AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Jeg nekter å bruke 500 kr på å klippe vekk 2 cm fra håret mitt, så går det an å klippe seg selv? Jeg har verken profesjonell saks, eller fremgangsmåte. Er det noen andre her som har erfaring på dette området? Jeg har kjempe slitte tupper, men MÅ klippe meg. Anonymkode: 706bb...613
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 saks kan du kjøpe på Clas Ohlsson Anonymkode: 3410a...7b9 2
GammelKaktus Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Jeg klipper alltid håret mitt selv, har gjort det de siste 12 årene. Er for gjerrig til å kaste bort penger på frisør. Jeg kjøpte frisørsaks på ebay. 4
Xavana Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Det er jo flere som gjør det, om enn med varierende resultat....... Hvis ikke du tar sjansen så kan du få en mye billigere klipp hos lærling i salong eller hos elevene på frisørskoler. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 23 minutter siden, Xavana skrev: Det er jo flere som gjør det, om enn med varierende resultat....... Hvis ikke du tar sjansen så kan du få en mye billigere klipp hos lærling i salong eller hos elevene på frisørskoler. Hehe, jeg stoler ikke på lærlinger, nei. Hadde en grusom opplevelse med en lærling som skulle klippe pannelugg på meg. La oss bare si at jeg hadde håret oppsatt i 2+ måneder... 25 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg klipper alltid håret mitt selv, har gjort det de siste 12 årene. Er for gjerrig til å kaste bort penger på frisør. Jeg kjøpte frisørsaks på ebay. Er det mye å be om hvis du gidder og kanskje finne den du bruker? Er den god? Nei, altså, 500 kr for å klippe vekk et par cm er for meg penger rett i dass. Beklager til frisører, altså. Jeg kunne kanskje gjort det hvis jeg skulle endre hårfrisyre ganske drastisk, men ikke for å fjerne slitte tupper. TS Anonymkode: 706bb...613 1
GammelKaktus Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg stoler ikke på lærlinger, nei. Hadde en grusom opplevelse med en lærling som skulle klippe pannelugg på meg. La oss bare si at jeg hadde håret oppsatt i 2+ måneder... Er det mye å be om hvis du gidder og kanskje finne den du bruker? Er den god? Nei, altså, 500 kr for å klippe vekk et par cm er for meg penger rett i dass. Beklager til frisører, altså. Jeg kunne kanskje gjort det hvis jeg skulle endre hårfrisyre ganske drastisk, men ikke for å fjerne slitte tupper. TS Anonymkode: 706bb...613 Er egentlig veldig fornøyd med saksen, mye bedre enn en vanlig en iallfall. Vet ikke om det er akkurat denne med den er helt lik iallfall, og det er nok sannsynligvis derfra jeg kjøpte den. Like billig iallfall og relativt god feedback. http://www.ebay.com/itm/2-X-Professional-Hair-Cutting-Thinning-Scissors-Shears-Barber-Set-Hairdressing-/111417696136?hash=item19f1031f88:g:uvEAAOSwNphWX9va 2
Xavana Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Jeg har vært modell for mange flinke lærlinger. Tror ikke du skal dømme alle sammen etter èn dårlig erfaring. 2
365vinter Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Jeg gjør det selv, nettopp fordi jeg ikke har noen spesiell frisyre og bare klipper 2-3 cm rett over hver gang. Kjøpte meg denne "frisørsaksen" fra vita, som fungerer greit for mine behov: http://www.vita.no/accessories/har/beter-frisorsaks-stal-18-cm Når det gjelder fremgangsmåte ligger det mange greie videoer på youtube hvis man søker på how to cut your own hair. Jeg bruker samme fremgangsmåten som hun jenta i artikkelen under - hun klipper riktignok bare luggen, men jeg gjør det der med hele håret. Deler det i to store seksjoner, tvinner hver seksjon, og klipper rett over. Sikkert litt ghetto, men det fungerer helt fint for meg og studentøkonomien min. Video med link under: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3477263/She-s-gone-round-twist-Make-artist-creates-perfect-bangs-seconds-twirling-hair-CHOPPING-inches-shocking-beauty-tutorial-video.html 3
Gjest TrailerEnka Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Kjøpte denne og syns den funker bra. http://m.ebay.com/itm/Fringe-Hair-Cutting-Guide-Scissor-W-Comb-For-Layers-Bang-Haircut-DIY-Tool-/262362717765?nav=SEARCH
Arktis Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Det går greit å stusse tuppene selv en stund, men etter hvert blir det veldig synlig at det ikke er gjort ordentlig (ser mer flisete og hakkete ut). Gjorde det selv en stund for å spare de pengene, men nå drar jeg alltid til frisøren, og det blir jo selvfølgelig et mye bedre resultat. Har forresten bare positive erfaringer med hårklipp og farging hos lærlinger, de er så nøye og alt blir grundig sjekket over etterpå. 3
Thorn Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 Har klipt meg selv én gang, og ble overraskende fornøyd med resultatet. Faktisk mer fornøyd enn jeg var etter å ha klippet meg hos frisør gangen før... Men hun var ikke mye interessert i å høre på meg ang hvordan jeg ville ha det, så det var kanskje ikke så rart. Jeg har likevel valgt å gå til frisør i ettertid, fordi jeg rett og slett syns det er litt luksus å bli dullet med. Hvis ikke det var interessant hadde jeg definitivt fortsatt å klippe meg selv. 1
Okapi Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Har klippet håret selv i årevis, med ymse billige sakser. Langt hår trenger ikke frisører. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 2 timer siden, 365vinter skrev: Jeg gjør det selv, nettopp fordi jeg ikke har noen spesiell frisyre og bare klipper 2-3 cm rett over hver gang. Kjøpte meg denne "frisørsaksen" fra vita, som fungerer greit for mine behov: http://www.vita.no/accessories/har/beter-frisorsaks-stal-18-cm Når det gjelder fremgangsmåte ligger det mange greie videoer på youtube hvis man søker på how to cut your own hair. Jeg bruker samme fremgangsmåten som hun jenta i artikkelen under - hun klipper riktignok bare luggen, men jeg gjør det der med hele håret. Deler det i to store seksjoner, tvinner hver seksjon, og klipper rett over. Sikkert litt ghetto, men det fungerer helt fint for meg og studentøkonomien min. Video med link under: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3477263/She-s-gone-round-twist-Make-artist-creates-perfect-bangs-seconds-twirling-hair-CHOPPING-inches-shocking-beauty-tutorial-video.html Tusen takk. Skal utforske litt mer på youtube i morgen før jeg tar steget. 3 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Er egentlig veldig fornøyd med saksen, mye bedre enn en vanlig en iallfall. Vet ikke om det er akkurat denne med den er helt lik iallfall, og det er nok sannsynligvis derfra jeg kjøpte den. Like billig iallfall og relativt god feedback. http://www.ebay.com/itm/2-X-Professional-Hair-Cutting-Thinning-Scissors-Shears-Barber-Set-Hairdressing-/111417696136?hash=item19f1031f88:g:uvEAAOSwNphWX9va Tusen takk! Den var råbillig! Wow. Takk for svar. Mulig jeg tør å teste ut lærlinger i fremtiden, men vil nok gjøre det selv for denne gang. TS Anonymkode: 706bb...613
GammelKaktus Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Skal utforske litt mer på youtube i morgen før jeg tar steget. Tusen takk! Den var råbillig! Wow. Takk for svar. Mulig jeg tør å teste ut lærlinger i fremtiden, men vil nok gjøre det selv for denne gang. TS Anonymkode: 706bb...613 Selvgjort er velgjort. 1
TaiBella Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 Jeg bruker bare saks kjøpt på Clas Ohlson, funker fint. Har litt lengde på håret, men har også klart å klippe pannelugg selv ved hjelp fra youtube. Nå har jeg kanskje et noe avslappet forholdt til hvordan jeg ser ut på håret, men håret mitt ser bedre, tykkere og sunnere ut enn når jeg gikk til frisør jevnlig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, Arktis skrev: Det går greit å stusse tuppene selv en stund, men etter hvert blir det veldig synlig at det ikke er gjort ordentlig (ser mer flisete og hakkete ut). Gjorde det selv en stund for å spare de pengene, men nå drar jeg alltid til frisøren, og det blir jo selvfølgelig et mye bedre resultat. Har forresten bare positive erfaringer med hårklipp og farging hos lærlinger, de er så nøye og alt blir grundig sjekket over etterpå. For all del, jeg elsker å dra til frisør! Men de stive prisene sitter virkelig langt inne for meg å betale. Dessuten tar jeg alltid en sjanse, uansett hvem jeg går til, for mange bare klipper i vei når jeg bestemt ikke vil ta så mye av gangen. Jeg har langt og sunt hår, men slitte tupper får alle. Vet forresten noen sånn ca hva man betaler hvis en lærling klipper deg/striper/farger håret ditt? TS Anonymkode: 706bb...613
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 Jeg bruker alltid kjøkkensaksa. Blir alltid bra resultat Anonymkode: 7c58b...88f 1
Arktis Skrevet 16. april 2016 #19 Skrevet 16. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For all del, jeg elsker å dra til frisør! Men de stive prisene sitter virkelig langt inne for meg å betale. Dessuten tar jeg alltid en sjanse, uansett hvem jeg går til, for mange bare klipper i vei når jeg bestemt ikke vil ta så mye av gangen. Jeg har langt og sunt hår, men slitte tupper får alle. Vet forresten noen sånn ca hva man betaler hvis en lærling klipper deg/striper/farger håret ditt? TS Anonymkode: 706bb...613 Tror frisørene irriterer seg litt over alle de som helst vil klippe minst mulig av håret, er ikke alle som vil fjerne hele de slitte tuppene engang. Meen, så har vel de fleste også hatt erfaring med frisører som ikke vet forskjellen på 3 cm og 10, og det er jo irriterende hvis man faktisk prøver å spare. Jeg betalte den nette sum av 1200,- med rabatt.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #20 Skrevet 16. april 2016 Sist jeg var hos frisøren betalte jeg nesten 3000 kr, inkludert hårfarge riktignok. Og ikke ble jeg særlig fornøyd heller. Etter det gjør jeg alt selv, klipper og farger. Gidder ikke å sløse bort så mange penger hos en frisør. Har kjøpt frisørsakser billig på ebay, pluss noe slag vaterstokker som man klipser på håret for å få det beint (disse har jeg riktignok ikke benyttet meg av enda, jeg har ganske tykt bølgete hår, så det vises ikke om det er litt skjevt). Anonymkode: 96e50...36a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå