Zienna Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Har en del lamper i stål som jeg gjerne skulle sett hadde en annen farge. Går det å male? Må jeg grunne først for å få maling til å sitte?
dillyduzit Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Blir nok best å grunne med Bengalakk metallgrunning, for å kjøre på med bengalakk spray etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Zienna skrev: Har en del lamper i stål som jeg gjerne skulle sett hadde en annen farge. Går det å male? Må jeg grunne først for å få maling til å sitte? Jeg ville ikke brukt maling nei. Den delen av lampa som er i nærheten av lyspæra kan bli varm, og derfor må du lakkere med varmebestandig lakk som ikke avgir noe skadelig ved oppvarming og som ikke begynner å brenne ved oppvarming. Husk verneutstyr under lakkeringsarbeidet!!! Anonymkode: 1076f...917 3
Zienna Skrevet 14. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke brukt maling nei. Den delen av lampa som er i nærheten av lyspæra kan bli varm, og derfor må du lakkere med varmebestandig lakk som ikke avgir noe skadelig ved oppvarming og som ikke begynner å brenne ved oppvarming. Husk verneutstyr under lakkeringsarbeidet!!! Anonymkode: 1076f...917 Takk, det der tenkte jeg ikke på. Gjelder det samme om jeg ikke maler inni lampa, altså der hvor lyspæra står, men bare utenpå? Det blir jo varme der også, så varmebestandig lakk må det bli. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, Zienna skrev: Takk, det der tenkte jeg ikke på. Gjelder det samme om jeg ikke maler inni lampa, altså der hvor lyspæra står, men bare utenpå? Det blir jo varme der også, så varmebestandig lakk må det bli. Ja det samme gjelder utenpå Anonymkode: 1076f...917 2
Leo Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 LED-pærene har jo gjort sitt inntog, så hvis ikke lampene er eldgamle vil det være mulig å bruke pærer som ikke avgir mye varme. 2
Zienna Skrevet 16. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2016 9 timer siden, Leo skrev: LED-pærene har jo gjort sitt inntog, så hvis ikke lampene er eldgamle vil det være mulig å bruke pærer som ikke avgir mye varme. Det har du sannelig rett i Lampene er bare 2-3 år gamle. 1
Leo Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Ellers kan jeg anbefale billakk med tilhørende grunning. Biltema sin er billig og bra. Bare å tape fast en plastpose rundt pæreholderen og spraye i vei! 2
Gjest Coolaid Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Du trenger ikke være redd for at varmen skal ødelegge malingen når du bruker bengalakk. Bengalakk får du på boks og kan bruke den som vanlig maling. Du kan kjøre den rett på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå