AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Har fått et tilbud om gratis reise til Cuba med familien, alt inkludert. Jeg er generelt pysete når det kommer til reising langt avgårde (terror, flyskrekk, kriminalitet, sykdom, hai osv) Er det noen som har vært på Cuba med barn, evt uten, og kan si noe om hvor "trygt" det er å reise dit og oppholde seg der i 2 uker? Landet virker helt fantastisk og hadde jeg vært litt tøffere av natur hadde jeg ikke nølt ett sekund.. Men er dessverre født pingle Anonymkode: efdb7...a2e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Når jeg reiste dit måtte jeg ta vaksiner og noe mot malaria.. landet er fantastisk, det er barnevennlig, gode temperaturer og fine strender.. ( landet er også mye mer enn det .. ) Det er en LANG flytur med bytte, men gjør man det på barns premisser skal det nok gå bra. Kan være vanskelig å få fatt i morsmelkersatning, tannbørster, tannkrem og diverse hygieneartikler..ville tatt med alt selv .. Badet en del der, merket ikke noe til hai.. men maten vi fikk servert var så som så-ble litt dårlig av den.. ville derfor tatt med litt mat som går an å ta med ( til barn ). Har vært i Havanna og Santa Clara Anonymkode: 7dab9...eba
Aviale Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 For et utrolig tilbud du har fått! Min mening er at terror ikke skal stoppe en fra å leve et normalt liv, det er jo akkurat den frykten terroristene ønsker å skape. Bare av den grunnen nekter jeg å endre mitt liv og mine planer pga terroren. Uansett vil jeg nok si at terrorfaren (dessverre) er høyere i europeiske byer enn på Cuba. Jeg har selv ikke vært på Cuba, men har en venninne som er der nå Tror cubanerne har fått det bedre i det siste, mer åpenhet, Rolling stones var jo der, Obama+++ Kriminalitet fins overalt, også i Oslo og andre norske byer. Ikke ha alle verdisakene dine i veska, kjøp en mageveske eller lignende og ha ekstra bankkort på rommet. Er barnet lite, kan du kjøpe sånne armbånd som holder deg og barnet sammen (ser jo litt rart ut med "barn i bånd", men tror det funker). Sykdom kan man ikke sikre seg mot, men ha reiseforsikring, ta vaksinene som er anbefalt og skaff et lite reiseapotek (idoform anbefales å ta forebyggende mot dårlig mage). Det går nok kjempefint! Husk at Cuba (Varadero) faktisk er et charter-reisemål, kanskje det hjelper?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Har vært på Cuba (10 år siden), men ikke med barn. Vakkert og spennende land, men på en måte litt slitsomt å reise i. Nå var vi backpackere, da, så bodde ikke på de mest fancy stedene, men det var for eksempel veldig få som snakket engelsk (vi snakker ikke spansk), deg manglet ofte varmt vann, maten var dårlig etc., men når man er studenter, er jo dette ikke så viktig... Kanskje annerledes når man reiser med barn. Nå har det vel skjedd en del på Cuba også på 10 år, så kan hende dette uansett er bedre nå. Mht maten så ble vi syke en gang, men deg gikk fort over. Det verste var vel at maten var litt kjedelig: kylling, svin og sorte bønner i utallige variasjoner. Det var ingen gastronomisk opplevelses-ferie, men en fantastisk tur allikevel. Vi følte oss veldig trygge hele tiden. Tror ikke dere vil angre om dere drar, men ta med medisiner etc hjemmefra (paracet etc altså), for det var ingenting å få kjøpt det den gangen iallefall. Anonymkode: facb9...0f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå