Gå til innhold

Du som er ufør og har restarbeidsevne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber du litt? Eller har du planer om å gå ut i jobb igjen?

I lys av at innvandring vil belaste statsøkonomien mye, føler du deg trygg på at det ikke vil skjæres ned på uføretrygden? 

Jeg har en slektning som sier hun kunne ha jobbet litt, men hun vil ikke selv om hun har mulighet til å jobbe som vikar. Hun sier at hun ikke tør å jobbe, for hun er redd for å bli dårligere. Men bør hun ikke prøve? Hun tror ikke at uføretrygden vil bli mindre, selv om vi må bruke mye penger på f.eks innvandrere. Jeg sliter litt med å overtale henne, selv om hun har sett at det har vært endringer for enkelte som har uføretrygd de siste årene. Hun har jo knapt om penger som det er, og skulle det skje endringer i trygden hennes, blir det jo verre.

 

Anonymkode: 7bdb9...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg ufør, men langtidssykemeldt. Og har tidligere gått på AAP. Men jeg har prøvd å studere, og jobbe. Men det gikk ikke. Og det ser ut som jeg kanskje etter hvert vil bli ufør. Jeg kunne nok jobbet litt, men det ville jo vært så ekstremt varierende, kunne hatt en måned hvor jeg ikke kunne jobbet noe, så en uke 50%. Men jeg vil jo aldri vite på forhånd vite når jeg er frisk nok til å jobbe. Nå er jeg enslig mor til 2 barn, og har egentlig mer enn nok med å ta meg av de, og hjem. Og skulle jeg ha en bra dag iblant, så er det fint for meg og gå en tur, gå på kino og lignende. Dette både for min psykiske og fysiske helse.

Det jeg tenker er nok, at jeg kan sikkert lettere klare en 50% stilling den dagen barna er voksne. Og jeg kommer selvfølgelig til å prøve å jobbe da. Nå kommer jeg til å få laveste sats, som fra før av er for lite til å kunne leve av. Så jeg tror virkelig ikke den blir lavere. Da tror jeg heller de kutter på de som får mer. For noen har jo nesten 400 000 i året som uføre, mens andre har 180 000. Så det er jo en enorm forskjell.

Anonymkode: e2f5b...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har en slags restarbeidsevne, men den er veldig ustabil og er der kun periodevis. Jeg er fryktelig lei meg for dette, for det er min største drøm å kunne jobbe litt.

Anonymkode: d34c3...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...