Gå til innhold

Barnets navn på sekken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og far som ikke bor sammen har et barn i barnehagealder. Navnet til barnet står inne i sekken, nå har far eller hans familie skrivd barnets navn utenfor sekken, det er veldig lett å se navnet. Jeg tenker på kidnapping... barnet går jo ikke alene med sekken men ja. Burde jeg si noe kjapt neste gang vi snakkes at jeg ikke syntes noe om å skrive navn utenpå sekken og lignende. Eller bare la det være 

Anonymkode: 3fc85...241

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke brydd meg om.

Anonymkode: c0705...3d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og far som ikke bor sammen har et barn i barnehagealder. Navnet til barnet står inne i sekken, nå har far eller hans familie skrivd barnets navn utenfor sekken, det er veldig lett å se navnet. Jeg tenker på kidnapping... barnet går jo ikke alene med sekken men ja. Burde jeg si noe kjapt neste gang vi snakkes at jeg ikke syntes noe om å skrive navn utenpå sekken og lignende. Eller bare la det være 

Større sannsynlighet for at noen holder øye med dere på lekeplassen og overhører navnet han der... Hvis noen virkelig vil kidnappe noen så klare de det, uavhengig av et navn på en sekk.

Anonymkode: 16969...263

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Navn utenpå sekken er ikke noe noen anbefaler til barn. Husker ikke om det var på barneombudet sine sider eller andre steder jeg leste at dette ikke var tilrådelig. Det samme gjelder navn utenpå klær. 

Anonymkode: f1356...45f

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at man beskytter mot kidnapping med å ha navnet til ungen inne i barnehagesekken.

Men når det er sagt kan du jo feks spørre hvorfor de trengte å skrive navnet utenpå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Navn utenpå sekken er ikke noe noen anbefaler til barn. Husker ikke om det var på barneombudet sine sider eller andre steder jeg leste at dette ikke var tilrådelig. Det samme gjelder navn utenpå klær. 

Da jeg var liten var det veldig populært med luer med navn på.

Helt ærlig synes jeg det høres lettere hysterisk ut å bry seg om slike ting.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

jeeeez.....

Håper ikke dere lar barnet være på skolen uten livvakt!

Anonymkode: 5b811...8b8

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg tror ikke at man beskytter mot kidnapping med å ha navnet til ungen inne i barnehagesekken.

Men når det er sagt kan du jo feks spørre hvorfor de trengte å skrive navnet utenpå.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo lettere for en kidnapper å lure barnet dersom han vet navnet. Det kan kidnapperen utnytte, og barn er naive. Hvorfor øke sjansen for at barnet kan bli kidnappet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, man er da ikke sikret mot kidnapping om kidnapperen ikke vet navnet til barnet. Uansett forsvinnende liten sjanse for å bli utsatt for noe sånt. Å la barna ferdes i trafikken er langt skumlere, men man må jo slippe dem ut på et tidspunkt.

Anonymkode: 741f5...bb5

• Liker 2
Skrevet

Dagens småbarnsforeldre er så utrolig hysteriske at det er til å bli gal av.

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen psykologiske hjerner som sier at fremmede ikke bør vite hva et barn heter, fordi da kan di si "Hei, Bente" til et barn og så synes barna plutselig ikke at den personen er en fremmed, lenger. Så sånn sett er det jo greit å ikke annonsere hva barna heter. Det er nok en av grunnene til at sånne luer ikke er så in, lenger.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, StineN skrev:

Dagens småbarnsforeldre er så utrolig hysteriske at det er til å bli gal av.

Ihvertfall denne damen. 

Noe av det latterligste jeg har hørt om....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Paperwall skrev:

Det er jo lettere for en kidnapper å lure barnet dersom han vet navnet. Det kan kidnapperen utnytte, og barn er naive. Hvorfor øke sjansen for at barnet kan bli kidnappet?

Hvor mange barn tror du kidnappes i Norge, egentlig?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

Det er noen psykologiske hjerner som sier at fremmede ikke bør vite hva et barn heter, fordi da kan di si "Hei, Bente" til et barn og så synes barna plutselig ikke at den personen er en fremmed, lenger. Så sånn sett er det jo greit å ikke annonsere hva barna heter. Det er nok en av grunnene til at sånne luer ikke er så in, lenger.

Men det er fremdeles hysterisk.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Paperwall skrev:

Jeg tviler på at du øker sjansen, gitt. En som vil ha med seg et barn, får med seg det barnet like enkelt ved å spørre om barnet vil hilse på hvalpene hans, som han har i baksetet på bilen...

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn tror du kidnappes i Norge, egentlig?

Hakke peiling, men vil gjette at det ikke er mange, men uansett, hvorfor øke sjansene for det? Det trenger heller ikke å handle om kidnapping, men det er lettere å lure barn når de vet navnet. 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Ihvertfall denne damen. 

Noe av det latterligste jeg har hørt om....

Et godt eksempel på at det å få unger gjør hjernen din til grøt. Dette er grunnen til at jeg ikke ansetter gravide, småbarnsforeldre eller kvinner i typisk verpealder.

• Liker 3
Skrevet

Hakke peiling, men vil gjette at det ikke er mange, men uansett, hvorfor øke sjansene for det? Det trenger heller ikke å handle om kidnapping, men det er lettere å lure barn når de vet navnet. 

For min del tror jeg de fleste unger synes det er creepy når en fremmed sier navnet deres ut av det blå. De aller fleste barn vet om de kjenner en person, eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Paperwall skrev:

Du kan lure barn med ganske mye annet også.

Dessuten, som jeg prøver å påpeke, risikoen for kidnapping er ekstremt lav. Om det er navn på sekken til barnet er ikke en utslagsgivende faktor. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bedre å veilede barn så de ikke lar seg lure. "Ikke snakk med fremmede", het det i vår tid, og det virket stort sett. Dagens barn roper Hei til meg, og hvis jeg ikke svarer løper de etter meg og skriker Heiiii!?" 

Anonymkode: 741f5...bb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...