AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Hijab er som de fleste som har satt seg inn i saken et symbol for en totalitær politisk ideologi som definerer grupper som undermennesker fordi de har et annet politisk syn, i likhet med nazismen. Hvorfor er det da slik på KG at man får innlegg fjernet og advarsler for rasisme hvis man uttrykker denne meningen? Hva tror dere andre? Anonymkode: 63f62...19e 4
PickUpArtist Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror dere andre? Anonymkode: 63f62...19e Uvitenhet! Hijab i sin nåværende form ble ikke et tema før muslimbrødrene innførte det som et politisk virkemiddel for noen årtier tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Grunnen til at jeg starter tråden er fordi jeg, som dere sikkert skjønner, har mottatt advarsler for innlegg som på ingen måte var skrevet slik at de kunne oppfattes som rasisme. Det er dumt at KG skal sensurere meninger på denne måten. Anonymkode: 63f62...19e 5
ajarRun Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Slør var da helt vanlig i Norge for noen år siden. Ser virkelig ikke problemet. Folk må da få lov til å ha det de vil på hodet, om det er et dørslag, en nazi-hat, en hijab, sykkelhjelm, vikinghjelm eller en tupè. Hvordan kan folk ha så lite tid at de bekymrer seg over betydningen av hodebekledningen til andre? Klipp håret og skaff deg en jobb! 5
fotosyntesen Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Selv om hijaben har politiske røtter: http://www.dagbladet.no/2010/11/24/kultur/debatt/kronikk/islamisme/14415881/ bør det være såpass takhøyde i Norge at vi kan la voksne muslimske jenter få bære den. Barn derimot, er jeg helt i mot. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Hvordan kan folk ha så lite tid at de bekymrer seg over betydningen av hodebekledningen til andre? Klipp håret og skaff deg en jobb! Nå vrir du veldig på ting. Det var en tråd her hvor ei dame sa at hun ble behandlet på en uhøflig måte av en mann og at hun gikk med hijab. Da svarte jeg, som jeg jo mener, at når man velger å iføre seg slike politiske symboler, så vil man møte mennesker som ikke klarer å beherske seg. Jeg sier jo ikke at folk ikke skal få lov til å ytre radikale meninger, men hvorfor er det så feil å si at hijab er et politisk og ikke religiøst symbol? Anonymkode: 63f62...19e 5
ajarRun Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå vrir du veldig på ting. Det var en tråd her hvor ei dame sa at hun ble behandlet på en uhøflig måte av en mann og at hun gikk med hijab. Da svarte jeg, som jeg jo mener, at når man velger å iføre seg slike politiske symboler, så vil man møte mennesker som ikke klarer å beherske seg. Jeg sier jo ikke at folk ikke skal få lov til å ytre radikale meninger, men hvorfor er det så feil å si at hijab er et politisk og ikke religiøst symbol? Anonymkode: 63f62...19e Å spekulere i andres intensjoner er meningsløst. Parker folk feil veil på parkeringsplassen fordi de protesterer mot oppmerkingen, fordi de er late eller fordi de er evneveike? Ikke vet jeg og jeg bryr meg ikke. Ingen symboler er religiøse i og av seg selv. Swatstikaen har politiske, religiøse og praktiske anvendelser. Symbolet i seg selv er hverken politisk, religiøst eller noe annet. Det eneste som skiller hvilken type symbol det er intensjonen til brukeren, og den kan vi selvsagt ikke vite. Da ser jeg ikke relevansen. Selvsagt skal man få lov til å spekulere i motivasjonen til andre mennesker men jeg synes det er infantilt og kjedelig og jeg forstår ikke hvorfor folk engasjerer seg i slik meningsløs mental gymnastikk. Vi har ytringsfrihet (eller vi hadde det før AP tok den fra oss), så man kan fortelle folk på gata at de er feite, stygge, eller at du ikke liker klærne deres (med mindre de er en "beskyttet gruppe" da er det hatkriminalitet). Som alle vet trenger man ikke å gjøre alt som er tillatt. Ja, jeg har fult lov til å spørre en skinkeplanet om hen virkelig trenger fire sjokladeplater og ørten liter Cola, og om det virkelig vil gjøre livet rikere. Men jeg lar være, for det er det hyggelige mennesker gjør, de holder kjeft og passer på sine egne saker. Som han duden sa til Broseph i bibelen: "Fjern stokken som er fast i ditt egent øye før du går på nettofora og sutrer over andres bruk av hodeplagg." Kan hende jeg paraphraser litt der da. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Det eneste som skiller hvilken type symbol det er intensjonen til brukeren, og den kan vi selvsagt ikke vite. Da ser jeg ikke relevansen. Poenget er at hijab er et sterkt symbol på linje med hakekors. Jeg skrev ikke at hun skulle ta den av seg heller, jeg prøvde bare å pense henne inn på tanken om at mange mennesker ikke alltid klarer å beholde fatningen i møte med slike symboler eller ytringer, selv om vi har religions- og ytringsfrihet i Norge. Så fikk jeg en haug advarsler for rasisme. Det synes jeg er dumt. Anonymkode: 63f62...19e
ajarRun Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at hijab er et sterkt symbol på linje med hakekors. Jeg skrev ikke at hun skulle ta den av seg heller, jeg prøvde bare å pense henne inn på tanken om at mange mennesker ikke alltid klarer å beholde fatningen i møte med slike symboler eller ytringer, selv om vi har religions- og ytringsfrihet i Norge. Så fikk jeg en haug advarsler for rasisme. Det synes jeg er dumt. Anonymkode: 63f62...19e Slik som du fremstiller det her virker det som du har kommet med en tynt tilslørt trussel. "Fin butikk du har her, det hadde vært synd om noen kom å brant den ned i natt." Jeg tror diskusjon av moderering er offtopic i dette underfora, så jeg kommer ikke til å delta i den debatten. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 Den 4/14/2016 at 18.14, ambivalentReaction skrev: Slik som du fremstiller det her virker det som du har kommet med en tynt tilslørt trussel. "Fin butikk du har her, det hadde vært synd om noen kom å brant den ned i natt." Er du rusa? Anonymkode: 63f62...19e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Den 14.4.2016 at 17.59, ambivalentReaction skrev: Slør var da helt vanlig i Norge for noen år siden. Hæ? Hvem gikk med dem? Hvordan så de ut? Hvor lenge siden mener du det er? Anonymkode: 846c8...69a 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 Skjønner ikke hvorfor damer gidder gå med hijab. Det er jo så uglamorøst. Bare fordi de er for redd for å få sperm i håret.. er helt forkastelig at det finnes slike holdninger til kvinner i disse dager. "Dekk deg til ellers voldtar vi deg pga vi blir så kåte av håret ditt." SYKE menn. Jeg mener man må søke hjelp hos psykolog hvis man blir så kåt av hår. Det er virkelig ikke normalt. Anonymkode: 5e31f...fb6 1
ajarRun Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvem gikk med dem? Hvordan så de ut? Hvor lenge siden mener du det er? Anonymkode: 846c8...69a Sånn når folk var bonder og slikt. Mer enn 40 år.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Sånn når folk var bonder og slikt. Mer enn 40 år. Bønder, mener du. De gikk ikke med slør. Og det er mer enn 40 år siden det ikke var uvanlig at noen kvinner gikk med skaut Anonymkode: 846c8...69a 2
ajarRun Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bønder, mener du. De gikk ikke med slør. Og det er mer enn 40 år siden det ikke var uvanlig at noen kvinner gikk med skaut Anonymkode: 846c8...69a Hva er forskjellen på skaut og hijab? Hijab er jo bare et skaut.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Sånn når folk var bonder og slikt. Mer enn 40 år. Hovedårsak til å gå med skaut var å beskytte håret, i og med at daglig hårvask ikke var mulig eller vanlig. Hijab er et hodeplagg som bæres, bevisst eller ubevisst, for å fremme et politisk standpunkt og tydeliggjøre skillet mellom oss og dem, mellom de som har den rette tro og de vantro. Anonymkode: 63f62...19e 2
ajarRun Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hovedårsak til å gå med skaut var å beskytte håret, i og med at daglig hårvask ikke var mulig eller vanlig. Hijab er et hodeplagg som bæres, bevisst eller ubevisst, for å fremme et politisk standpunkt og tydeliggjøre skillet mellom oss og dem, mellom de som har den rette tro og de vantro. Anonymkode: 63f62...19e Hvordan vet du motivet til alle som går med skaut? Er du tankeleser? Hva tenker jeg på nå? Hvis jeg tar på meg et skaut, fremmer jeg et politisk standpunkt og tydeliggjør skillet mellom "oss" (????) og "dem" (????)? Hvis det du sier stemmer burde vi vel alle gå med skaut for å synliggjøre likheten mellom "oss" og "dem".
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #19 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Hvis jeg tar på meg et skaut, fremmer jeg et politisk standpunkt og tydeliggjør skillet mellom "oss" (????) og "dem" (????)? Ja, hvis skautet du bærer er en hijab. Anonymkode: 63f62...19e
ajarRun Skrevet 16. april 2016 #20 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis skautet du bærer er en hijab. Anonymkode: 63f62...19e Er ikke hijab bare et ord rasister bruker på skaut bevisst eller ubevisst for å fremme et politisk standpunkt og bevisstgjøre skillet mellom oss og dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå