AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Klarte å sprute tannkrem I øyet I stad! Har skylt med kaldt vann etterpå, og det er litt hovent og rødlig nå, men det kan vel også være på grunn av all skyllingen? Hva burde jeg gjøre? Kan det være farlig?? Anonymkode: 5343c...bd0
Bolthorn Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Selvfølgelig er det farlig! Bruker du ikke verne briller når du pusser tennene?! 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Du skal skylle under rennende vann i minst 30 minutter, ringe legevakten og reise inn for behandling. Tannrem er etsende på hornhinnen og kan lage sår eller hull. Ta med tannkremtubeb når du drar inn og skyll, med vann ikke sitt her og les ! Jeg har gort det samme for mange år siden. Anonymkode: 5b12f...424
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 43 minutter siden, Bolthorn skrev: Selvfølgelig er det farlig! Bruker du ikke verne briller når du pusser tennene?! Dritmorsomt Anonymkode: 5343c...bd0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal skylle under rennende vann i minst 30 minutter, ringe legevakten og reise inn for behandling. Tannrem er etsende på hornhinnen og kan lage sår eller hull. Ta med tannkremtubeb når du drar inn og skyll, med vann ikke sitt her og les ! Jeg har gort det samme for mange år siden. Anonymkode: 5b12f...424 Såpass? Jaja har skylt I snart 40 min og ringte legevakten. De sa jeg bare skulle skylle og ringe tilbake om jeg fikk tåkesyn eller om det blir rødt og hovent I flere dager, så satser på at det skal gå bra. Takk for svar. Anonymkode: 5343c...bd0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass? Jaja har skylt I snart 40 min og ringte legevakten. De sa jeg bare skulle skylle og ringe tilbake om jeg fikk tåkesyn eller om det blir rødt og hovent I flere dager, så satser på at det skal gå bra. Takk for svar. Anonymkode: 5343c...bd0 Det ville jeg aldri akseptert som svar. Særlig ikke etter den erfaringen jeg gjorde meg. Gikk med lapp på øyet i flere dager og var til daglig oppfølging/kontroll og drypping på legevakten - husker ikke hvor lenge. Du har bare ett par øyne. Anonymkode: 5b12f...424 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ville jeg aldri akseptert som svar. Særlig ikke etter den erfaringen jeg gjorde meg. Gikk med lapp på øyet i flere dager og var til daglig oppfølging/kontroll og drypping på legevakten - husker ikke hvor lenge. Du har bare ett par øyne. Anonymkode: 5b12f...424 Så du synes jeg skal ringe en gang til? Er det virkelig så ille? Det står jo ingen advarsler på tuben og øyne liksom. Kjenner jeg blir veldig nervøs nå Anonymkode: 5343c...bd0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 Tannkremer står det vel etsemerke på? Hvilken tannkrem er det snakk om? Merke og type? Anonymkode: 5b12f...424
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 Solidox hvite tenner. Ser ikke noe etsemerke nei. Anonymkode: 5343c...bd0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #10 Skrevet 15. april 2016 Ringte til gifttelefonen jeg. Når hun hørte hvor lenge jeg hadde skylt så sa hun at det kunne bli litt I overkant. Og at cellene I øynene tar til seg vannet I og med at saltkonsentrasjonen er høyere I kroppen enn I springvann, og da kan cellene sprekke eller bli skadet. Så det kan forklare hvorfor jeg ble så hoven og rødlig etter hvert. Tror jeg bare skal la det være nå. Hun sa forresten at tannkrem ikke etser, men det kan lage sår og irritasjon hvis man ikke skyller det vekk så fort som mulig. Anonymkode: 5343c...bd0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #11 Skrevet 15. april 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte til gifttelefonen jeg. Når hun hørte hvor lenge jeg hadde skylt så sa hun at det kunne bli litt I overkant. Og at cellene I øynene tar til seg vannet I og med at saltkonsentrasjonen er høyere I kroppen enn I springvann, og da kan cellene sprekke eller bli skadet. Så det kan forklare hvorfor jeg ble så hoven og rødlig etter hvert. Tror jeg bare skal la det være nå. Hun sa forresten at tannkrem ikke etser, men det kan lage sår og irritasjon hvis man ikke skyller det vekk så fort som mulig. Anonymkode: 5343c...bd0 Ja, det er nok lurt å høre på mennesker som er kompetente på dette området i stedet for en tilfeldig forumbruker. Håper det går bedre med øyet ditt! Anonymkode: 52ae5...7d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå