft. Uff føler meg helt rådvill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...