Anjah Skrevet 16. april 2016 #1 Del Skrevet 16. april 2016 Hei! Jeg lager sangdikt, og trenger sårt flere rimord som passer til "barn". Jeg har allerede brukt "garn". Dialektord er lov, men ikke mer enn to stavelser. Helst bare 1. Dette var jo skikkelig vanskelig!! Hjelp?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1988 Skrevet 16. april 2016 #2 Del Skrevet 16. april 2016 "Jeg tar'n" eller "du har'n" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 16. april 2016 #3 Del Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, M1988 skrev: "Jeg tar'n" eller "du har'n" Holdt på å skrive akkurat det samme da jeg fikk en sånn pop-up om at noen andre har svart, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 16. april 2016 #4 Del Skrevet 16. april 2016 Har'n Nødrim: kar'n (altså karen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #5 Del Skrevet 16. april 2016 Spoiler Spoiler Flarn. Som i sjokoladeflarn💐 Anonymkode: bcba5...ae8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1988 Skrevet 16. april 2016 #6 Del Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, Holititten skrev: Holdt på å skrive akkurat det samme da jeg fikk en sånn pop-up om at noen andre har svart, haha! Ja, er vel ikke noen fler som jeg kommer på.. Hvis du ikke kan ta krampetak og få inn Ungarn da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 16. april 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, M1988 skrev: "Jeg tar'n" eller "du har'n" Melodien er "Kveldssang til Laffen". Kommet til ref. på det jeg har skrevet. Foreløpig går teksten slik: Siden kom det barn, det gikk nok med litt garn, til strikk av sokk og lue t deres hjertebarn .... Vil bytte ut hjertebarn i og med at ordet barn allerede er brukt. Vet ikke om dette gav noe mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 16. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 16. april 2016 3 minutter siden, M1988 skrev: Ja, er vel ikke noen fler som jeg kommer på.. Hvis du ikke kan ta krampetak og få inn Ungarn da Ungarn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #9 Del Skrevet 16. april 2016 Ran, lan.. Men passer seg ikke til sangteksten din da Ville gått for et eller annet med barn da, for tror det er lite annet som vil passe inn. Anonymkode: d7a84...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #10 Del Skrevet 16. april 2016 Flarn (Havreflarn) Anonymkode: 55224...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 16. april 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 16. april 2016 Ja, må nok endre teksten! :D Ran, ja! Det er jo brukendes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #12 Del Skrevet 16. april 2016 Til den lille kar'n Anonymkode: 813bf...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1988 Skrevet 16. april 2016 #13 Del Skrevet 16. april 2016 8 minutter siden, Anjah skrev: Melodien er "Kveldssang til Laffen". Kommet til ref. på det jeg har skrevet. Foreløpig går teksten slik: Siden kom det barn, det gikk nok med litt garn, til strikk av sokk og lue t deres hjertebarn .... Vil bytte ut hjertebarn i og med at ordet barn allerede er brukt. Vet ikke om dette gav noe mening? Nå er ikke jeg helt stødig på den melodien, men i sanger så trengs det sjelden å rime 100%. Jeg synes det du har høres bra ut, men om du absolutt ikke vil bruke "hjertebarn", så kan du kanskje bruke "Siden kom det et barn, det gikk nok med litt garn, og *ett eller annet* til både mor og far"... I mange sanger ville "barn" og "far" hørtes akseptabelt likt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 16. april 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 16. april 2016 Det er sant Men nå har jeg det! Teksten blir nok slik: Siden kom det barn, så veldig mange barn, og fem av dem fikk hjemmestrikk av bomullsgarn. Det gjør vel ikke noe at samme ordet blir brukt et par ganger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 17. april 2016 #15 Del Skrevet 17. april 2016 18 timer siden, Anjah skrev: Hei! Jeg lager sangdikt, og trenger sårt flere rimord som passer til "barn". Jeg har allerede brukt "garn". Dialektord er lov, men ikke mer enn to stavelser. Helst bare 1. Dette var jo skikkelig vanskelig!! Hjelp?? Av og til må en jukse det litt til, vet ikke hvor "streng" du er på det? Erfaren kan muntlig bli til "erfarn"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 18. april 2016 #16 Del Skrevet 18. april 2016 rimord.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå