Gå til innhold

Sigtuna tilpasser påskeferien til ramadan

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/flyttade-pasklov--pa-grund-av-iranskt-nyar/

Hva mener dere om dette? Bør vi også kutte ut påskefeiringen og innføre ramadan i Norge?

Og hva med andre etniske grupper, bør vi kutte ut jula og heller feire asiatisk nyttår som er en bevegelig høytid. Og 17.mai, bør vi bytte den ut med pakistansk nasjonaldag som er den 23.mars?

Anonymkode: af292...d36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/flyttade-pasklov--pa-grund-av-iranskt-nyar/

Hva mener dere om dette? Bør vi også kutte ut påskefeiringen og innføre ramadan i Norge?

Og hva med andre etniske grupper, bør vi kutte ut jula og heller feire asiatisk nyttår som er en bevegelig høytid. Og 17.mai, bør vi bytte den ut med pakistansk nasjonaldag som er den 23.mars?

Jeg ser ikke helt problemet med å flytte 17. mai. I Sverige flytter de Svenska flaggans dag (nasjonaldagen) til nærmeste helgedag slik at den ikke spiser av arbeidsuka. Det er uproblematisk å gjøre med 17. mai også. 

Hvis 17.mai havner på en fredag så ser jeg ihvertfall ikke problemet med å flytte til en lørdag, da fredagen er muslimenes hellige dag og jeg forstår godt dersom de ikke ønsker å ha hundretusenvis av bakfulle nordmenn med trommer og hornmusikk dundrende utenfor når de ønsker fred.

Anonymkode: f52a5...d6a

Skrevet

Eller så kan vi ha ikke-religiøse ferier. Påskeferie er ett teit konsept uansett. Har noen lyst til å leke religiøse kan de gjøre det på fritiden sin.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting skal flyttes. Vi beholder våre høytider, muslimene beholder sine og pastafarianere beholder sine. Å flytte rundt på høytider for å tekkes andre er idioti.

Anonymkode: 62fb0...b4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet med å flytte 17. mai. I Sverige flytter de Svenska flaggans dag (nasjonaldagen) til nærmeste helgedag slik at den ikke spiser av arbeidsuka. Det er uproblematisk å gjøre med 17. mai også. 

Hvis 17.mai havner på en fredag så ser jeg ihvertfall ikke problemet med å flytte til en lørdag, da fredagen er muslimenes hellige dag og jeg forstår godt dersom de ikke ønsker å ha hundretusenvis av bakfulle nordmenn med trommer og hornmusikk dundrende utenfor når de ønsker fred.

Anonymkode: f52a5...d6a

Her må jeg faktisk si meg enig! Dette hadde løst flere problemer :Nikke:

Anonymkode: f25cd...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...