diddi Skrevet 26. oktober 2004 #21 Skrevet 26. oktober 2004 Nei jeg tror du gjør best i å gratulerer dem, og tilby din hjelp som erfaren bryllupsplanlegger. (Ikke gi dem de beste tipsene. De må dere beholde til eget bryllup.) Kanskje får dere kvantumsrabatt på div. blomsterhandler/trykkeri/renseri/klesutleier o.l? Det kan godt være at de har gode grunner til å skynde på. (At han ikke er så begeistret for giftemål kan jo være en "god" grunn il å skynde på før han skulle ombestemme seg! )
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #22 Skrevet 26. oktober 2004 Nei, vet du hva, jeg må si jeg syns du er smålig. Skal de ikke få gifte seg akkurat når de selv vil, bare fordi 'vi valgte jo dato først :cry: '. Noe så barnslig... Vi har lyst til å gifte oss til våren, har ikke bestemt dato helt enda, men jeg skal love deg at vi ikke tar hensyn til noen andre enn akkurat oss selv når det gjelder å bestemme den. Om noen i slekta hadde bestemt bryllupsdato for to år siden, og på den måten reservert en hel 'bryllupssesong' -kunne ikke brydd meg mindre. Ikke alle vil planlegge i to år, for noen holder det med 4 måneder (eller 2 uker). Det kan jo være at de planlegger barn (eller venter barn), og gjerne vil være gift først. Jeg skulle tro det teller mer enn at dere har lagt beslag på bryllupssesongen for 2 år siden. Skjerpings! (Jada, jeg er gjest, har ingen bruker. Noen må da få si fra til disse vordene brudene som tror at alt på denne jord dreier seg om dem, og nåde dem som kommer i bryllupet i svart kjole, eller hvit kjole eller er penere enn bruden, eller får lyst til å gifte seg selv om noen andre skal gifte seg det året...)
smilepia Skrevet 26. oktober 2004 #23 Skrevet 26. oktober 2004 Vet du hva gjest - det er faktisk stor forskjell på "noen i slekta" og nermeste familie.
Elle Melle Skrevet 26. oktober 2004 #24 Skrevet 26. oktober 2004 Du får legge hodet i bløt og komme på masse hyggelige og orginale ting dere kan gjennomføre i deres bryllup for å få det så annerledes så mulig. Unngå alt som kan ligne og gjør dette til noe personlig for dere (dere er jo tydeligvis svært forskjellige som par, så det blir sikkert ikke så vanskelig å få det ulikt.) Jo mer forskjellig, jo hyggeligere for både dere og gjestene. Når hennes bryllup først er overstått, da vet du hva som må til for å få det annerledes og kanskje litt bedre? På den måten har du sjansen til å overgå det første bryllupet, i stedet for at de skal overgå dere...*litt ond*
IdaC Skrevet 26. oktober 2004 #25 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg var i akkurat samme situasjon for en måndes tid siden. Svigerinnen min kom og antydet at dem også skal gifte seg neste sommer. Da jeg spurte rett ut, så sa hun ja, vi har jo tenkt det, men dere kom oss i forkjøpet, men jeg tror at vi kommer til å gjøre det likevel! Da ble jeg helt satt ut, for vi har planlagt vårt bryllup siden februar, så kommer dem og sier noe sånt! Da jeg spurte hvorfor dem hadde det så travelt, for de har egentlig ikke forlovet seg "offisielt" heller ennå, da fikk vi til svar at så lenge det var før oss, så var det det samme for henne når dem giftet seg (hun er storesøster). Men jeg og samboeren min taklet ikke dette, hun har planer om å gifte seg i juli, og vi hadde fastsatt dato i august for lenge siden, derfor har vi flyttet vårt bryllup til januar! (førstkommende) Dette likte hun ikke så godt, men må bare finne seg i det! Jeg forstår godt hvordan du føler det, har vært gjennom det samme, bortsett fra at jeg ikke har grått... lykke til, håper det ordner seg
cecily Skrevet 26. oktober 2004 #26 Skrevet 26. oktober 2004 Det var visst svigerinnen hennes - altså søsteren til mannen - som skulle gifte seg. Ikke hennes egen søster. Men kjedelig uansett... Oops, ble feil det da :oops: Men det forandrer egentlig ingenting. Like dårlig gjort uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #27 Skrevet 26. oktober 2004 Vet du hva gjest - det er faktisk stor forskjell på "noen i slekta" og nermeste familie. Når jeg sier noen i slekta, så mener jeg f.eks min samboers bror. Det er da slekt?
maki Skrevet 26. oktober 2004 #28 Skrevet 26. oktober 2004 Når jeg sier noen i slekta, så mener jeg f.eks min samboers bror. Det er da slekt? Joda det er slekt, men det blir regner det som nærmeste familie jeg da. Noen i slekta tolker jeg som søskenbarn og lenger ut. Ellers så har jeg forstårelse for at det kan være litt kjipt jeg. Jeg og min venta med å forlove oss til etter broren hans hadde gifta seg fordi vi ikke hadde lyst til å "stjele" noe av oppmerksomheten rett for bryllupet. Hadde jo ikke vært så mye men uansett ville at de skulle ha all oppmerksomhet tiden før.
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2004 #29 Skrevet 27. oktober 2004 Her må det jammen være mange kvinner som får lite oppmerksomhet ellers i livet. Jeg må nesten le når jeg leser at dere mener at en hel brylluppssesong er reservert dere, bare fordi dere begynte å planlegge først. Som gjest i et etterhvert betydelig antall bryllup, og gjerne 2- 3 i løpet av en sommer, kan jeg bare fortelle at for den gjengse gjest er bryllupet deres fort glemt. Og ulidelig like og kjedelige er de fleste bryllup også, men det er en annen sak. Nei, her får dere prøve å gå litt i dere selv. Et bryllup handler da om å bli gift med den man elsker, det er ikke noen konkurranse om først eller størst eller best.
Gjest Tabby Skrevet 27. oktober 2004 #30 Skrevet 27. oktober 2004 Vel Cruel. I mitt tilfelle handlet det egentlig ikke så mye om hverken å være først eller størst eller noe sånt, men med en pappa som bor i en annen del av landet, og som ikke har sååå god råd, så blir det ganske dyrt om han skulle tatt turen hit to ganger i løpet av et par uker. Derfor valgte vi å flytte vårt bryllup. I ettertid kjøpte søsteren min og samboeren hennes seg leilighet så deres bryllup ble utsatt, men da hadde vi allerede bestilt kirken og sagt fra til de fleste gjestene, så vi holdt på datoen...
Nilla Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #31 Skrevet 27. oktober 2004 Kjære dere! Takk for alle forståelsesfulle svar og all støtte. Og til dere andre: Jeg er jo ikke dummere enn at jeg skjønner at vi ikke har noen rett til å beslaglegge en hel sesong. Og all fornuft tilsier at jeg skal bry meg katten i det. Det BLIR to helt forskjellige bryllup, og det er ikke GJESTENE jeg tenker mest på. (Selv om nesten hele hans slekt bor i Oslo og omegn og vi bor midt i landet.) Jeg vet at jeg kommer til å være KJEMPEglad den dagen jeg får si ja til min elskede og alt det der. Men allikevel... Jeg kan ikke styre mine følelser, og jeg BLE såra. Det må jeg få lov til. Som jeg har sagt tidligere (ihvertfall har prøvd) kom dette som en siste ting oppå et lass av andre ting, det ble dråpen som fikk det berømte begeret til å flyte over. Den siste tida har vi ikke fått hatt NOEN TING som har vært vårt, og bare vårt. OG JADA, vi får fortsatt ha vår planlegging alene og alt det der, men det ble skjærings "inni meg" når de også skal ha sin planlegging, sitt bryllup og alt det der samtidig. Kall det smålig om du vil, men sånn er det bare, helt ærlig sagt fra min side. Kunne selvsagt ha glattet over og bare sagt "Så koselig, jeg er så glad på deres vegne" men nå er det ikke det jeg føler, og det gir jeg her i KG et helt åpent uttrykk for. OG det må da være lov? En ting vet jeg sikkert, dette blir nok ikke siste gang frustrasjonen kommer pga lite tilgang på privatliv. Sånn er det bare når man skal bo på gård, sammen med svigers. Ikke det ideelle, nei!
Nilla Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #32 Skrevet 27. oktober 2004 PS: vet jeg ikke lever opp til min egen signatur for tida, er ikke så veldig positiv. Skal prøve å ta det igjen en annen gang...
diddi Skrevet 27. oktober 2004 #33 Skrevet 27. oktober 2004 Du har selvfølgelig lov til å bli skuffet over at dere ikke får ha dette for dere selv (bryllupsplanlegging). Jeg fortår jo denneførste skuffelsen godt, spesielt når dere er i den situasjonen bomessig som du tidligere beskrev. Og det var lurt å la frustrasjonen buse ut her i foumet enn overfor venner og familie. Etter en liten stund får du svelgt det unna, og ser fremover. Du er jo på god vei allerede. Kos deg med dine forberedelser. Og husk at for din familie er det dette ene bryllupet. Og det er vel det viktigste for deg? (Foruten at det er den dagen du og drømmemannen din får hverandre.) (Gå og kjøp noe skikkelig klissete og unyttig til bryllupet!! ) :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #34 Skrevet 28. oktober 2004 Her må det jammen være mange kvinner som får lite oppmerksomhet ellers i livet. Jeg må nesten le når jeg leser at dere mener at en hel brylluppssesong er reservert dere, bare fordi dere begynte å planlegge først. Som gjest i et etterhvert betydelig antall bryllup, og gjerne 2- 3 i løpet av en sommer, kan jeg bare fortelle at for den gjengse gjest er bryllupet deres fort glemt. Og ulidelig like og kjedelige er de fleste bryllup også, men det er en annen sak. Nei, her får dere prøve å gå litt i dere selv. Et bryllup handler da om å bli gift med den man elsker, det er ikke noen konkurranse om først eller størst eller best. Får håpe du ikke blir bedt i flere bryllup da så du slipper å kjede deg!
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #35 Skrevet 28. oktober 2004 Får håpe du ikke blir bedt i flere bryllup da så du slipper å kjede deg! :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2004 #36 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg regnet med at det skulle komme noen slike kommentarer, ja. Jeg vil nok bli bedt i bryllup i lang tid fremover, vet allerede om ett til sommeren. Så sant jeg har mulighet går jeg, såklart, noe annet skulle tatt seg ut. Og så får dere bare tro at jeg er den eneste i verden som føler det sånn, og jeg ikke er det, så vil i alle fall alle deres gjester stoorkose seg... Jeg er forøvrig gift selv, så det har ingenting med misunnelse å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #37 Skrevet 28. oktober 2004 Hva skjedde med å vise litt storsinn og generøsitet ovenfor slekt og venner? Himmel, hvis jeg skal gifte meg med kjæresten min, så setter jeg vel datoen når det passer for oss? Særlig hvis det er FIRE måneder mellom de aktuelle dagene??? Jeg kan love deg en ting, gjestene har FOR LENGST glemt hele april- brylluppet når de kommer i ditt i JULI.......... Slapp av, det blir bare din dag, og du kan være prinsesse så mye du vil.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #38 Skrevet 28. oktober 2004 Som jeg har sagt tidligere (ihvertfall har prøvd) kom dette som en siste ting oppå et lass av andre ting, det ble dråpen som fikk det berømte begeret til å flyte over. Den siste tida har vi ikke fått hatt NOEN TING som har vært vårt, og bare vårt. OG JADA, vi får fortsatt ha vår planlegging alene og alt det der, men det ble skjærings "inni meg" når de også skal ha sin planlegging, sitt bryllup og alt det der samtidig. Kall det smålig om du vil, men sånn er det bare, helt ærlig sagt fra min side. Kunne selvsagt ha glattet over og bare sagt "Så koselig, jeg er så glad på deres vegne" men nå er det ikke det jeg føler, og det gir jeg her i KG et helt åpent uttrykk for. OG det må da være lov? En ting vet jeg sikkert, dette blir nok ikke siste gang frustrasjonen kommer pga lite tilgang på privatliv. Sånn er det bare når man skal bo på gård, sammen med svigers. Ikke det ideelle, nei! Hei, tror nok det ligger en del vonde følelser bak dette utbruddet. Tipper det blir mye hans familie, og svært tett inn på.. Jeg er også sammen med en fra gård, han ønsker å ta over gården, men heldigvis har han ikke odels rett. han har en eldre søster. Men jeg kunne aldri bodd så nærme svigers. De er snille å greie, men det kan bli litt for mye av og til. Så jeg håper det løser seg med bryllupet, men det viktigste for deg er nok å få litt privat liv.... Ønsker deg lykke til, og håper alt ordner seg!! mange
nessi Skrevet 28. oktober 2004 #39 Skrevet 28. oktober 2004 Som gjest i et etterhvert betydelig antall bryllup, og gjerne 2- 3 i løpet av en sommer, kan jeg bare fortelle at for den gjengse gjest er bryllupet deres fort glemt. Og ulidelig like og kjedelige er de fleste bryllup også, men det er en annen sak. Da må du ha kjedelige venner og familie. Jeg husker flere brylluper jeg har vært i som kjempe koselige/morsome, og flere av våre venner påstår at bryllupet vårt var den beste festen de har vært på på flere år.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #40 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg regnet med at det skulle komme noen slike kommentarer, ja. Jeg vil nok bli bedt i bryllup i lang tid fremover, vet allerede om ett til sommeren. Så sant jeg har mulighet går jeg, såklart, noe annet skulle tatt seg ut. Og så får dere bare tro at jeg er den eneste i verden som føler det sånn, og jeg ikke er det, så vil i alle fall alle deres gjester stoorkose seg... Jeg er forøvrig gift selv, så det har ingenting med misunnelse å gjøre. Jeg tenkte mer for din egen del jeg da, siden du syns det er så kjedelig. Jeg har vært i mange bryllup jeg, og jeg syns det er kjempegøy! Men, kanskje du kjeder deg sånn fordi du ikke er hovedperson?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå