Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja damer - hva funker og hva gjør ikke det? Jeg har prøvd 2 forskjellige p-piller og det blir bare kaos i kroppen! Nå tenkte jeg å høre litt med andre hva som er bra. Jeg vet at kroppene våre responderer forskjellig på hormoner, men det skader ikke å høre om andres erfaringer! :)

Anonymkode: 61c07...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kondom.

Anonymkode: a6387...058

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med nuva ring, får ingen bivirkninger av den, mindre blødninger og mensen kan utsettes.

Har ellers prøvd p-plaster, p-piller, p-sprøyte og kobberspiral. Bivirkninger av alle, men p-sprøyte var helt klart verst, så kom kobberspiral.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt fast samboer i 6 år, og aldri brukt noe. Funker bra å hoppe av i svingen, aldri blitt gravid. 

Anonymkode: ed724...56d

AnonymBruker
Skrevet

P-stav. Veldig fornøyd.

Anonymkode: df1b8...f93

Gjest Carrie_
Skrevet

Jeg bruker P-piller, Yasmin, men har ikke sex. Bruker dem for å redusere blødninger og smerter + ha regelmessig mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Gynefix spiral. Ny type kobberspiral (ingen hormonrer), som ikke gir økte smerter og blødninger, pga formen på den. Har slitt med  diverse hormonpreparater (og noen andre prevensjonsmetoder) i 15 år før jeg prøvde denne, og jeg er kjempefornøyd. Men den passer vel best for de som ikke planlegger å få barn på en god stund da.

Anonymkode: 72e8b...0e1

Skrevet

Går på Cerazette minipillen, fungerer greit også har jeg ingen blødninger. Før det prøvde jeg hormonspiral men den ble jeg helt sprø av. Bruker hormonell prevensjon for å unngå å få cyster. Brukte bare kondom/hoppover svingen i en ti års periode tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt fast samboer i 6 år, og aldri brukt noe. Funker bra å hoppe av i svingen, aldri blitt gravid. 

Anonymkode: ed724...56d

Ikke anbefalt. Jeg ble gravid to ganger ila 3 mnd ved å hoppe av i svingen. 

Anonymkode: 3b255...039

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå går jeg på Cerazette. Har hatt hormonspiral tidligere og vert kjempe fornøyd med den, men har ikke fått somlet meg til å sette inn ny etter graviditet. Jeg fikk den satt inn første gang når jeg var 17år fordi jeg klusset slik med p-pillene.
Nå vurderer jeg sterkt sterilisering siden jeg er siker på at jeg ikke skal ha flere barn. Greit å slippe å tenke på prevensjon i det store og hele.

Anonymkode: e593c...1e5

Skrevet

Kobberspiral

Har en kropp som er helt ødelagt etter diverse hormonpreparater, så her skal det aldri brukes noe med hormoner igjen. I tillegg er jeg i fast forhold og da er det ekstra deilig å slippe å tenke på prevensjon

AnonymBruker
Skrevet

Bruker p-piller (mercilon). Gikk uten i en periode, og da brukte vi kondom. Men det endte ofte med at vi droppet kondomen fordi det va så mye bedre uten, så jeg begynte fort på p-piller igjen. Dessuten er det deilig å slippe mensen. 

Anonymkode: 8fa3b...ae6

AnonymBruker
Skrevet

Minispiral, den heter vel Jaydess. Fornøyd med den, ingen bivirkninger. Vond å sette inn, men det var verdt det. 

Anonymkode: 73348...d38

AnonymBruker
Skrevet

Hormonspiral. Veldig veldig fornøyd. Slipper å huske pillen, slipper mensen, lite hormoner. Perfekt!

Anonymkode: 8a0df...7b2

• Liker 1
Skrevet

Nuva ring er et bra prevensjon! Lite bivirkninger i forhold til f.eks p-piller, og mye sikrere enn kondom.

AnonymBruker
Skrevet

Ble smågal/deprimert av p-piller, hadde konstant ubehag/smerter av hormon-spiral, så nå er ingenting/hopper av i svingen. graviditet hadde vært helt greit nå.

Bruker selvsagt kondom med ny partner/upålitelig partner fram til man får testa seg.

Anonymkode: 18931...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...