Gå til innhold

Egon restaurant

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, Vox_populi skrev:

Du ønsker "servicen" å sitte og vente på å få betale etterpå, når du i stedet kan få gjort det i ventetida mens maten tilberedes?

Ja det at servitøren kommer bort til bordet når vi skal bestille, er en service jeg setter pris på når jeg betaler såpass mye for et måltid :) 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker EGON!

God mat, god service for barn!

Her i byen er Peppes mye tregere og lite barnevennlig

Anonymkode: 919cb...13e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fireball skrev:

Ja det at servitøren kommer bort til bordet når vi skal bestille, er en service jeg setter pris på når jeg betaler såpass mye for et måltid

Jo, det er lettere å sitte og bestille enn å stå – men jeg vil ikke taksere det minuttet til mer enn et par kroner. Den uproduktive ventetida etterpå for å få betale, den hater jeg derimot dypt og inderlig. Så alt i alt synes seg Egon-konseptet er MYE bedre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått kald mat der to ganger, smakte også lite. Spiser ikke der mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg var på Egon på Nordstrand. Utrolig koselig sted, med god stemning og veldig god service! Maten kom kjempe fort, og betjeningen var hyggelige. Maten var også veldig god :) 

Jeg har ikke erfaring med andre Egon-restauranter, men det er jo en grunn til at mange liker seg der, og at det er populært. Du får nesten prøve selv, men jeg tror det vil bli en suksess.

Anonymkode: 5af7f...365

• Liker 1
Skrevet

Dra heller på Mcdonalds, samme møljematen bare litt billigere. 

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Har alltid likt meg godt på Egon, jeg. :)

Skrevet

Jeg har ikke sansen for Egon lenger. Det er ikke ofte jeg spiser der nå, for jeg har hatt så mange negative erfaringer. For hver gang jeg er der har de tatt bort tilbehør, eller gjort porsjonene mindre. Men prisene øker jevnlig. 

Jeg glemmer aldri "cæsarsalaten" jeg fikk der for noen år siden. Noen salatblader, hvitløksdressing faktisk, én cherrytomat delt i to og noen få, tørre korn av parmesan på to centimeter av kanten på tallerkenen. Jeg mener "herligheten" kosten nesten 170 kroner...

Men jeg liker interiøret, og det at man er ferdig med betalingen når man har satt seg til bords.

AnonymBruker
Skrevet

Lasagnen smaker ikke godt. Synes jeg. 

Anonymkode: e246f...d0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrt - maten er verdt 20 kr, maks. 
Mørkt og dystert sted, trangt og kronglete 
Dårlig mat. pasta med fett til saus, nei takk!
Jævlig dårlig mat generelt, grandiosa smaker mer og er gourmet mat i forhold til det de serverer. 

Slike utledning-restauranter er mye, mye bedre! 
Bedre mat, greie priser og bra service. Har aldri vært hos en slik restaurant og opplevd dårlig service, kan ha vært heldig. Grunnen er fordi folk er slemme, dårlig mat og service én gang så sprer det seg. Folk slutter å gå dit, fordi Ola fikk dårlig mat én gang, eller opplevde dårlig service én gang. Rykter er viktig for dem, for folk er såpass skeptiske til slike plasser i utgangspunktet. Egon talker dårlig rykte og slikt, fordi det er et stort selskap som holder til i hele landet. Det er "trygt" og godt kjent, mens utlending-pizza-sjapper-plasser er der ett år, borte neste år. Skifter eiere hele tiden, ikke på grunn av dårlig mat. Men på grunn av at de som jobber der er ikke registrerte i Norge, også får de kun drive sjappen i noen år før de blir tvunget til å selge osv. 

Anonymkode: a6a67...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker Egon veldig godt, spesielt på grunn av at menyene er de samme over alt jeg har vært, noe som gjør at jeg som ekstremt kresen alltid vet jeg finner noe jeg liker der. Prisene kan dog være litt stive for noen som har et begrenset budsjett.

Anonymkode: 7ebe1...0af

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med mange her. Overpriset!! Lite mat for pengene! Bedre å dra et annet sted om man har muligheten.

Jeg skulle ha annanas på pizzaen. Fikk ikke annanas på pizzaen. Da jeg sa i fra fikk jeg en skål med kald annanas. Det hjalp ikke :P

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt - maten er verdt 20 kr, maks. 
Mørkt og dystert sted, trangt og kronglete 
Dårlig mat. pasta med fett til saus, nei takk!
Jævlig dårlig mat generelt, grandiosa smaker mer og er gourmet mat i forhold til det de serverer. 

Slike utledning-restauranter er mye, mye bedre! 
Bedre mat, greie priser og bra service. Har aldri vært hos en slik restaurant og opplevd dårlig service, kan ha vært heldig. Grunnen er fordi folk er slemme, dårlig mat og service én gang så sprer det seg. Folk slutter å gå dit, fordi Ola fikk dårlig mat én gang, eller opplevde dårlig service én gang. Rykter er viktig for dem, for folk er såpass skeptiske til slike plasser i utgangspunktet. Egon talker dårlig rykte og slikt, fordi det er et stort selskap som holder til i hele landet. Det er "trygt" og godt kjent, mens utlending-pizza-sjapper-plasser er der ett år, borte neste år. Skifter eiere hele tiden, ikke på grunn av dårlig mat. Men på grunn av at de som jobber der er ikke registrerte i Norge, også får de kun drive sjappen i noen år før de blir tvunget til å selge osv. 

Anonymkode: a6a67...3e6

Siden Ola fikk dårlig mat en gang så spredde det ryktet seg til hele Norge? 

Anonymkode: e8e32...87b

Skrevet (endret)

Jeg drar på Egon for én ting, og det er "Blackened kylling", så den kan anbefales. Det er ganske mye mat. Tror det er to kyllingbryst(?), en god porsjon potet/ris, en minibaguett, salat, grønnsaker og to type sauser.

Det eneste andre jeg har spist der er BLT og pizzabuffet. Det er helt ok, så jeg tror det kommer veldig mye an på hva man bestiller.

Har ikke noe å utsette på servicen heller, og jeg syns de har veldig hyggelige lokaler. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt ok å gå dit om man er mange og man ikke klarer å bli enige om et sted. Grei nok mat, litt dyrt og ok betaling/bestillingssystem. Liker Blackened kylling, kylling BLT (dressingen <3) og brownien. Resten kan jeg spare meg for. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg digga Egon før, jeg. Og den eneste årsaken til at jeg nesten aldri drar dit lenger er at jeg har blitt vegetarianer, og de har ikke så mye veggismat. Det jeg likte aller best var retten Blackened Chicken. Syntes det var utrolig godt og spiste det ofte. 

Har vært på mange Egon rundt i landet, pluss de fleste her i Oslo, og kun én gang opplevd treg service. Og jeg syns at det var veldig bra å bestille i kassa, slipper å kalle på noen hele tida. Digg å slippe å styre med driks og å få regningen etc. 

Så jeg tror dere kommer til å kose dere! :)

Skrevet

Pizza og burger, samt bakt potet er ok der. Men for all del: Styr unna entrecote el.l. Maten et uforholdsmessig dyr egentlig, kvaliteten tatt i betraktning, men når det er sagt: Det er et upretensiøst sted hvor man kan slappe av sammen med familien. Ingen som ønsker å selge deg dyre vinpakker, du slipper å være redd for at barna bråker siden det kryr av barnefamilier der, og som sagt: Pizzaen og burgeren er bra! Et fint sted for familier.

Gjest Atheena
Skrevet

Jeg ser ikke på Egon som en restaurant og det er fastfood ala Burger King og Mc Dondalds. Alt av sauser, dressinger, kjøtt osv kommer ferdig i fryste pakker, du trenger ikke å være kokk for å jobbe på kjøkkenet der og det sier vell alt? 

Det er et greit sted å ta med små barn, men dere har såpass store barn at jeg heller ville tatt med ipad for å underholde barna hvis de ikke kan sitte rolig på restaurant. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 16. april 2016 at 23.38, Cata skrev:

Jeg er godt fornøyd med Egon og spiser ofte der når jeg er på reise. (Har ikke Egon her jeg bor.) Synes stort sett maten er god der, selv om det naturligvis ikke er tale om noen gourmetrestaurant. Har alltid opplevd å bli mett når jeg kjøper en vanlig middagsrett der. Siden jeg som regel spiser alene der så synes jeg konseptet deres med betaling ved disken før jeg får maten servert er helt utmerket. Da kan jeg bare reise meg og gå når jeg er ferdig med å spise. 

Beklager, men smaksløkene dine er helt ute på viddene. Blir du ikke flau? :-p det er det samme som at jeg skulle gått i bleie på åpen gate og ikke sett noe problem med det.  

Må være noen genier som står bak Egon... 

Anonymkode: 8e975...516

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...