AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Hei, jeg er ikke helt bevandret i fiberverden og håper derfor at noen her kanskje kan hjelpe meg: ) Vi skal mest sannsynlig få fibernett her hvor jeg bor, men jeg lurer egentlig på hva det innebærer. Hva slags fordeler har en slik løsning? Borettslaget skal stemme over hvorvidt vi ønsker fibernett om noen uker, og som dere skjønner så er det ganske tidlig i prosessen. Hverken firma eller annet er bestemt og det er derfor jeg spør her, så jeg kan ta en grundig vurdering før jeg stemmer det ene eller det andre. Jeg bor i en blokkleilighet med til sammen 40 leiligehter. I dag har jeg ADSL, og har modem og uttak på soverommet vårt. Det er både «penere» og mer praktisk enn å ha det på stua, som ligger vegg i vegg. Hvordan blir det når vi får fiber. Får man som regel beholde samme løsning og koble det på eksisterende kabler eller må kablene trekkes på nytt? Vil det innebære «inngripen» i leiligheten av noe slag, og vil det påvirke utseende av noen art? Jeg skal nemlig pusse opp både soverommet der vi har modemet, og stua der vi har TVen og TV-uttaket, og jeg lurer derfor på om jeg skal utsette dette til etter at fibernettet blir installert eller om det ikke er nødvendig? Det er ingen store endringer, men noen strøk maling og litt tapet sånn i første omgang. Blir veldig glad hvis noen har tid og mulighet til å svare:) Anonymkode: 2e64c...7fa
tdm900 Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Er det fiber helt inn, får du mest sannsynlig ny boks inne et sted. Er det derimot via kabeltv blir det uttaket byttet. Uansett løsning der, vil utstyret med modem/ruter neppe parkert slik du har i dag. Jeg har fiber da om kabeltv, og separat modem og ruter gjemt bak tv. Kunne og hatt data trådløst fra get-dekoderen, men selskapet som står bak internettet vil ikke bruke den...merkelig nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå