Gå til innhold

Blodtypediett for blodtype 0+?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt?....

Har en mistanke om at det er enkelte næringsmidler jeg spiser som kroppen min ikke tåler så godt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Det der tror jeg er god, gammeldags BULLSHIT! Det finnes ingen hokus-pokus-vei til en sunn kropp, annet enn et balansert kosthold og passelig doser fysisk aktivitet.

Jeg tror at griser vil lære å fly før det vil bli VITENSKAPELIG bevist (ikke synsing, ikke testing på 100 individer....) at en slik diett faktisk har noe for seg. Hvorfor lure seg selv?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvem lurer seg selv? :sjarmor:

Jeg bare lurte på hvilke matvarer blodtype 0 ikke "tåler" i følge denne dietten.

Leter etter svar på hvorfor kroppen min ikke vil ha melkeprodukter og rødt kjøtt.

Gjest StoreSky
Skrevet
Hvem lurer seg selv?  :sjarmor:  

Jeg bare lurte på hvilke matvarer blodtype 0 ikke "tåler" i følge denne dietten.

Leter etter svar på hvorfor kroppen min ikke vil ha melkeprodukter og rødt kjøtt.

Melkeintolesranse er blitt veldig vanlig. Mange blir oppblåst av rødt kjøtt - èn grunn til at mange sverger til kun hvitt kjøtt og fisk. Rødt kjøtt er tyngre for kroppen å ta opp. Enkelte med svake nyrer blir anbefalt å ikke spise svinekjøtt oga mulig høyere innhold av giftstoffer.

Du kan gå til en homøpat eller annen alternativt legesenter. Hvis ikke din vanlige lege vil høre... I Oslo finnes balder-klinikken og ABC-klinikken som er vanlige almennutdannede leger, med alternativ medisin også.

Gjest Tristessa
Skrevet

Blodtypedietter er bare noe ræl. Jeg tåler heller ikke melk noe særlig, og blir litt smårar av rødt kjøtt. Det har noe å gjøre med at jeg har en mild laktoseintoleranse som er veldig, veldig vanlig hos oss som sluttet å drikke melk i yngre alder. Det med kjøttet har noe å gjøre med at det er tyngre fordøyelig. Ville heller gått til en ernæringsfysiolog, hvis jeg var deg. De kan sette sammen noe som fungerer bedre for deg enn hva en blodtypediett kan.

Dessuten er det ikke alle forunt å kunne spise alt, heller vet du, uten at det er noe ille i det. Leste et eller annet sted at i sørøst-asia er laktoseintoleranse utrolig utbredt, siden ingen drikker melk utenom som babyer. Melk er jo strengt tatt for kalver og babyer!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvem lurer seg selv? :sjarmor:

Da tror jeg ikke du finner svaret i blodtypedietten. Blodtype 0 anbefales riktignok ikke meieriprodukter, men til gjengjeld er rødt kjøtt hovedingrediensen for en 0 diett.

Skrevet
Leste et eller annet sted at i sørøst-asia er laktoseintoleranse utrolig utbredt, siden ingen drikker melk utenom som babyer. Melk er jo strengt tatt for kalver og babyer!

Faktisk er det også fryktelig mange finner som har laktoseintoleranse, uten at jeg vet noe om hvorfor.

• 7 år senere...
Skrevet

Blodtypedietter er bare noe ræl. Jeg tåler heller ikke melk noe særlig, og blir litt smårar av rødt kjøtt. Det har noe å gjøre med at jeg har en mild laktoseintoleranse som er veldig, veldig vanlig hos oss som sluttet å drikke melk i yngre alder. Det med kjøttet har noe å gjøre med at det er tyngre fordøyelig. Ville heller gått til en ernæringsfysiolog, hvis jeg var deg. De kan sette sammen noe som fungerer bedre for deg enn hva en blodtypediett kan.

Dessuten er det ikke alle forunt å kunne spise alt, heller vet du, uten at det er noe ille i det. Leste et eller annet sted at i sørøst-asia er laktoseintoleranse utrolig utbredt, siden ingen drikker melk utenom som babyer. Melk er jo strengt tatt for kalver og babyer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...