Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #1 Skrevet 25. oktober 2004 Etter jul har jeg og en vennine planlagt å reise på weekendtur til enten London Barcelona eller Budapest. Vi vil reise til en FLOTT by, med BILLIG shopping og overnatting... Noe sier meg at Budapest er best-men har noen erfaringer??
blåveis Skrevet 25. oktober 2004 #2 Skrevet 25. oktober 2004 Budapest er herlig! Og det er en av de byene som virkelig går ann på den kalde tiden av året.. Du får nemlig varmen i deg i de varme baden! (som er en MÅ gjøre sak.. anbefales!!) Barcelona ville jeg heller tatt på en årstid der dere får benyttet stranda. London er jo bra til alle gårstider, men rett etter jul er det jo k-kaldt der også, da.. (brr...)
Gjest budda Skrevet 27. oktober 2004 #3 Skrevet 27. oktober 2004 Hei! Sambo og jeg var i Budapest i september, og jeg må innrømme at vi var litt skuffet. Den viktigste grunnen til det var at de aller fleste vi hadde noe med å gjøre - og da mener jeg folk som jobbet i restauranter, ved severdigheter, butikker (dvs folk i servicestillinger) - var ganske ufine. Noen var rett og slett frekke, og snudde seg bort når vi spurte dem om noe. Og så var det de som sa den samme tingen på ungarsk 10 ganger, høyere og høyere for at vi skulle skjønne... Veldig få av de vi så kunne engelsk. Vi fikk enkelt og greit ikke følelsen av å være ønsket som turister, og det la en demper på hele oppholdet. Når dette er sagt, må jeg si at det er en kjempefin by, og det er bra shoppingmuligheter der. Dessuten er mat og drikke veldig billig (hvis man finner de riktige stedene). Så jeg ville dratt til Barcelona
Gjest Zim-zum Skrevet 28. oktober 2004 #4 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg kan anbefale Barcelona. Var der selv i november, og temperaturen var ok. Dessuten er det så utrolig mye å se, og maten er fantastisk! Det catalonske kjøkkenet regnes jo som Spanias beste.
Laban Skrevet 29. oktober 2004 #5 Skrevet 29. oktober 2004 Enig i Barcelona, tror det er perfekt for en jentetur, billig og masse som skjer på kveldene. London er blitt veldig dyyyrt, både hoteller, shopping og uteliv. Dessuten er det kaldt der om vinteren!
Gjest Lea Skrevet 29. oktober 2004 #6 Skrevet 29. oktober 2004 Budapest er en fantastisk by. Anbefales. Jeg liker ikke London. Hver gang jeg har vært der sitter jeg igjen med minner om tåke, regn og begredelige måltider og hoteller. Samtidig er det ganske dyrt der. Har sikkert hatt uflaks, men likevel... Har aldri vært i Barcelona.
Milo Minderbinder Skrevet 4. november 2004 #7 Skrevet 4. november 2004 Jeg anbefaler Bucuresti...selv om den ikke er blant dine alternativer. En helt vanvittig merkelig by; det er etter min mening ikke en eneste rett vinkel der, men den syder av livsglede. Parkene der er så nydelig om våren at du seriøst vurderer å pakke dem ned i kofferten din, med blomster, fulger, innskjøer, folkeliv og det hele, for å bare tømme det ut på et gatehjørne i byen du bor i her hjemme i det trauste kalde Norge.... Milo
Salamandra Skrevet 4. november 2004 #8 Skrevet 4. november 2004 Budapest vet jeg ingenting om, har aldri vært der men jeg har bodd i London og har vært i Barcelona 4 ganger..jeg ville helt klart gått for Barcelona. London er for stort og dyrt og vått på denne tiden av året, dessuten er Barcelona en mye morsommere by å gå på byen i.. og den er veldig fin å tusle i, mye å se på.. Det er ikke akkurat sommertemperaturer der heller når du har tenkt å reise, men det er det jo ingen steder i Europa på den tiden.. Shopping er ikke sånn kjempebillig i Barcelona ( og i hvertfall ikke i London.. ), men noe billigere enn her hjemme er det jo, det kommer litt an på hva du skal handle og hvilke butikker du går i selvsagt.
Soul Skrevet 6. november 2004 #9 Skrevet 6. november 2004 Jeg liker godt både Budapest og Barcelona, syns begge egner seg for jentetur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå