Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Arktis skrev:

Tror frisørene irriterer seg litt over alle de som helst vil klippe minst mulig av håret, er ikke alle som vil fjerne hele de slitte tuppene engang. Meen, så har vel de fleste også hatt erfaring med frisører som ikke vet forskjellen på 3 cm og 10, og det er jo irriterende hvis man faktisk prøver å spare.

Jeg betalte den nette sum av 1200,- med rabatt. :daane: 

1200 kr! :sjokkbla: Hva gjorde du egentlig? :fnise:

Vet du, jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har gått til frisøren med håp i øya om å få en perfekt hårklipp, og forlatt frisøren med tårer i øyekroken. De tar alltid for mye, uansett hvor mye jeg beordrer dem om at; "jeg vil kun fjerne de slitte tuppene, så maks 2-3 cm". 

Dog fant jeg ei som tok de slitte tuppene, uten at jeg ble misfornøyd. Håret så kortere ut enn jeg ville ha det, men hun gjorde det på en slik måte at jeg faktisk ble fornøyd. Typisk at hun flyttet 100 mil unna min hjemby et par måneder senere...

Jeg skal saumfare youtube i morgen, og så klippe meg selv. Wish me luck!

TS 

Anonymkode: 706bb...613

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1200 kr! :sjokkbla: Hva gjorde du egentlig? :fnise:

Vet du, jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har gått til frisøren med håp i øya om å få en perfekt hårklipp, og forlatt frisøren med tårer i øyekroken. De tar alltid for mye, uansett hvor mye jeg beordrer dem om at; "jeg vil kun fjerne de slitte tuppene, så maks 2-3 cm". 

Dog fant jeg ei som tok de slitte tuppene, uten at jeg ble misfornøyd. Håret så kortere ut enn jeg ville ha det, men hun gjorde det på en slik måte at jeg faktisk ble fornøyd. Typisk at hun flyttet 100 mil unna min hjemby et par måneder senere...

Jeg skal saumfare youtube i morgen, og så klippe meg selv. Wish me luck!

TS 

Anonymkode: 706bb...613

Stripet langt hår og klippet det. Tenk hva det ville kostet hvis jeg ikke hadde gjort det hos en lærling?! Eller hvis man i tillegg trenger å kjøpe diverse hårprodukter. Har prøvd å stripe håret selv også, men det måtte jeg love frisøren å aldri gjøre igjen, var ikke helt heldig med resultatet. :fnise: 

Lykke til med klippingen! :tommelopp:

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid klippet selv, aldri vært hos frisør, men har fordelen av å ha langt hår med bølger så det uansett ikke synes om det er skjevt. Klippte meg selv helt (helt!!) kort en gang også og fortsatte å klippe min egen frisyre fram til nå som håret når meg til korsryggen. Har vært "frisør" for flere venninner også. Kanskje jeg har et gen for det? :fnise:

Anonymkode: a429b...08f

AnonymBruker
Skrevet

Når man kjøper saks, hva er viktig å se etter? Har lengden på saksen noe å si? Noe merke som er bedre enn andre?

Anonymkode: 5e9af...975

Gjest chisandra
Skrevet

Har ikke vært hos frisør på....det husker jeg faktisk ikke. 15 år eller noe. Selvgjort er velgjort. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så deilig tråd. Inspirerende. Så midt i tråden tok jeg en pause og gikk på badet og klippet håret. Har tenkt på å få det klippet lenge, hos en lærling, men ikke finne tid å sette av i kalenderen. Men nå er det gjordt. Ta taaa. (liten salutt) Flisene er vekk. Takk for inspirasjonen. :) 

Anonymkode: ec24a...4e2

  • Liker 2
  • 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Stoler ikke på lærlinger som faktisk har fått opplæring, men tiltro til egne ferdigheter kun ut fra å ha lært fra Youtube, det har man. 🤣

Anonymkode: 9c58a...b93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stoler ikke på lærlinger som faktisk har fått opplæring, men tiltro til egne ferdigheter kun ut fra å ha lært fra Youtube, det har man. 🤣

Anonymkode: 9c58a...b93

Det kan hende hun har lært litt på 10 år, og blitt ganske dreven nå.... 

Anonymkode: b41be...c1f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klipper dere dere selv? Kan dere forklare? 

Anonymkode: fba75...353

AnonymBruker
Skrevet

Vært hos frisør 2 ganger i livet, begge gangene kom jeg gråtende hjem. 

Klipper meg selv. Om det er 2 cm eller 30 cm som skal av. 

30 år siden siste frisørbesøk.

Anonymkode: dc8c9...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan klipper dere dere selv? Kan dere forklare? 

Anonymkode: fba75...353

Deler håret i 2. Det fra midten og frem settes i hestehale i pannen, resterende i hestehale på toppen. Løfter den i pannen opp mot den på toppen, klipper begge halene samme lengde.

Jeg vil ha oppklipp.

Anonymkode: dc8c9...123

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hestehale som oftest, og jeg klipper bare hestehalen rett over. Har ikke vært hos frisøren på mange år.

Anonymkode: 32a85...5ad

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klipper dere dere selv? Kan dere forklare? 

Anonymkode: fba75...353

Brad Mondo har flere gode tutorials på YouTube  som er ganske idiot sikre hvis du følger instruksjonene til punkt og prikke.

Jeg har klipt meg hjemme i årevis, lenge før jeg oppdaget han sine videoer. Viktig å ha ordentlig saks. Så kjøp en frisørsaks.

Jeg går innimellom til frisør fortsatt men svært skjeldent som regel når jeg er i utlandet eller hvis jeg vil farge håret.

Siste årene har jeg droppet alt av hårfarge og tenkt at jeg skal nyte et liv uten konstant farging før gråhåret tar meg. 

Anonymkode: 9ae2a...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...