Gå til innhold

Irriterende Finn annonse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å selge leiligheten, og har selvfølgelig megler fra et firma med godt rykte. Jeg er av natur litt kontrollfrik, og irriterer meg over flere ting i Finn annonsen som megler har lagt ut. Jeg synes det er lagt ut for mange bilder, og flere av de er stygge eller unødvendige. Man blir fort uinteressert hvis det er 5 bilder etter hverandre av samme ting.

I tillegg er teksten skrevet dårlig flere steder, og jeg klør etter å gå inn og rette.

Spørsmålet er da: er det normalt å legge seg opp i dette? Er jeg sær? Skal man egentlig la megler gjøre hele jobben, og ikke blande seg? Jeg har jo tross alt betalt 80 000,- for dette. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjære vene. Du har rett til å komme med innvendinger og korrigeringer. Fikk du ikke prospektet eller annonseteksten til gjennomlesning før offentliggjøring? Det trodde jeg var vanlig. I alle fall fikk vi det da vi solgte og det samme fikk svigers, som solgte for ikke så lenge siden. 

Anonymkode: aca21...297

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er kunden har må derfor ha rett til å si din mening. Når du betaler så mye for en tjeneste så bør det være bra. Samtidig må du være lydhør ovenfor hva de sier, de vet jo som regel hva som selger. Men selvsagt viktig at dere blir enig om hvordan det skal være. 

Anonymkode: 1efd6...6b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke akseptabelt. Fikk du ikke prospektet til gjennomlesing før det ble publisert? Jeg korrigerte blant annet takstmannens feil da jeg solgte vår leilighet via meger for snart 10 år siden. De rettet på flekken. Skulle bare mangle vi betaler jo for at de jobber for oss. 

Anonymkode: 44e23...3bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha gitt dem tilbakemelding, ja.

Anonymkode: 0f4e9...db6

• Liker 2
Skrevet

Uten tvil, jeg hadde tatt det opp med megler.  Synes for øvrig det er merkelig at ikke du/dere har fått prospektet til "godkjenning" først. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvaliteten på annonsene har gått betydelig ned siste året. Får inntrykk av at meglerne tror det hjelper med mange bilder som har lite med salgsvaren å gjøre. Altfor mange bilder av rennende vann, nærbilder av dekor, og naturbilder fra nærmiljøet. Det er også mye slurv i teksten.

I tillegg brukes ord som "smakfullt", "lekkert" og "herlig" om hus, rom og beliggenhet som absolutt ikke er det.

Jeg synes absolutt du bør gi beskjed om hva du synes, spesielt når du betaler så mye, og har fått en dårlig vare.

Anonymkode: d4e53...71b

• Liker 1
Skrevet
Den ‎18‎.‎04‎.‎2016 at 21.35, Zienna skrev:

Uten tvil, jeg hadde tatt det opp med megler.  Synes for øvrig det er merkelig at ikke du/dere har fått prospektet til "godkjenning" først. 

Jeg tok det opp med megler, og noen av bildene ble fjernet. Det var flere bilder som var "dobbelt opp", virket nesten som at fotografen bare hadde lastet opp alle bildene hun hadde tatt og ikke giddet å se gjennom. Rart med 40 bilder av en toroms leilighet på 45 kvadrat liksom!

Jeg fikk jo prospektet til godkjenning, og det så bra ut, men Finn-annonsa var jo helt forskjellig. Der var det mange flere bilder og annerledes tekst. Den fikk jeg aldri mulighet til å godkjenne.

Men leiligheten ble solg i går kveld (for takst), så jeg er jo fornøyd :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...