Kasier Skrevet 15. april 2016 #1 Del Skrevet 15. april 2016 Vet ikke om dette er rette sted, men jeg prøver allikevel. Vi har konfirmant i år, og da er det visst vanlig å gi en liten hilsen, altså et gratulasjonskort, til de man konfirmerer seg sammen med, de i klassen osv. Jeg har lite lyst til å kjøpe 100 kort til 20-30 kr stykket på bokhandelen. Er det noen som vet om et sted man kan kjøpe pakker med billige konfirmasjonskort? Prøvde å google, men da kom bare alle fotonettbutikkene opp som tilbyr invitasjoner, takkekort o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 15. april 2016 #2 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) 9 timer siden, Kasier skrev: Vet ikke om dette er rette sted, men jeg prøver allikevel. Vi har konfirmant i år, og da er det visst vanlig å gi en liten hilsen, altså et gratulasjonskort, til de man konfirmerer seg sammen med, de i klassen osv. Jeg har lite lyst til å kjøpe 100 kort til 20-30 kr stykket på bokhandelen. Er det noen som vet om et sted man kan kjøpe pakker med billige konfirmasjonskort? Prøvde å google, men da kom bare alle fotonettbutikkene opp som tilbyr invitasjoner, takkekort o.l. Så hyggelig da, det å gi kort til hverandre! Mitt forslag er å lage selv! Kjøp kartong, klipp til og brett i de str dere ønsker, kan få mange små kort ut av en kartong. Det kan gjøres så innmari enkelt, men likevel bli veldig flott, samt mer kjærlighet i selvlagede kort! På hobbybutikker som Panduro og på Nille får også man kjøpt pakker med ferdige kort, både doble og enkle, (eller a4ark i kartong i pakker) i ulike farger, enda enklere, så kan du bare dekorere litt selv! Finnes eks skrape-plastblomster på Nille... Tips til et veldig enkelt kort: F.eks. på et dobbelt kort du har laget, eks. lim på forsiden en utklippet el helst revet firkant fra en avis, og oppå den igjen kan du lime på en sløyfe av hyssingtråd = kjempefint og rimelig kort som passer til både gutter og jenter! Endret 15. april 2016 av Lykkehjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 15. april 2016 #3 Del Skrevet 15. april 2016 Som over, men enda bedre, la konfirmanten lage selv. Hvis jente, kjøp inn scrapbook-stasj og inviterer venninner som også trenger slike kort. Hvis gutt med null interesse (jeg har en nevø som elsker slikt) eller jente med andre interesser: La dem designe et på pc, og bruke god tid på det slik at det blir fint. Da kan det jo være med bilder osv også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 15. april 2016 #4 Del Skrevet 15. april 2016 9 timer siden, Lou Salome skrev: Som over, men enda bedre, la konfirmanten lage selv. Hvis jente, kjøp inn scrapbook-stasj og inviterer venninner som også trenger slike kort. Hvis gutt med null interesse (jeg har en nevø som elsker slikt) eller jente med andre interesser: La dem designe et på pc, og bruke god tid på det slik at det blir fint. Da kan det jo være med bilder osv også. Enig, konfirmanten må selvsagt lage selv! Og veldig hyggelig med treff og laging, og stilig med pc kort! Mine og jeg gjør ofte begge deler selv, er så mye flott man kan lage! Siden TS ikke ønsket 20-30kr pr.kort, er det erfaringsmessig, i alle fall hos oss, at disse hjemmelagede kortene raskt kommer opp i den prisen om ikke endel mer, dersom man har på fler enn en stk. scrappeting, eller man skal printe ut pc kortene. Dersom pc kort sendes via eks Mail, blir det jo gratis da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xavana Skrevet 18. april 2016 #5 Del Skrevet 18. april 2016 Her er det ikke vanlig å gi noe til andre enn konfirmantens nærmeste venner, Heldigvis, for det er ca. 80 konfirmanter hvert år! Vi har kun gitt kort og en liten pengegave til våre barns venner + naboene våre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasier Skrevet 26. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2016 Rema 1000 var løsningen! Her hadde de 4-pakk med kort til en slikk og ingenting. Men takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 26. april 2016 #7 Del Skrevet 26. april 2016 Den 15.4.2016 at 14.05, Kasier skrev: Vet ikke om dette er rette sted, men jeg prøver allikevel. Vi har konfirmant i år, og da er det visst vanlig å gi en liten hilsen, altså et gratulasjonskort, til de man konfirmerer seg sammen med, de i klassen osv. Jeg har lite lyst til å kjøpe 100 kort til 20-30 kr stykket på bokhandelen. Er det noen som vet om et sted man kan kjøpe pakker med billige konfirmasjonskort? Prøvde å google, men da kom bare alle fotonettbutikkene opp som tilbyr invitasjoner, takkekort o.l. Når ble det vanlig?? Har jeg aldri hørt om før. Ved store kull så kan det jo skje at konfirmanten må lage/kjøpe 80 kort eller 160 kort, eller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasier Skrevet 26. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 26. april 2016 Det var vanlig da jeg konfirmerte meg på tidlig 90-tallet, men jeg trodde man hadde gått bort ifra det, og at man nå bare ga til de man skulle gi pengegave til. Men etter å ha pratet med andre på jobben som har hatt konfirmanter, lever tradisjonen i beste velgående. Og det er snakk om rundt 80 - 100 kort, ja, hvis man skal gi til alle. Vi kommer nok bare til å gi til de han går på skole med og som han har omgang med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå