Gå til innhold

Refusjon av legemidler (ivf)


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå brukt 20.500 kroner

Brukte ca 12.000 på første forsøk som ble avbrutt i feb. Søkte ikke refusjon da siden jeg ikke hadde nådd 15.000. Begynt med nytt forsøk og har nå brukt 20.500 . Jeg kan søke nå? Fikk skjema fra apoteket. Det står at legen må også fylle ut en del. Skal på ultralyd på tirsdag skal jeg ta med skjemaet da? Tror dere legen kan fylle ut den? Hvilken andre ting burde jeg passe på? Jeg mener når går ut fristen for å søke osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde man måtte sende inn underveis jeg da, det har iallefall jeg gjort. Det er jo 6 mnd frist og Helfo må jo ha bevis på at man faktisk har brukt de pengene.

Anonymkode: bc8eb...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ayesh skrev:

Hei jeg har nå brukt 20.500 kroner

Brukte ca 12.000 på første forsøk som ble avbrutt i feb. Søkte ikke refusjon da siden jeg ikke hadde nådd 15.000. Begynt med nytt forsøk og har nå brukt 20.500 . Jeg kan søke nå? Fikk skjema fra apoteket. Det står at legen må også fylle ut en del. Skal på ultralyd på tirsdag skal jeg ta med skjemaet da? Tror dere legen kan fylle ut den? Hvilken andre ting burde jeg passe på? Jeg mener når går ut fristen for å søke osv?

Du sender inn når du har nådd egenandelen, gjerne når du har fått bekreftelse fra legen, jeg fikk dette ved egginnsett. Du kan sende inn kvitteringene, men du vil ikke få noe refusjon før de har fått legeerklæringen.

Det kan være du må ha legeerklæring for det avbrutte forsøket også

Anonymkode: 323f4...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...