Gå til innhold

Hvorfor har flyktninger så mange barn?


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Den viktigste faktoren mht. om en kvinne får barn, når og hvor mange, er utdannelse. Det ser vi jo i Vesten og, områder med lav utdannelse gir flere unge mødre og større kull. 

I mange av disse landene er kvinnens eneste rolle som "fødemaskin" og mor. Noe skal hun jo gjøre dagen lang og.

Anonymkode: ba816...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, ops2 skrev:

Du kommer med mange påstander, men linker ikke til noe.

http://www.nrk.no/urix/dansk-tv2_-imamer-nekter-gifte-kvinner-a-si-nei-til-sex-1.12833020

 

Javel, jeg skal linke i vei, jeg må bare få kommentere linken din først.

Du underbygger påstanden om at det i Islam er lov for ektemenn og voldta sine kvinner med en link fra en dansk dokumentar som viser at enkelte imamer i et fåtall moskeer, (stort sett bare en imam) kommer med uttalelser om at kvinner ikke kan si nei til sex i ekteskapet. Nå finnes det rundt 100 moskeer i Danmark https://da.wikipedia.org/wiki/Mosk%C3%A9 

En imam er en leder i en moskee evt bønneleder. Hvor han har sin utdannelse eller hvor han kommer fra varierer. Det finnes ikke en overordnet religiøs leder blant muslimene slik det gjør i katolisismen.

Flere av imamene i Norge ble intervuet av en forsker i 2012  http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/23051 En av disse hadde veldig radikale meninger som at det bør være dødsstraff for blasfemi. Ellers så alle imamene på det norske politiske systemet som godt, og mente situasjonen i mange muslimske land var dårlig. Ingen ønsket sharialover i Norge.

I Norge er de fleste muslimer moderate muslimer og ca halvparten er tilknyttet et muslimsk trossamfunn. Vi skal allikevel fortsette og være kritiske og stille krav til enkelte imamer som ikke erkjenner de norske lovene og de generelle menneskerettigheter. Dessverre er et lite mindretall av norske muslimer "radikale muslimer" og ønsker en sharialov. 

I Koranen snakket Muhammed om at man må sette sin ektefelle foran seg selv, gi ømhet, kjærlighet og være god mot den andre. Det står også mange hundre år gamle idealer om at det er mannen som har hovedansvar for inntjening. Menn blir bedt om å være snille mot og beskytte kvinnen, og kvinnen blir bedt om å være lydig mot mannen. Her er litt bla bla bla http://www.alsiraj.net/English/misc/women/html/page0502.html  Begynner man å grave i andre islamske skrifter som hadith og sunnatradisjoner kan man finne svært kvinnediskriminerende og primitivt ting, litt som Det gamle Testamentet i kristendommen. Og her er hovedproblemet til Islam. Den har ikke gjennomgått reformasjon og opplysningstid slik kristendommen gjorde, den har fornyet og modernisert seg relativt lite.

Når det gjelder lover mot voldtekt i ekteskap ser det rimelig trist ut rundt om i verden. Store land som Kina og India har ingen slike lover, og et land som Finland fikk en slik lov først i 1994 !! https://en.wikipedia.org/wiki/Marital_rape

Jeg er fullstendig klar over at mange av flyktningene som kommer rett fra Somalia, Pakistan og Irak, har en veldig forskjellig syn enn oss på kvinners og menns plass i familien og i samfunnet. Men å påstå at muslimer flest godtar voldtekt i ekteskapet er absurd.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, som er kvinner Norge i 2016, skal i hvert fall være så utrolig glad for at vi hadde blant annet Hanna Kvanmo og Gro Harlem Brundtland på vår side. Disse damene gjorde en utrolig jobb for oss! <3

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, April 18, 2016 at 15.12, Jon Are skrev:

Jeg bare undrer. Det er snakk om fire fem ofte flere ogs. Hvorfor i all verden gjør de det , når det er en sånn trøblete situasjon de er i?hadde jeg vært kvinne der, hadde jeg gått over marg o ben for å fått tak i prevensjonmiddel. Nå er det slettes ikke for å være rasistisk, for jeg mener vi alle kunne bidra litt med ett barns politikken. Verden er overbefolket , og jeg synes det kunne vært innført stopp etter ett barn, altså da, sterilisering ! rett og slett. Je bare undrer.. flere med meg?

med hilsen fra

Jon are

Etbarnspolitikk? Hvem skal da forsørge alle uføre, alderspensjonister og andre som lever av off støtte?

Anonymkode: 2655b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 14.42, Tapas skrev:

Herregud så mange passiv aggressive folk det er her inne klar for å angripe andre kulturer med en gang de får sjansen. Du påstår at folk med mange barn har lav intelligens mens du ramser opp lite gjennomtenkte og usaklige grunner man hører fra folk som lever i bobler. Heldigvis utgjør ikke sånne som deg flertallet i samfunnet. 

Det finnes forskning som dokumenterer at mindre intelligente folk får flere barn. Det samme gjelder etninske nordmenn.  Så vi kan godt si at vi blir dummere og dummere iom. at disse får flest barn og sørger for den høyeste befolkningsveksten.    Det at mange av våre innvandrere har mye lavere gjennomsnittsIQ er også dokumentert.   I mange afrikanske land og i land i midtøsten er IQen på 70-80.   I Norge blir man regnet som lettere psykisk utviklingshemmet med en IQ på 70.........

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etbarnspolitikk? Hvem skal da forsørge alle uføre, alderspensjonister og andre som lever av off støtte?

Anonymkode: 2655b...207

Arbeidsinnvandring kansje? Automatisering vil føre til færre arbeidsplasser og økt ledighet, enda fler som skal ha offentlig støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Den 19.4.2016 at 23.26, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE tillatt i Islam å bruke prevensjon, vet jeg i hvertfall.

Anonymkode: b41a8...4a6

Stakkars kvinner som må  igjennom alle disse fødslene og graviditetene.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jon Are skrev:

Stakkars kvinner som må  igjennom alle disse fødslene og graviditetene.

Med hilsen fra

Jon Are

Ja, men nå er det tillatt i islam å bruke prevensjon.

Det er først og fremst fattigdom sammen med en gammeldags kultur som gjør at flyktninger spesielt fra enkelte land har store barneflokker. Min bestemor fødte 11 barn!! Hun fikk faren min når hun var nesten 50 år. Og hadde ikke bestefaren min omkommet i en arbeidsulykke når faren min var ett år hadde hun sikkert fått et par unger til. Dette var på landsbygda i Nord-Norge, ikke ulikt landsbygda i Somalia og Afghanistan i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jon Are skrev:

Stakkars kvinner som må  igjennom alle disse fødslene og graviditetene.

Med hilsen fra

Jon Are

Tenk så vide de blir i slufsa.. skjønner ikke at de gidder. 

Anonymkode: 1a2f0...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. april 2016 at 0.22, AnonymBruker skrev:

Etbarnspolitikk? Hvem skal da forsørge alle uføre, alderspensjonister og andre som lever av off støtte?

Anonymkode: 2655b...207

Hvem skal forsørge alle barna deres når de blir gamle, om man får mange barn? Enda flere barn?

Anonymkode: de3a3...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig bare å skru klokka 100 år tilbake, og tenke seg til hvordan det var her i Norge for 100 år siden, så finner man årsaken. 

- Barna vil sikre din fremtid: De vil sørge for deg økonomisk når de blir gamle nok til å komme seg ut å for å tjene penger. 

- Det finnes ikke eldrehjem, eller offentlige goder som vi har her i Norge. Hvem skal ta vare på deg? Jo det er barna dine. 

- Goder ved å gifte bort barna dine: Du får medgift, kanskje gifter de seg inn i en bedre familie = din egen familie kan få det bedre. 

- Mødrene er ikke i arbeid, ergo har de tid og mulighet til å ta seg av alle barna 

- Barnedødeligheten er høy, derfor best å sikre seg  

- Mangel på tilgang til prevensjon 

- Forbud, manglende muligheter, for abort 

- Partene gifter seg unge 

I dagens Norge vil det offentlige gi oss den tryggheten barna tidligere sørget for. Vi kommer på gamlehjem når vi ikke lenger kan stelle for oss selv, vi mottar pensjon og vi betaler bare en egenandel om vi blir syke. Vi har også muligheten til å sikre oss et godt økonomisk liv, uten bistand fra barna våre. Kvinnene er i arbeid, noe som gjør det vanskelig å ha en stor flokk med unger, vi har tilgang til prevensjon og vi kan ta abort om det ikke passer med barn. Vi venter med barn til vi er 30, fordi vi vil ta ferdig utdanning og "leve livet", og vår barnedødelighet er svært lav. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.4.2016 at 23.03, AnonymBruker skrev:

Tenk så vide de blir i slufsa.. skjønner ikke at de gidder. 

Anonymkode: 1a2f0...fd1

Ja det er sikkert den største bekymringen innvandrerkvinner med 12 barn har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...