AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #21 Skrevet 14. april 2016 VW Beetle🐞 Fordi jeg ville ha en liten og diesel effektiv bil. Veldig pluss at den er så søt og skiller seg litt ut. Bruker den ikke så mye nå fordi jeg studerer i en annen by enn der bilen står. Når jeg er ferdig å studere og kan være bilkjører på fulltid vil jeg nok ha en annen type bil, helst med 5 dører da det nok er det jeg savner mest med bilen jeg har nå Anonymkode: a79eb...865
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #22 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: ville ha en dieselbil av nyere dato, som kanskje var litt miljøvennlig. Anonymkode: d02c3...73e Anonymkode: 400ab...dc2
Commander Skrevet 14. april 2016 #23 Skrevet 14. april 2016 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en Mitsubishi colt, gammel og bulkete. Kjøpte den av en som ikke hadde behandlet den så bra, kun fordi den var billig og i kjørbar stand. Vil kjøpe en liten SUV når jeg får råd. Anonymkode: 3f0e5...28a 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: VW Caddy med "bare" 75HK! Le den som vil, men den er stødig og god å kjøre, snillere på drivstoff enn man skulle tro med så lit hk, og myyyye bagasjeplass! Riktignok på grønne skilter, men selv utgaven Life er det mye plass i. Årsak til det valget....kjøpte etter hva lommeboka klarte Anonymkode: 9054a...3f1 Syntes overhodet ikke det er noe å le av. Bilens oppgave er å transportere folk og varer fra et sted til et annet. Og det kan gjøres på mange måter. Å forflytte seg i en nedbetalt bruksbil uten verdi og rentetap er kanskje det mest fornuftige man kan gjøre. En av de største kostnadene ved bilkjøring er "hva vil jeg ha parkert foran huset" faktoren. Hva er sosialt akseptabelt i ditt nabolag. På kjøretøyet skal storfolk kjennes ble det sagt i gamle dager. Men en bil til 250.000 kr koster ca. 50 kr pr.mil å bruke. Og hvis den er betalt vha av kostbare lån så er det ikke mye status over det. Bare svak vurderingsevne. Endret 14. april 2016 av Commander
Gjest hockeyfrue Skrevet 14. april 2016 #24 Skrevet 14. april 2016 Vi har en Tesla Model S som egner seg fint til kjøring i byen og litt kortere distanser. Vi kjøpte den hovedsaklig fordi jeg synes den var fin, så det var ikke et veldig gjennomtenkt kjøp, men vi er veldig fornøyde med den. Vi har også en Range Rover Evoque som vi bruker når vi f.eks. skal på hytta. Jeg synes den er litt i største laget, og jeg liker ikke å lukeparkere med den, men samboeren elsker den.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #25 Skrevet 14. april 2016 Subaru Forester 04' Akkurat passe stor, litt høy og 4x4. Fikk den i tillegg utrolig billig selv om den var strøken. Anonymkode: 08cde...512
Torelli Skrevet 14. april 2016 #26 Skrevet 14. april 2016 Peugeot Partner Tepee, kjøpte den fordi den var rimelig (120.000 når den var 2 år og hadde gått 15.000 km) og fordi den har bagasjerommet jeg trenger til stort hundebur pluss sykler. ulempen er bare to seter men det holder for mitt bruk i 99% av tilfellene. Bil er for meg ikke noe jeg ønsker å bruke mye penger på. det er et transportmiddel.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #27 Skrevet 14. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valgte den fordi den var svart.. Neida. Jeg har en Volvo V50, valgte den fordi det er en liten stasjonsvogn. Har to gutter, som ikke bruker vogn lengre eller må ha med seg masse ting. Orket derfor ikke en kjempestor stasjonsvogn (Hadde Opel Vectra før), og ville ikke ha en liten kombibil. Vi er mye på farten, så ville ha en dieselbil av nyere dato, som kanskje var litt miljøvennlig. Etter å hatt en Opel Vectra i 6år, ville jeg ha en driftssikker bil uten problemer, og valgte derfor Volvo, Alle rundt meg har en Volvo, mange er eldre, så tenkte at det var ett bra tegn. Anonymkode: d02c3...73e Beklager å måtte sprekke den bobla men hvis du har en V50 med 1.6 fransk diesel (PSA motor) så burde du legge litt penger til side til rep. Disse er notoriske for tette partikkelfiler, EGR problemer, turbohavari osv. Disse deler plattform med Ford Focus, og har samme franske motor og er desverre belemret med relativt store problemer... Spesielt etter 120.000 km. Anonymkode: 1a41e...a83
