Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har veeeldig lyst å ta ein tur til New York neste gang eg skal ut å reisa...har ikkje sjekka nokon prisar og slikt. Tenkte å høyra her først. Er det nokon som har hatt nokon dagar i New York og kor dyrt blei det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempedyrt!!! :ler:

Er vel en av verdens absolutt dyreste byer å feriere i, spesielt på grunn av overnattingsprisene.

Men akk så fantastisk da. Min desiderte favorittby!! 8)

Alle de forskjellige menneskene fra alle verdenshjørner, det pulserende livet, shoppingen, parkene, strendene (et lite stykke utenfor i alle fall)...

Gjest Étoile
Skrevet

Enig med BlueMoon: kjempedyrt!! Men det er en helt fantastisk kul by... Var der for bare litt over to uker siden - nøt hvert sekund, nå lengter jeg tilbake!

Overnatting er rådyrt, jeg tror at såkalt "rimelig" overnatting begynner på ca 80$ pr natt, og derfra går det bare opp opp opp. Prisene på mat og drikke kan stort sett sammenlignes med her hjemme, ihvertfall etter at tax og akseptabelt med tips er lagt på. NY er et mekka når det kommer til shopping, men når 10% sales tax legges på alt man kjøper blir ikke det heller akkurat billig. Det er altså IKKE en by man reiser til på budsjett-ferie. :wink:

Men det er en herlig by :hjerte:, så det er bare å begynne å spare! Du får garantert en super ferie!

Gjest Anonymous
Skrevet

når det gjelder sales taxes kan man kanskje få dem refundert hvis man tar vare på kvitteriner og får dem stemplet av tollmyndighetene? Sånn var det i hvert fall i Canada. Men jeg oppdaget at 7% refusjon ikke akkurat gjorde meg rik... det ble liksom mer styr enn penger tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...