Gå til innhold

Canal Digitals tilbud på bredbånd 97kr


Gjest Butterflygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl

Noen som har benyttet seg av tilbudet? Jeg vurderer. Men hjemmesiden har dårlig info ang montering og sånne ting. Så jeg sendte en mail idag. Dere som brukder det, hva synes dere? den til 97 er den på 100/100 hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100/100 er den til 97kr pr. mnd. ja.

Det har alltid vært slik med Canal Digital at du har måttet ha en montør hjem til deg (derfor har de alltid hatt så dyr etablering i forhold til enkelte andre).

Helt enig med deg, de websidene inneholdt dårlig informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble oppringt av dem med tilbud, men siden vi bruker NextGenTel (Charlie, 1700/512) som er billigere enn tilsvarende tilbud fra CanalDigital er det uaktuelt å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Butterflygirl ik logget

Bruker ikke nettet så mye, så det er greit med 100/100 for meg. Dessuten så er det ikke så dyrt.

100/100 er bare det dobbelte av vanlig modem på 56kbps

Vet noen hvor mye monteringen koster?

Har ikke fått svar fra CD ennå. Prøvde å ringe, men tok for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kb/s inn er lavere hastighet enn isdn...

Surfing vil gå treigt. Nedlasting av filer vil ta evigheter. Bare sikkerhetsoppdateringene fra microsoft vil ta en lilten evighet. (men så er jeg godt vant med mine 2400 fra ngt.)

Jeg ville heller satset på midi-varianten til canal digital. Men dersom man er komfortabel med å ha så lav hastighet, så er det jo ikke noe i veien med det. Sparer uansett store beløp i forhold til en vanlig isdn-linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så står dt dette der:

Internett fra kr. 97,- pr. mnd.

Nå med fri etablering.

Det skulle bety at du ikke betaler noe som helst bortsett fra månedsavgiften på 97 kroner. Gebyret for etablering inkluderer montør, og hvis man måtte betalt for montør, så skulle det stått der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er det da ikke. ISDN er 56 kb/s.

Enkel ISDN er 64 kbps, dobbel blir da 128. 56K er hastighet for analogt modem (teoretisk hastighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl
Forresten, så står dt dette der:

Det skulle bety at du ikke betaler noe som helst bortsett fra månedsavgiften på 97 kroner. Gebyret for etablering inkluderer montør, og hvis man måtte betalt for montør, så skulle det stått der.

Hvis det er tilfellet, så er det ganske billig. Har ikke tenkt å bruke nettet til å laste ned ting. Bare surfing og msn og slike ting. Jeg har litt peil på internett og hastighet. Lasting gjør jeg et annet sted. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest happyending
Forresten, så står dt dette der:

Det skulle bety at du ikke betaler noe som helst bortsett fra månedsavgiften på 97 kroner. Gebyret for etablering inkluderer montør, og hvis man måtte betalt for montør, så skulle det stått der.

Man må betale for montør hvis man ikke skal ha fasttelefon eller hvis det ikke er telefonkontakt inn i huset.. I tillegg koster modemet 500 kr.. Kan være dette er annerledes med canal digital hvis de har optisk kabel eller noe slikt, men du må uansett ha montør hvis det ikke er opplegg for det i huset du bor.. Jeg kan aldri tenke meg at det inngår i fri innmeldingsprisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl

Altså, bredbåndet går via tv kabelen. Ikke telefonkabel basert som de fleste selskapene operer med. Og utgangen for bredbåndsoppsetting og slik er allerede blitt montert i borettslaget vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etableringsgebyret er altså vanligvis på 695 kroner. Det inkluderer montør. Så jeg gjør regning med at når de skriver "fri etablering" så er det også inkludert montør. Ellers er poenget borte.

Jeg finner dog ikke noe om hva man må ha av modem og slikt, evt hva det koster. Har du flaks, så er det på utlånsbasis slik NextGenTel har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Butterflygirl

Ringte CD tusen ganger istad og kom endelig igjennom, etter å ha måttet vente i 10 min. Fikk iallefall bestilt. Ble opplyst om at montør og utlån av utsyr var gratis og gikk under fri etablering. Joda, nedlasting på 100 er kjempe treig. Men nå skal jeg jo ikke bruke det til å laste ned ting. Eller så er det bare å la pc'en gå i flere dager i strekk. :hoho:

Men takk for masse svar folkens! Setter pris på hjelpen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...