Gjest Iona Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Når man tenker, muligens litt for mye, på mat, måltider, hva som er sunneste, hvilke råvarer/matretter det er færrest kalorier i. Når man utfordrer seg selv på hvor lite man kan spise (og sunnest), men likevel komme seg gjennom dagen uten å bli svimmel/besvime. Altså at man tenker mye omkring mat og sunn, kalorifattig mat, men egentlig ikke gjør noe annet enn å tenke over det. Er det en spiseforstyrrelse?
Gjest Margit Spat Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Google ortoreksi og se om du kjenner deg igjen.
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Å tenke mye på mat tror jeg mange kvinner gjør. MEN det å utfordre seg selv på hvor lite man kan spise uten å besvime, DET setter i gang varselbjellene hos meg. Husk at kroppen og hjernen trenger energi og vitaminer og et variert kosthold for å holde seg sunn og frisk. Kaloriinnhold er ikke alt. Man trenger vitaminene fra alle matgruppene for å føle seg bra, være sunn og frisk, og ikke minst se bra ut! Hjelper ikke å være tynn hvis du er slapp og trist, med gusten hud, tynt og livløst hår, rynker og dårlig ånde.
veraa94 Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Det er umulig å stille diagnosen på deg over nettet, men det er ingen tvil om at dette må være forferdelig slitsomt for deg! Hvorvidt dette er et anstrengt forhold til kropp & mat, en begynnende spiseforstyrrelse eller spiseforstyrrelse kan jeg ikke si med såpass få opplysninger, men ta kontakt med en lege før det utviklere seg til det verre!
Gjest Iona Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 23 timer siden, Margit Spat skrev: Google ortoreksi og se om du kjenner deg igjen. Jeg tenker nok over gjennomsnittet mye på mat, men er nok for feit til å være syk. Slanker meg ikke nok, tror jeg. 23 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev: Å tenke mye på mat tror jeg mange kvinner gjør. MEN det å utfordre seg selv på hvor lite man kan spise uten å besvime, DET setter i gang varselbjellene hos meg. Husk at kroppen og hjernen trenger energi og vitaminer og et variert kosthold for å holde seg sunn og frisk. Kaloriinnhold er ikke alt. Man trenger vitaminene fra alle matgruppene for å føle seg bra, være sunn og frisk, og ikke minst se bra ut! Hjelper ikke å være tynn hvis du er slapp og trist, med gusten hud, tynt og livløst hår, rynker og dårlig ånde. Målet mitt er å bli tynn sånn at jeg kan bli lykkelig. Og det er jo en økonomisk gevinst ved å spise lite. 23 timer siden, veraa94 skrev: Det er umulig å stille diagnosen på deg over nettet, men det er ingen tvil om at dette må være forferdelig slitsomt for deg! Hvorvidt dette er et anstrengt forhold til kropp & mat, en begynnende spiseforstyrrelse eller spiseforstyrrelse kan jeg ikke si med såpass få opplysninger, men ta kontakt med en lege før det utviklere seg til det verre! Jeg tror nok at jeg er frisk altså, er nok for feit til å være syk ;-)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 21 timer siden, Iona skrev: Jeg tenker nok over gjennomsnittet mye på mat, men er nok for feit til å være syk. Slanker meg ikke nok, tror jeg. Målet mitt er å bli tynn sånn at jeg kan bli lykkelig. Og det er jo en økonomisk gevinst ved å spise lite. 21 timer siden, Iona skrev: Jeg tenker nok over gjennomsnittet mye på mat, men er nok for feit til å være syk. Slanker meg ikke nok, tror jeg. Målet mitt er å bli tynn sånn at jeg kan bli lykkelig. Og det er jo en økonomisk gevinst ved å spise lite. Jeg tror nok at jeg er frisk altså, er nok for feit til å være syk ;-) En spiseforstyrrelse sitter i hodet og ikke på badevekta.De som har en sf kommer i alle ulike former og fasonger. Ang spørsmålet ditt vil jeg si at du har en spiseforstyrra tankegang,og dette kan fort bikke over i en sf.Så mitt råd er søk hjelp pronto Anonymkode: 0b852...1a8
Gjest Iona Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En spiseforstyrrelse sitter i hodet og ikke på badevekta.De som har en sf kommer i alle ulike former og fasonger. Ang spørsmålet ditt vil jeg si at du har en spiseforstyrra tankegang,og dette kan fort bikke over i en sf.Så mitt råd er søk hjelp pronto Anonymkode: 0b852...1a8 Jeg tror nok bare at dette er overtenking fra min side :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå