Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboer og jeg tenker å reise til Kroatia i sommer. Vi har 3 uker til rådighet i juli/august. 
Vi er i planleggingsfasen og setter stor pris på tips og erfaringer fra dere! 

Vi ønsker å oppleve forskjellige steder så forslag til reiserute mottas med glede :)
Ellers lurer vi på hvordan det er med booking av overnatting, kan man ta det på sparket eller bør man ha reservert på forhånd? 

Hilsen oss :) 

Anonymkode: 4afad...1a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var i Balkan bestilte jeg hotell når jeg kunne se byen jeg skulle til. Funket helt OK. Når jeg flydde bestilte jeg mens jeg ventet på boarding.

Jeg ville dratt videre til Makedonia, Serbia, Hungarn, Bosnia, eller Romania. Likte egentlig ikke Makedonia. Dubrovnik suger spesielt. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har vært i Kroatia flere ganger og liker meg godt der. Ville reist til Split og tatt utgangspunkt derfra. Ville tilbragt noen dager i Split, da det er en nydelig by. Ville så tatt båt til en øy. Det ligger masse øyer utenfor Split, men min favoritt er Hvor.  Der ville jeg tatt flere dager. I byen Hvar er gode muligheter for å bo hos private som leier ut rom eller leiligheter og til og med hus.  Øya har gode spisesteder og et kult miljø. 

Det er strender i byen, men det er like vanlig å hoppe på en badebåt og dra til andre mindre øyer for å bade der. Det er ofte veldig koselig. 

Man kan også dra på utflukter til andre øyer som Brač, som er kjent for en nydelig strand som heter Slatni Rat. Koselig for en dagstur. 

Ellers er det en koseligmiddelalderby som ligger på fastlandet som heter Trogir. Der kan man absolutt tilbringe noen dager også. Både Trogir og Hvar er svært populært blant  italienske turister og det kan være fullt der i august. 

Kroatia har nydelig , klart badevann og koselig arkitektur. Vil anbefale det på det varmeste. 

Skrevet

Anbefaler også private leiligheter. Hotellene ligger ofte litt for seg selv i utkanten (kanskje ikke i Split, men på mindre steder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...