Gjest 2Bhonest Skrevet 14. april 2016 #28 Skrevet 14. april 2016 (endret) 50 minutter siden, Erazor skrev: Jeg kan på det sterkeste anbefale å prøvekjøre en Tesla. Etterpå er det sannsynlig at du ikke har lyst til å kjøre noe annet. For øvrig er det mye mer plass i en Tesla Model S enn mange skulle tro. Bagasjerommet er på 740 liter (større enn en del stasjonsvogner), og i tillegg har man rom i frunken (litt mindre om man kjører dual motor, men likevel ekstra plass). Bilen har plass til for eksempel en 65-tommers TV (bilde), eller til å legge inn madrass for soveplass. Biler med panoramatak kan ha takboks. Det viktigste ankepunktet vil være om kjøremønsteret ditt støtter en Tesla (lademuligheter på strekningene du vanligvis kjører). Tesla. En bil til 700 tusen med en kjørefølelse og opplevelse som en BMW til 250 tusen.... Selv har jeg en BMW til 300 tusen og det er bare et ord om hvorfor.... Fahrfreude Endret 14. april 2016 av 2Bhonest
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #29 Skrevet 14. april 2016 Caddy. Praktisk til jobbkjøring og lange serviceintervall Anonymkode: ae89b...fb7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #30 Skrevet 14. april 2016 Volvo V70. Sikkerhet og god plass var noen av grunnene til at vi valgte den. Anonymkode: 9ad35...207
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #31 Skrevet 14. april 2016 Mercedes C-klasse. Valgte den pga kvalitet og kjørekomfort. Har hatt den i seks år og ikke byttet annet enn slitedeler. Starter hver dag. Vurderer å bytte den ut nå kort og greit fordi den begynner å bli veldig gammel. Enten blir det ny Mercedes ellers har jeg også kikket en del på Audi. Jeg kunne også tenkt meg en SUV, men litt usikker på hva jeg eventuelt hadde landet på her. Anonymkode: 1fd29...83b
prt90 Skrevet 14. april 2016 #32 Skrevet 14. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor valgte du den bilen du har i dag? Anonymkode: 157aa...cbe Har Bilkollektiv, plukker ut akkurat den biltypen jeg til enhver tid trenger, sparer titusener i året of slipper enhver bekymring.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #33 Skrevet 14. april 2016 Hyundai Santa Fe. Trengte plutselig ny bil, og var ikke så mange her å velge mellom til ok pris som kunne trekke nok. Er overraskende fornøyd med bilen. Mye bil til ok pris 😊 Anonymkode: 03817...6d3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #34 Skrevet 14. april 2016 2015 Volvo V70 AWD. Fordi kjerringa ville ha og vi har råd. Anonymkode: af010...a60
Erazor Skrevet 14. april 2016 #35 Skrevet 14. april 2016 13 minutter siden, hockeyfrue skrev: Vi har en Tesla Model S som egner seg fint til kjøring i byen og litt kortere distanser. Vi kjøpte den hovedsaklig fordi jeg synes den var fin, så det var ikke et veldig gjennomtenkt kjøp, men vi er veldig fornøyde med den. Vi har også en Range Rover Evoque som vi bruker når vi f.eks. skal på hytta. Jeg synes den er litt i største laget, og jeg liker ikke å lukeparkere med den, men samboeren elsker den. Jeg synes Model S egner seg til mye mer enn kjøring i byen og kortere distanser, så lenge man planlegger litt og har SuperCharger-tilgang på strekningen, eventuelt ladeplass på destinasjonen. 3 minutter siden, 2Bhonest skrev: Tesla. En bil til 700 tusen med en kjørefølelse og opplevelse som en BMW til 250 tusen.... Jeg synes ikke at kjørefølelsen kan sammenlignes med en BMW, men det er selvsagt ting som kan forbedres på en Tesla, for eksempel inventaret. Mye går på personlig preferanse. Har hørt en del si at de vil ha en bil med motorlyd, jeg foretrekker stillheten fra en elbil, spesielt på lange strekninger.
Gjest hockeyfrue Skrevet 14. april 2016 #36 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Erazor skrev: Jeg synes Model S egner seg til mye mer enn kjøring i byen og kortere distanser, så lenge man planlegger litt og har SuperCharger-tilgang på strekningen, eventuelt ladeplass på destinasjonen. Jeg synes ikke at kjørefølelsen kan sammenlignes med en BMW, men det er selvsagt ting som kan forbedres på en Tesla, for eksempel inventaret. Mye går på personlig preferanse. Har hørt en del si at de vil ha en bil med motorlyd, jeg foretrekker stillheten fra en elbil, spesielt på lange strekninger. Jeg foretrekker Range Roveren på lange strekninger fordi jeg synes det er deilig å slippe å planlegge ruten etter hvor det er ladeplasser. Men smak og behag
Commander Skrevet 14. april 2016 #37 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Erazor skrev: Jeg synes Model S egner seg til mye mer enn kjøring i byen og kortere distanser, så lenge man planlegger litt og har SuperCharger-tilgang på strekningen, eventuelt ladeplass på destinasjonen. Jeg synes ikke at kjørefølelsen kan sammenlignes med en BMW, men det er selvsagt ting som kan forbedres på en Tesla, for eksempel inventaret. Mye går på personlig preferanse. Har hørt en del si at de vil ha en bil med motorlyd, jeg foretrekker stillheten fra en elbil, spesielt på lange strekninger. Virker for meg som Teslaeiere er de mest tilgivende kundene som finnes. Tror ikke det er noe de ikke er villig til å godta eller se igjennom fingrene på. En BMW/Mercedes/Audi eier som har betalt 700.000 for en ny bil ville aldri ha godtatt lignende kvalitetsproblemer. Men Tesla er et nytt merke og det virker som mange av eierene ser på seg selv som en mellomting mellom testpilot og pioneer. Fornøyd er de uansett
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #38 Skrevet 14. april 2016 Mitsubishi Lancer sportback 2011. Måtte oppgradere fra VW Polo når jeg fikk barn. Prøvde Lanceren fordi det er den fineste bilen jeg noen gang har sett. Kjøpte den fordi den var romslig, ok å kjøre, relativt billig (betalte under 300k med mye ekstrautstyr), snill på forbruk (har dieselversjonen). Det er fortsatt den fineste bilen jeg noen gang har sett. Det er kanskje ikke økonomisk sett det mest fornuftige jeg har gjort, men det spiller ingen rolle. Den er nylig nedbetalt og jeg elsker den. Jeg planlegger å ha den i alle fall i ti år til, så lenge den holder uten for store kostnader. Anonymkode: ddfba...3e7
Erazor Skrevet 14. april 2016 #39 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, hockeyfrue skrev: Jeg foretrekker Range Roveren på lange strekninger fordi jeg synes det er deilig å slippe å planlegge ruten etter hvor det er ladeplasser. Men smak og behag Joda, jeg ser det at det er mye enklere å bare kjøre og forholde seg til bensinstasjoner, så jeg forstår godt at du velger den løsningen. Det krever definitivt planlegging å kjøre elbil på langtur, men samtidig er det behagelig å ha gratis drivstoff hele veien. 1 minutt siden, Commander skrev: Virker for meg som Teslaeiere er de mest tilgivende kundene som finnes. Tror ikke det er noe de ikke er villig til å godta eller se igjennom fingrene på. En BMW/Mercedes/Audi eier som har betalt 700.000 for en ny bil ville aldri ha godtatt lignende kvalitetsproblemer. Men Tesla er et nytt merke og det virker som mange av eierene ser på seg selv som en mellomting mellom testpilot og pioneer. Fornøyd er de uansett Det stemmer nok at Tesla-eiere er ganske tilgivende, men det er ikke slik at alle andre biler kommer uten problemer, og det er heller ikke slik at alle feil godtas. Utfordringen er at det ikke finnes noe fullgodt alternativ til en Tesla Model S. Hadde det eksistert seriøse utfordrere, så ville situasjonen ha blitt en annen. Ellers er det sant at «early adopters» blir en slags betatestere. I tillegg til mangelen på alternativ, så godtas en del feil fordi helhetsinntrykket av bilen er godt nok til at man likevel ender opp på plussiden. Model ≡ blir den store testen for Tesla. Da bør barnesykdommene være luket bort, for da tror jeg terskelen for å godta feil vil være mye lavere.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #40 Skrevet 14. april 2016 Jeg har en Peugeot 5008, 2013-modell. Kjøpte den fordi den har plass til 7 stk, har stort glasstak og jeg liker Peugeot. Dette er min Peugeot nummer 7 og jeg har aldri hatt problemer med noen av bilene mine. Hadde en liten periode en VW Touran, men etter 6 turer til verkstedet ble den solgt på flekken. (Må sies at vårt lokale VW-verksted er kjent for dårlig kvalitet og elendig service). Vurderer å bytte bil nå, men er usikker på hva jeg skal bytte til......Må være en som er litt høy, men det skal ikke være hverken SUV eller Wannabe-SUV... Bør være rimelig i bruk da jeg kjører ekstremt mye, samt at den bør ha god plass. Anonymkode: 2037e...95b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå