Gå til innhold

Selvmordstanker, hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18, snart 19 og har slitt mye psykisk. Mamma og pappa er på hytta og jeg er hjemme alene. Jeg kjenner selvmordstankene presse veldig på og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen familie i nærheten og ikke stor vennekrets. Jeg er veldig redd for å miste kontrollen akkuratt nå og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vær så snill hvor kan jeg søke akkutt hjelp?

Anonymkode: 589db...05b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

legevakten, mental helses hjelpetelefon

Anonymkode: 6060c...415

• Liker 1
Skrevet

Legevakten eller mental helses hjelpetelefon - 116 123. 

• Liker 2
Skrevet

Ring legevakt, fortell de akkurat hvordan du har det og hva du tenker. Viktig at du er helt ærlig, og forteller de at du ønsker hjelp. Klem 

• Liker 1
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Hold ut! Ring legevakten eller mental helses hjelpetelefon,som nevnt over her. Jeg tror tråden kommer til å bli stengt, men som sagt: Hold ut, plukk opp telefonen og ring! *Klem*

Skrevet

Du kan faktisk ringe ambulanse eller politi om du er redd for at du er en fare for deg selv akkurat nå. Si at du er redd for at du kan komme til å skade deg selv og trenger hjelp.

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Tråden er også ryddet for helsefarlige råd.

ninuska_, adm

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...