Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor på et område med ekstremt mye snegler. De siste årene har vi prøvd med et elektrisk gjerde med 15 V som vi har satt opp rundt grønnsakene. Utrolig at det virker. 

I nærheten er det er veldig fuktig jorde som sjeldent klippes. Sneglene stortrives der.

jeg tenkte at det kunne være bedre å sette opp et lavt sneglegjerde. Jeg så et gjerde med en slik skarp og bøyd kant. Hvor får man kjøpt slikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snegler kommer seg lett over sånne gjerder. Slimet deres gjør at de kan gå på selv det skarpeste barberblad uten å ta særlig skade av det.

Anonymkode: f026b...a71

Skrevet

Hva med sånn tykk kobbertråd på bakken? Hater sneglene det?

Skrevet

Har du vurdert å få deg ender? Det funker som bare det, de spiser snegler og snegleegg :) 

Skrevet

Var en tur på Aboretet og botanisk hage på Milde i fjor, de hadde tynn metallnetting som var bøyd over lave stokker hele veien rundt grønnsakshagen sin. Den fikk på en måte form av en krok, eller omvendt j. Jeg så ingen snegler eller sneglespiste planter innenfor gjerdet. Tenkte å forsøke det selv i år, her er også ekstremt mye snegler :(

• 2 uker senere...
Gjest Coolaid
Skrevet

Kaffegrut fungere som fanken mot snegler - snegler passerer ikke kaffegrut. 

Så, der man har planter og ting i hagen som man vil holde sneglefri så er det bare å strø med kaffegrut. Kaffegrut er næring så det er noe som hagen din liker uansett.

Skrevet

Snegler hater å gå på løs bark, så kjøp bark i løsvekt og lag et lite gjerde av det rundt grønnsakene. Hjelper ikke med skarpe kanter osv, siden slimet til sneglene beskytter de fra å skade seg på skarpe kanter.

AnonymBruker
Skrevet

Søk på YouTube etter Electric snail fence eller noe sånt. 

Anonymkode: 7d4c6...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...