AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Hva er grunnen til at det er så ekstremt mange alenemødre i Norge? Er det dårlig planlegging og mangel på selvrespekt? Jeg har søkt i lang tid etter en kjæreste via nettdating, og selv om man bare er sent i tjueårene, er det nesten umulig å finne en oppegående enslig jente uten barn. Det skorter ikke på winks og melding fra damer med barn, men tanken på å leve et helt liv med en annen barnefar inne i bildet er ikke til å holde ut for meg. Det å få barn, føler i alle fall jeg, er noe veldig stort og spesielt man deler for første gang med den personen man virkelig elsker, ikke noe man bare får og går videre. Å måtte oppdra en annen manns barn freaker meg helt ut. Det må være titusenvis av alenemødre, men bare en håndfull uten:-( Føler at jeg alle rede er for sent ut selv om jeg burde være i min beste alder. Kan ikke damer vente med å få barn til de har funnet den de føler er den de vil leve med resten av livet isteden for å få uplanlagte barn i øst og vest? Det er mulig at det har blitt for frigjort i Norge, for sånn som det er nå, er det bare uhyggeligAnonymkode: be1b1...467 7
Ardenus Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Greia er at folk som feks har vært sammen i 5år og elsker hverandre kjempe mye får barn sammen, de holder sammen i 5år før de ikke orker hverandre lenger av ukjente årsaker, dette kunne ha skjedd folk som ikke har barn også, mange der ute som ikke velger å bli alenemødre, eller alenefedre. MEN, så har du også de som aktivt velger å bli alenemødre, der de bare skal ha et barn og driter hvem faren er, har gjerne flere sider av saken. Det er klart du skal velge selv om du vil være sammen med en alenemor, men en alenemor kan være drømmedama for alt du vet. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er så ekstremt mange alenemødre i Norge? Er det dårlig planlegging og mangel på selvrespekt? Jeg har søkt i lang tid etter en kjæreste via nettdating, og selv om man bare er sent i tjueårene, er det nesten umulig å finne en oppegående enslig jente uten barn. Det skorter ikke på winks og melding fra damer med barn, men tanken på å leve et helt liv med en annen barnefar inne i bildet er ikke til å holde ut for meg. Det å få barn, føler i alle fall jeg, er noe veldig stort og spesielt man deler for første gang med den personen man virkelig elsker, ikke noe man bare får og går videre. Å måtte oppdra en annen manns barn freaker meg helt ut. Det må være titusenvis av alenemødre, men bare en håndfull uten:-( Føler at jeg alle rede er for sent ut selv om jeg burde være i min beste alder. Kan ikke damer vente med å få barn til de har funnet den de føler er den de vil leve med resten av livet isteden for å få uplanlagte barn i øst og vest? Det er mulig at det har blitt for frigjort i Norge, for sånn som det er nå, er det bare uhyggelig Anonymkode: be1b1...467 Føler med deg. Selv er jeg en singel barnløs dame på 27. Men jevnaldrende vil ikke ha meg, kun menn i førtiårene som er skilt og har flere unger... Har på ingen måte noe ønske om å bli "hun nye unge" han fant etter å ha prøvd ut familielivet med den første... Så da får jeg heller være singel og barnløs da. Anonymkode: 3276d...05b 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 For hver alenemor er det også minst en mann inne i bildet så det går vel begge veier. Selv om mannen nekter å ha kontakt med barnet så gjør det han ikke mindre til biologisk far og med det "brukt". Jeg tror også at de fleste som får barn sammen, gjør det fordi de virkelig tror at dette skal fungere, desverre som statistikk viser så ryker dette rett som det er. Håper selvfølgelig jeg er sammen med faren til mine barn for alltid men om det skulle skjære seg så håper jeg virkelig jeg evt treffer noen med andre holdninger. Anonymkode: 0d1e2...b23 11
Gjest Juami Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 (endret) Men håper du skjønner at for hver alenemor så finnes det også en alenefar, så da er nok du også en av de "håndfulle" uten barn fra før av. Da får dere "håndfulle" prøve å finne hverandre, om dere ser mørkt på å oppdra andre sine barn. Verre er det ikke, og det er absolutt ikke noe å syte over. Det finnes nok av menn som ikke ser problemet med å være sammen med ei dame med barn fra før av, uavhengig om de selv har barn fra før av eller ikke, så at akkurat du ikke ønsker det ser jeg ikke noe mørkt på. Endret 17. april 2016 av Juami
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Jo, det er noe å syte over, fordi det fører jo til at 50% av alle i Norge blir sittende ensomme, mens mange barn vokser opp uten to foreldre. Selv er jeg i 30- årene, og angrer nå at jeg forlot storbyen før jeg hadde etablert meg, fordi 99% av de man finner på datingsider er alenemødre. Generelt sett er vel slike sider for de som bor i Oslo, siden det er der alle single damer i Norge er etter at de har flyttet fra distriktene, mens mange menn bor i andre deler av landet med lav kvinneandel. Nettdating er ikke lett generelt sett. Som ellers i samfunnet møter man alle mulige mennesker, men det er helt klart en overvekt av damer med hund, religiøse raringer, psykisk ustabile, og bare de som er veldig sære og som aldri svarer uansett hvor høflig og hyggelig man er, så det beste tipset er nok å flytte til en stor by eller utlandet eller håpe at det blir en trend blant normale barnløse og hundeløse damer å bruke datingsiderAnonymkode: be1b1...467 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Skjønner ts veldig godt. Jeg har ikke lyst til å ta meg av andres barn og bli stemor. Anonymkode: 214c9...509
Gjest Juami Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er noe å syte over, fordi det fører jo til at 50% av alle i Norge blir sittende ensomme, mens mange barn vokser opp uten to foreldre. Selv er jeg i 30- årene, og angrer nå at jeg forlot storbyen før jeg hadde etablert meg, fordi 99% av de man finner på datingsider er alenemødre. Generelt sett er vel slike sider for de som bor i Oslo, siden det er der alle single damer i Norge er etter at de har flyttet fra distriktene, mens mange menn bor i andre deler av landet med lav kvinneandel. Nettdating er ikke lett generelt sett. Som ellers i samfunnet møter man alle mulige mennesker, men det er helt klart en overvekt av damer med hund, religiøse raringer, psykisk ustabile, og bare de som er veldig sære og som aldri svarer uansett hvor høflig og hyggelig man er, så det beste tipset er nok å flytte til en stor by eller utlandet eller håpe at det blir en trend blant normale barnløse og hundeløse damer å bruke datingsider Anonymkode: be1b1...467 Hvor får du statistikken din fra? 50% av alle i Norge blir sittende ensomme (du kan f.eks ta å lese her https://www.ssb.no/samboer) og at det er en overvekt av kvinner med hund(??), religiøse raringer, psykiske ustabile og sære folk som aldri svarer deg i samfunnet uansett hvor høflig og hyggelig du er? Jeg lurer virkelig på hvilket samfunn du lever i? Og hva har dette med at det finnes alenemødre og alenefedre i Norge? Mener du at det er aleneforeldre sin skyld at du er ensom? Det er dine holdninger og forutanelser som gjør deg ensom. Ingen er perfekte, heller ikke du.
Zienna Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Er det dårlig planlegging og mangel på selvrespekt, spør du. Som om bare dette er alternative svar. Det forteller meg at du har meget innsnevret livserfaring. Mer enn halvparten av alle ekteskap mislykkes, dette til tross for de aller beste intensjoner og tro på "evig din". Det manglet ofte ikke på planleggingen, altså. Så om selvrespekt.. Kanskje var det nettopp av selvrespekt at en mor eller far ble aleneforeldre? Hva vet vi? Skulle en mor (eller far) bli i et samliv hvor han/hun er utro f,eks. - av selvrespekt?? Vel, de to hadde jo unngått å bli aleneforeldre.. Bak hver enslig forelder ligger en historie. Når ditt kriterium er at kvinnen ikke skal ha barn fra før, tror jeg du skal være klar over at "nedslagsfeltet" ditt vil bli stadig mindre med årene. All respekt for ditt valg, for du høres ikke ut til å egne deg som omsorgsperson for andre enn dine egne. Og, bare for å ha det sagt, jeg har vært gift med mine barns far i snart 40 år. 4
torskehodet Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Altså. Det er ikke alle som velger å være alenemødre. Selv er jeg 24 år og har akkurat født en sønn med en som lovte meg gull og grønne skoger om hvor fint det skulle bli med barn, helt til barnet kom og han fant ut at det ikke var som han hadde sett for seg. Så her er jeg med alt ansvaret for gutten min. Det å falle for en alenemamma betyr ikke at du skal falle for pappaen også eller at du trenger å ha noe med han å gjøre 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Helt enig... Det er grusomt så mange alenemødre det er i Norge. Til og med jenter langt nede i 20 årene. Siden ekte menn ikke orker å date alenemødre, ta seg av en annen manns barn og ha barnefaren svevende over seg som et politihelikopter til ungen(e) er 18 år, er det et stort tap for et lite land med kvinneunderskudd at unge damer ikke planlegger bedre. Leste at nylig at hele 44% av kvinner på online datingsider er alenemødre, og da blir det omtrent håpløst Vi får bare håpe noe av de muslimske snellene som politikerne setter døra på vidt gap for kaster hijaben og forbarmer seg over norske menn. De får i alle fall ikke barn utenfor ekteskapet. Anonymkode: a8558...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #13 Skrevet 24. juni 2016 Har noen venninner i slutten av 20 årene, som er single uten barn. Men de er ikke på nettdatingsider. De lever aktive liv, og møter mange mennesker på den måten. Selv er jeg enslig mor, men var gift med barnefar, og vi var sammen i 10 år. Men han endret seg, løy og sviktet, gang på gang. Skal man bare sitte og akseptere det. Men jeg leter ikke etter en ny far til mine barn. Jeg vil ha en kjæreste til meg, en jeg kan ha det gøy med, og finne på morsomme ting med. Jeg klarer fint å ta meg av barna selv, de er større nå og. Anonymkode: 2bdb5...e3f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Den 4/17/2016 at 13.57, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er så ekstremt mange alenemødre i Norge? Er det dårlig planlegging og mangel på selvrespekt? Jeg har søkt i lang tid etter en kjæreste via nettdating, og selv om man bare er sent i tjueårene, er det nesten umulig å finne en oppegående enslig jente uten barn. Det skorter ikke på winks og melding fra damer med barn, men tanken på å leve et helt liv med en annen barnefar inne i bildet er ikke til å holde ut for meg. Det å få barn, føler i alle fall jeg, er noe veldig stort og spesielt man deler for første gang med den personen man virkelig elsker, ikke noe man bare får og går videre. Å måtte oppdra en annen manns barn freaker meg helt ut. Det må være titusenvis av alenemødre, men bare en håndfull uten:-( Føler at jeg alle rede er for sent ut selv om jeg burde være i min beste alder. Kan ikke damer vente med å få barn til de har funnet den de føler er den de vil leve med resten av livet isteden for å få uplanlagte barn i øst og vest? Det er mulig at det har blitt for frigjort i Norge, for sånn som det er nå, er det bare uhyggelig Anonymkode: be1b1...467 Jeg har heller ikke barn, ønsker meg barn i fremtiden om jeg får en god kjæreste. Har datet to alenefedre og har kommet frem til at jeg ønsker å date de uten barn fra før nå fremover. Ønsker meg en kjæreste hvor vi begge er like fleksible og kan starte en familie når det passer oss, hvor det skulle passe oss, uten mange forventninger til gamle familier osv. Men jeg vil ikke med dette rakke ned på alene/mødre-fedre. Kjenner mange single kvinner uten barn, mange menn også. Hvor er det du sjekker og møter kvinner? Anonymkode: 18197...196
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Den 4/17/2016 at 14.02, Ardenus skrev: Greia er at folk som feks har vært sammen i 5år og elsker hverandre kjempe mye får barn sammen, de holder sammen i 5år før de ikke orker hverandre lenger av ukjente årsaker, dette kunne ha skjedd folk som ikke har barn også, mange der ute som ikke velger å bli alenemødre, eller alenefedre. MEN, så har du også de som aktivt velger å bli alenemødre, der de bare skal ha et barn og driter hvem faren er, har gjerne flere sider av saken. Det er klart du skal velge selv om du vil være sammen med en alenemor, men en alenemor kan være drømmedama for alt du vet. Jeg var sammen med noen i mange år, - men ingen barn. Vet om mange kvinner og menn som får barn sammen selvom man ikke er lykkelige sammen. Det er nok noen som tar litt enklere på det enn andre, selvom det høres generaliserende ut så er det nok et faktum. Anonymkode: 18197...196
