Gå til innhold

Reise med sekk eller koffert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise alene med mitt barn i sommer, i to ukers tid. Vi skal innom tre forskjellige hotell og steder på den tiden, den ene bare ei natt pga at flyet kommer sent. Jeg tenker på det praktiske: Lønner det seg å bruke ryggsekk og satse på å pakke lett, fremfor koffert? Barnet er såpass gammelt at klarer kanskje å trille kofferten sin selv, men kanskje ikke når h*n er trøtt og sliten osv. Siden vi skal reise med buss et godt stykke, og det å ha hendene frie. Eller er det bedre med koffert, da man kan få med seg mye mer, og få med seg strandveske osv? Noen med erfaringer med det? 

Anonymkode: af81b...a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg helt klart tatt ryggsekk, hvis du vet at du ikke skal handle mye. I så fall kan du alltids kjøpe en ekstra bag å ta med hjem igjen. Sekk er gull :)

Skrevet
Den 14.4.2016 at 9.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise alene med mitt barn i sommer, i to ukers tid. Vi skal innom tre forskjellige hotell og steder på den tiden, den ene bare ei natt pga at flyet kommer sent. Jeg tenker på det praktiske: Lønner det seg å bruke ryggsekk og satse på å pakke lett, fremfor koffert? Barnet er såpass gammelt at klarer kanskje å trille kofferten sin selv, men kanskje ikke når h*n er trøtt og sliten osv. Siden vi skal reise med buss et godt stykke, og det å ha hendene frie. Eller er det bedre med koffert, da man kan få med seg mye mer, og få med seg strandveske osv? Noen med erfaringer med det? 

Koffert! :) En sekk er stor tung og klam på ryggen i sommertemperaturer, når du legger den fra deg er den uregjerlig og tar stor plass, du kan ta med deg mindre og det er vanskeligere å komme til den delen av bagasjen som ikke ligger helt på toppen. En koffert triller du istedenfor å bære, og når du ikke triller den står den av seg selv, enkelt og greit. Oversiktlig og mye enklere å pakke. Fullt mulig for deg som voksen å dra to kofferter etter deg, dobbelt klamt og tungt å bære 2 ryggsekker.. ;)  Men uansett hva du velger, er det alltid lurt å begrense mengden du tar med deg: som regel bruker man vesentlig mindre enn hva en tar med. Bare pass på at barnet ditt har med nok aktiviteter: hvis lekene er mindre kan barnet ditt ha med flere forskjellige, og ha mere å velge mellom når han/hun kjeder seg. God tur!

• Liker 1
Skrevet

Alltid sekk. Koffert er nesten aldri mer praktisk. Min favorittløsning er duffelbag som man både kan gå med som ryggsekk, og har skulderstropp. Er man smart kjøper man en bag som er vanntett også, veldig praktisk på reise.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist sånn noen ganger, hvor man er flere steder. Har hatt koffert og vært veldig fornøyd med det. Da har jeg hatt alt til meg og mine barn i en stor koffert. Så har vi alle hatt en helt vanlig størrelse sekk, som vi bærer selv. Fin til strand og dagsturer.

Har en sånn, plass til utrolig mye, og den kan strammes hvis man bare reiser med halvfull koffert. Veldig praktisk hvis man skal shoppe litt og.

https://www.snowinn.com/skibutikk/roxy-long-haul/667049/p

Anonymkode: 3001a...2de

• Liker 1
Skrevet

Så lenge stedene du kommer til å frakte bagasjen er fremkommelig med en trillekoffert ville jeg helt klart brukt det. Har du en litt stor koffert så klarer du og barnet ditt dere kanskje med en tilsammen. Du kommer jo kanskje til å ha en liten sekk som håndbagasje på flyet og da er det jo greit å ha ryggen ledig til den. Jeg reiste 3uker i Asia med trillekoffert og det var null problem, tror egentlig det var lurt da store tunge sekker ofte blir uregjerlige når du tar den av deg (f.eks på t-banen og slikt) og tung å få på ryggen igjen etterpå. En koffert kan jo også barnet ditt sette seg litt på om det blir mye venting når dere reiser. 

AnonymBruker
Skrevet

En stor trillekoffert på deling. Kjekt å ha den åpen i leiligheten/rommet når dere kommer frem. Oversiktlig og greit. Og så har dere hver sin ryggsekk i håndbagasje som også er lurt når dere skal på dagsturer, stranden, shopping osv. Også greit å sitte på om man ikke har noe knuselig i den.

Anonymkode: 5e048...576

AnonymBruker
Skrevet
Den Thursday, April 14, 2016 at 9.31, AnonymBruker skrev:

Ryggsekk på fly der du sender bagasjen, er ikke å anbefale. Seler og remmer kan sette seg fast på transportbåndene. Bruk trillekoffert. 

Ha en liten sekk til det du trenger på reisen eller på første overnatting. Og vurder å kjøpe en slik liten hardplast trillekoffert som ser ut som små dyr, har hjul og kan trekkes med barnet sittende opp på. (Hvis barnets alder er innenfor? De koffertene går som jåndbagasje på fly. 

Anonymkode: 4fd3f...030

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid reist med koffert tidligere, ser ut til at det blir koffert denne gangen også, etter å ha lest alle svarene. :)

Barnet er seks år, og litt for "stor" for disse dyrekoffertene som man sitter på, ser det ut til, men h*n har egen koffert. 

Skrevet (endret)
Den 17. april 2016 at 13.11, AnonymBruker skrev:

Ryggsekk på fly der du sender bagasjen, er ikke å anbefale. Seler og remmer kan sette seg fast på transportbåndene. Bruk trillekoffert. 

Anonymkode: 4fd3f...030

Aldri hatt dette problemet. Ordentlige sekker har trekk for alle stropper etc. som skal over skuldrene, og alt det andre knyter man godt sammen. 

Endret av Lista

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...