Gå til innhold

Ringe lege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på en skikkelig  psykisk smell.  Var  borte fra jobb forrige uke med egenmelding ,men må ringe legen i dag.  Hva sier jeg som grunn til de som tar tlf  og bestemmer om jeg får hastetime? 

Anonymkode: 47361...3a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det sykemelding du skal ha, eller helsehjelp? Trenger ikke hastetime hvis det er sykemelding. 

Anonymkode: 0e2a4...64e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sykemelding du skal ha, eller helsehjelp? Trenger ikke hastetime hvis det er sykemelding. 

Jo for jeg har vært borte det jeg kan på egenmelding.  

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på en skikkelig  psykisk smell.  Var  borte fra jobb forrige uke med egenmelding ,men må ringe legen i dag.  Hva sier jeg som grunn til de som tar tlf  og bestemmer om jeg får hastetime? 

Enten sier du at det er personlig, at du ønsker en samtaletime med legen, eller så er du ærlig og forteller det som det er. De har uansett taushetsplikt de som sitter i resepsjonen også! Alternativt kan du jo ringe legen direkte hvis h*n har egen telefontid, eller du kan be om å bli satt på ut-ring, slik at legen ringer deg når h*n har tid

AnonymBruker
Skrevet

Det holder sikkert å si til helsesekretæren at du trenger sykemelding. Men du må sannsynligvis møte opp hos legen og ikke bare ta det over tlf.

Anonymkode: 86b0d...341

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo for jeg har vært borte det jeg kan på egenmelding.  

En sykemelding kan vel tilbakeføres om du ringer med de i dag, og kanskje får en time om to dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...