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er alenepappa. Merker at det er vanskelig å date noen nå og planlegge fremtiden. Altså, det er annerledes på datemarkedet for meg enn for deg som ikke har barn. Kvinnene jeg møter : A) Vil ikke oppdra barnet jeg har fra før/eller ha barn sammen..Kjenner du til henne? Hun som vil ha en småkjæreste, ikke samboerskap m/barn/familie og vil helst bo hver for seg. Jeg treffer henne og er midt i blinken for henne, fordi hun tenker at jeg er ferdig med sånt. B) Alenemammaen. Høres fint ut det vel, men så blir det å tenke fremover. Mitt barn, hennes barn og muligens vårt barn? To pappaer, to mammaer, masse innblandinger fra gamle slektninger fra ekser som man må ha kontakt med pga barnet og masse innblandinger fra eksene. Vi ender opp med å tenke at vi ikke skal ha barn sammen, og vi ender opp med å bo hver for oss. C) Hun desperate madammen som driver med nettdating som liker å hekle. Ikke for å snakke stygt om hekling, å kunne hekle er vanvittig stilig. Men denne type dama i sin helhet dukker opp på alle nettdatingssider og gir meg hetta. Samtalene med henne er veldig lite reflekterte, dama er desperat uansett om hun er 24 eller 35, og hun tar uendelig med selfier og har ikke helt de sosiale antennene i orden. D) Så møter jeg hun uten barn som vil ha et seriøst forhold. Ønsker samboerskap etterhvert, familie og hele pakken. Er det nærmeste man kommer "ny start" og det jeg ønsker. Men hun rømmer like fort som hun kom. -Er en grunn til at hun er uten barn og singel i sin beste alder, så hun orker ikke å forholde seg til eks-drama og en sliten mann. Hun ser etter noe annet, og jeg forstår henne. Tenker tilbake på hvordan det var før jeg fikk barn, hvor et forhold ble bygd opp på flere fremtidsdrømmer og fremtidsplaner. Å drømme om å få et barn med den man elsker for første gang og bo hvor man vil i landet, aldri måtte forholde seg til eksene sine og bare drømme seg bort i fremtiden. Men nå er det sånn at jeg har et barn og jeg elsker barnet mitt for alt det er, det er noe av det beste jeg har klart å få til i denne verden og jeg er så utrolig takknemlig for at dette fantastiske barnet er mitt. Blir nok ikke den store familieidyllen på meg, har ingen aning på hvem som blir kvinnen i mitt liv for jeg må justere dette punktet endel, men jeg har hvertfall barnet mitt. Men for deg ts, anbefaler jeg deg å finne deg en partner som drømmer om det samme som deg. Det er mange av oss alenefedre og mødre som ønsker å være singel, og hvis i et forhold så vil de gjerne være uten samboerskap for vi har nok med oss selv, og som ikke ønsker flere barn og er ferdig med det. Så har du de som har mine-dine og våre barn og det er ikke så lett som man skal ha det til i praksis.. Men det kan selvsagt gå fint så lenge man er veldig dedikert på å få det til. Finn deg en uten barn du, det ser ut som at det er det som er mest riktig for deg Trond Anonymkode: f73ef...f3f 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 Er utrolig mange menn med barn på nettdating også. Jeg styrer langt unna! Anonymkode: 53635...348
accountdeleted Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 Selv om jeg vet det finnes bra mannfolk der ute - både med og uten barn - er det meninger som TS sine som gjør meg så uendelig frustrert og desillusjonert. Jeg ble gift og fikk barn i "rett rekkefølge" (ikke det at dette burde ha noe å si i det hele tatt), og gikk fra mannen min da det viste seg at han var notorisk utro. Hvilke valg hadde jeg? 1) Bli i et ekteskap der jeg ble så til de grader tråkket på, eller 2) bli en av disse alenemødrene som folk har så mye fordommer om at jeg omtrent starter en samtale med å bekrefte at barna har samme far og "legitimt opphav". Jeg har prøvd å date, men det viser seg at motparten omsider innrømmer at det hadde vært bedre om barna dine ikke fantes, eller at du ender opp med å måtte være heltids reservemamma og ta alt ansvar for hans barn i tillegg. Nå har jeg lagt all dating på is de neste ti årene, med mindre det plutselig dukker opp en mann med både bagasje, empati og integritet. Og gjerne barn også, som han klarer å ta vare på selv!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 Helt utrolig at det eksisterer så mye fordommer, som om barn er en byrde og menneske bagasje? Trengs mer livserfaring merker jeg.. Anonymkode: 81392...81a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er utrolig mange menn med barn på nettdating også. Jeg styrer langt unna! Anonymkode: 53635...348 De menneene som er alene med barn har jeg dårlig erfaring med, han forrige var helt psyko. Anonymkode: 81392...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå