Gå til innhold

Influensa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Jeg prøver meg her for å få litt medfølelse, Sitter her med verk i kroppen og 37,5 i feber etter fire dager med overlevelsesstrategier, er jeg fremdeles slapp. Jeg ville egentlig gå på jobb for å virke "normal", men kjenner at jeg har ikke energi til dette. Feberen er ikke så høy, jeg vet, men jeg er ikke vant til slikt. Holder alltid tempoet fra morgen til kveld, med full jobb og fritidsaktiviteter med barna på kveldstid. Jeg blir skremt når jeg får signaler fra kroppen om at jeg skal sitte slik inne. Stille er det også her midt på dagen, og katten sover. Hva gjør jeg nå, og tror man jeg er frisk i morgen?

Hilsen Hypokonder med influensa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hypokonder uten feber. Sannsynligvis også uten influensa (sesongen er over) men med en normal forkjølelse. 

Ta deg er tur til legen, så blir du gjerne  "friskmeldt".

Anonymkode: 5877a...970

• Liker 2
Skrevet

Feber har du ikke, og influensasesongen er over.

Fire dager vil si at du var hjemme torsdagog fredag i forrige uke og burde skaffe deg en akutt-time hos fastlegen i dag fordi egenmeldingsperioden er vel fremdeles 3 dager?

AnonymBruker
Skrevet

37,5 er ikke feber. 

Anonymkode: a227c...561

Skrevet

Vel altså, jeg hadde feber torsdag men tok meg sammen og var på jobben. Fredag var jeg på jobben og tok meg sammen, men kjente at feberen fremdeles var til stede, og i tillegg symptomer i halsen. Jeg gikk hjem og pakket meg inn. Jeg har gått for halv maskin hele helgen med mye snørr og slapphet. Jeg er hjemme i dag (to dager), og regner med å være tilbake i morgen. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å holde meg hjemme fordi 1) Jeg kan smitte andre 2) jeg er aldri borte ellers og 3) selv om jeg er syk, forsvinner ikke pliktene overfor barna. Det er meg som lager maten, henter og kjører og passer på at alle har det bra. Hvis jeg havner i sengen, så rakner alt. Ingen av de unge rydder i huset, og de er som barn flest opptatt av egne ting. Derfor må jeg holde meg frisk, og hviler meg mens jeg kan, mens barna er på skolen. Håper dette går over snart, men kjenner at jeg sliter med psyken og at det er tøft å være hjemme.

Så det!

Skrevet (endret)

Det er greit å sitte hjemme og kjenne at man langsomt kommer seg. For meg har dette vært en tøff influensa, og jeg har kjent surkling i lungene og en frykt for at tilstanden skal forværre seg. Vi har mye KOLS i familien. Tull eller ikke, så kan det være tøft nok når man har mye ansvar i heimen, å kjenne på a man ikke har krefter til å gi full gass som man pleier. I denne stund, og mens feberen er nede i 37,4 (!), går mine tanker til eneforsørgere som er syke på ordentlig. Det er ikke lett, når man som mor i dagens samfunn bare er et middel til barnas materielle velstand. Takker for at det fremdeles fins egemneldinger, og mine tanker går til andre Slitere!

Endret av Olaug Olsen
Nettrollene angriper igjen, og jeg modererer meg.
AnonymBruker
Skrevet

Tulletråd. 

Anonymkode: 5877a...970

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...