Gå til innhold

Smertefullt problem i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skriver i håp om at noen har kjennskap til dette og eventuelt noen gode råd. I noen uker har jeg hatt en mild stikk/svi-følelse innenfor kjønnsleppene. Den siste uken har det eskalert noe voldsomt, og jeg tok en nærmere titt og såg en slags blemme på klitoris. Den var litt lysere enn selve klitoris. Nå, noen dager senere er blemmen borte, men det er kommet en mindre mørkt flekk med ujevne kanter istede, samtidig som området rundt er hovent. Har ikke kommet noe væske eller puss ut, og det klør heller ikke. Men det gjør sinnsykt vondt til tider. Kan sammenlignes med smertene fra brannsår. Det kan kjennes ut som smertene har blitt litt mindre det siste døgnet, men det er fortsatt såpass vondt at jeg ikke kan gå eller sitte normalt, og klarer ikke bruke truse. Gjør heldigvis ikke vondt å tisse.

Jeg har legetime om 1 uke, og teller nesten timene. Men inntil da, er det noen som aner hva dette kan være? Jeg har lest mye på nett, men er vanskelig å finne ut hva det er. Er fryktelig nervøs og beveger meg ikke ut av huset mer enn nødvendig. 

Ellers er formen fin, ingen feber eller sykdomsfølelse. Har ikke vært seksuelt aktiv på 7 mnd. Vil også nevne at jeg de siste månedene har vokset hårene nedentil (med strips, ikke varmvoks), noe jeg ikke har hatt for vane tidligere, og det har kanskje vært litt for røft for underlivet. Aner ikke om det har sammenheng siden problemet mitt ligger på selve klitoris der det ikke er hår. 

Håper å høre fra noen :)

Anonymkode: b5946...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er herpes. Kom deg til legevakt eller sexklinikk snarest så de kan ta prøve direkte av såret før det går bort!  Herpes må behandles tidlig for om det ikke behandles i førstegangs utbruddet så øker sjansen for hyppigere utbrudd senere. Og ps herpes ser ikke like drøyt ut som når du googler, noen kan bare ha en liten usynlig rift, andre får en liten blemme. Få får så store  utbrudd som på google så mange bagatelliserer utbruddene sine og tror det er noe annet. 

Anonymkode: 4e986...f66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har googlet herpes mye, men slo det fra meg da de aller fleste kilder skriver at det gir flere små blemmer, og at det forsvinner ganske raskt. Jeg har hatt dette i flere uker nå, selv om det kun er den siste uken som har vært ille. Men selvfølgelig kan det hende du har rett. Kanskje jeg må prøve legevakten i morgen.. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mitt første herpesutbrudd varte i nesten en måned og var bare 2-3 lyse blemmer som kom og gikk. Dra til legen så fort som mulig så de kan ta en avskrapning for å konstatere om det er herpes eller ikke. Det må gjøres før blemmene blir borte.

Anonymkode: 93932...827

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ta blidprøve også, for å sjekke om man har herpes 1 og 2. Problemet med dette er at mange er smittet av herpes 1 på leppene, så den vil jo slå ut uansett. Det beste er å ta prøve av såret eller blemmen. Når du beskriver det med svarte kanter, tenker jeg at det er et sår med en slags sårskorpe. Når det i tillegg svir, så er det ikke usannsynlig at det er herpes. Be om en akuttime hos legen, så rekker du kanskje å få tatt en prøve. En uke er altfor lenge å vente om du skal få tatt en direkteprøve. 

Anonymkode: 14a8c...3c3

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har googlet herpes mye, men slo det fra meg da de aller fleste kilder skriver at det gir flere små blemmer, og at det forsvinner ganske raskt. Jeg har hatt dette i flere uker nå, selv om det kun er den siste uken som har vært ille. Men selvfølgelig kan det hende du har rett. Kanskje jeg må prøve legevakten i morgen.. 

TS

Hvis det er førstegangsutbrudd kan det var i flere uker. 

Anonymkode: 31c5a...6d8

AnonymBruker
Skrevet

Siden du skriver at det er veldig vondt, så tyder det på herpes, for herpes gir utbrudd langs nerveutløpene.

AnonymBruker
Skrevet

Takk folkens! Er det mulig at viruset ligger å lurer i 7 mnd etter man er blitt smittet, til det bryter ut?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk folkens! Er det mulig at viruset ligger å lurer i 7 mnd etter man er blitt smittet, til det bryter ut?

Det kan gjøre det, man kan også ha hatt små utbrudd uten å merke så mye til dem. Men det er bare en lege som kan gi deg noen diagnose. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

I går så gikk det hull, og det var mye blod og diverse som kom ut. Nå er alt helt normalt igjen, bortsett fra såret som gror. Og nå først ser jeg hvor hovent det faktisk var. Tørr påstå at bredden på øverste del av klitoris hovnet til 3-dobbel størrelse. Det er i hvert fall en fantastisk følelse å være kvitt problemet. Men høres det fortsatt ut som herpes for dere som har litt kjennskap til det? Kunne det ikke vært noe verkebyll-lignende? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

I går så gikk det hull, og det var mye blod og diverse som kom ut. Nå er alt helt normalt igjen, bortsett fra såret som gror. Og nå først ser jeg hvor hovent det faktisk var. Tørr påstå at bredden på øverste del av klitoris hovnet til 3-dobbel størrelse. Det er i hvert fall en fantastisk følelse å være kvitt problemet. Men høres det fortsatt ut som herpes for dere som har litt kjennskap til det? Kunne det ikke vært noe verkebyll-lignende? 

Egentlig høres det mer ut som en større abcess med stafylokokker e.l, slik du beskriver det. Særlig om det var gult puss. Bare væske er vanskeligere å identifisere. Det er i alle fall bakterier som produserer slike byller på den størrelsen. Herpesblemmer er mindre og har litt blank væske, tror jeg. 

Fordelen med å gå til en lege med sånt i stedet for å spørre på et forum er at man kan få et sikrere svar, og ikke minst behandling, så man slipper å gå så lenge med plager.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...