Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo pampers og Libero.. Men så fikk jeg se på butikken at det var enda en type fra Libero, soft touch eller noe i den duren.. Hva velger man? Babyen er ikke født enda, men tenkte det var kjekt og ha en pakke med bleier liggende.. Er den touch typen helt fantastisk myk eller klarer man seg med pampers / libero av vanlig type?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte vanlig Libero Newborn til min. Pampers lukter utrolig parfyme så de likte jeg ikke. Hvis du har fått de gratis babypakkene så er det et par bleier oppi der. Litt vanskelig å si hvor stor baby som kommer ut, og derfor vanskelig å si om du skal kjøpe 1 eller 2-størrelse. 

Skrevet

Vi har klart oss med den vanlige typen. Touch kom en stund etter vår ble født, men har testet de på han. 

AnonymBruker
Skrevet

Pampers til han ble litt større og så Rema1000 sine siden den gang; billige og kjempebra!

Anonymkode: 956b2...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Og vi hadde hamstret inn 10-15 pakker før han ble født :P ufattelig mye bæsj en liten kropp produserer!

Skrevet
3 minutter siden, ablaze skrev:

Jeg kjøpte vanlig Libero Newborn til min. Pampers lukter utrolig parfyme så de likte jeg ikke. Hvis du har fått de gratis babypakkene så er det et par bleier oppi der. Litt vanskelig å si hvor stor baby som kommer ut, og derfor vanskelig å si om du skal kjøpe 1 eller 2-størrelse. 

Har helt glemt at man kan få sånne gratis babypakker! Det må jeg sjekke ut.. Har vært igjennom dette en gang før, men utrolig hvor fort man glemmer! Jeg kjøpte en pakke med 1 og 2'er bleier for å være på den sikre siden.  Fikk stor baby sist, men syns jeg husker at hun brukte 1'er bleier noen uker.. :-)

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og vi hadde hamstret inn 10-15 pakker før han ble født :P ufattelig mye bæsj en liten kropp produserer!

Kjøpte to pakker, en av hver av de minste størrelsene. Får sende mannen på butikken etter fødselen.. Evt kjøpe ett par pakker til kanskje ;-)

Skrevet

Vi prøvde litt forskjellig. Passformen er litt ulik, så vi endte opp med å velge dem som førte med seg færrest lekkasjer.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, gjärd skrev:

Kjøpte to pakker, en av hver av de minste størrelsene. Får sende mannen på butikken etter fødselen.. Evt kjøpe ett par pakker til kanskje ;-)

Var greit å slippe å forlate huset den første tiden men mannen din kan jo gjøre det isåfall :) 

Skrevet

Vi brukte Libero 1'ere. Pampers er innsatt med lotion og det var ikke noe vi ønsket å bruke. Så snart hun passet størrelse 2 gikk vi over til Rema sine. :)

Skrevet

Vi brukte Libero Newborn og Touch i begynnelsen. Liker ikke Pampers, syntes "nettingen" i det øverste laget klistrer seg fast i babyens hud. Da vi først testet Touch kom vi fram til at de er mykere, men ikke nødvendigvis verdt prisforskjellen siden Newborn fungerer helt fint. Likevel ble det til at vi kjøpte en del Touch, og bare Touch så snart babyen passet inn i størrelse 3, siden Meny har to pakker for 79,- uansett type fra og med denne størrelsen. Vi kjøpte to pakker Newborn i størrelse 3 for litt siden, og etter å ha brukt Touch en stund syntes vi nå Newborn er fryktelig stive :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Brukte Pampers til de to første, mest fordi de var tynnere og mykere enn Libero.

Til minstemann på 4 mnd har vi kun brukt Libero Touch. Like myk og tynn som Pampers, men uten lotion.

Har kjøpt Pampers hvis de har vært tom for Libero Touch, men syns det blir flere lekkasjer med den. (Var forøvrig ikke noe problem med de to eldste).

Prøvde såvidt Rema 1000 bleiene som kom i gratispakken fra Rema, men de hadde ikke så god passform på min gutt, den lå for det meste på "halv åtte" syns jeg

Anonymkode: 750a0...8ab

Gjest Runforit
Skrevet

Synes touch sine er mye bedre og de er så myke :) Men vår har ekstremt smale hofter så ingen av de andre bleiene har satt godt nok på som har ført til lekkasje.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Libero newborn. Ikke bruk Pampers! De inneholder noe jeg ikke husker navnet på, men gjør at mange barn får utslett av de. Kan også få utslett om du har brukt de og går over til ett annet merke. 

Anonymkode: fe641...7b7

Skrevet

Hva er det som er i Pampers sine bleier? :( Synes de virker så myke ok har god passform til lillen vår. Vi brukte hhv. Libero Newborn nr 1 til nå nylig (baby er fire uker), og nå har vi brukt litt Libero 2 og Pampers 2 om hverandre siden vi hadde begge deler liggende. 

Skrevet

Touch nyfødt er litt mindre i størrelsen en Libero vanlig nyfødt bleier.  Så de sitte litt bedre på den første uken. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en mini på 2,5 kg, det eneste som ike førte til lekkasje var libero newborn. Pampers ble han rød på stumpen av, så de har vi bare droppa. Nå som han har vokst litt bytter vi mellom vanlig libero og touch. Skal teste rema sine, har bare ikke kommet så langt enda :P

Anonymkode: 790ce...115

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Lumos skrev:

Hva er det som er i Pampers sine bleier? :( Synes de virker så myke ok har god passform til lillen vår. Vi brukte hhv. Libero Newborn nr 1 til nå nylig (baby er fire uker), og nå har vi brukt litt Libero 2 og Pampers 2 om hverandre siden vi hadde begge deler liggende. 

TS: Noen hadde delt på facebook for en stund siden om de. Fant igjen innlegget og det står at de inneholder mineraloljer. Er visst det som er igjen etter at man har produsert drivstoff. Mineraloljer tar over hudens funksjon og man blir avhengig av de. Hvis man slutter å bruke de kan huden bli tørr, rød og sår. Samme årsak til at man eks., blir avhengig av lypsyl og håndkrem. Finnes mange forskjellige mineraloljer, de vanlige er vaselin, petrolatum og parafin. Det finnes også nedspaltede mineraloljer, de er enda mindre og går derfor enda lettere inn i blodbanene på oss. Eks: Triethanolamine , Parafinium Liquidium osv. Hvis du leser på Pampers bleiene står det at de inneholder blant annet Parafinium og Petrolatum.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS: Noen hadde delt på facebook for en stund siden om de. Fant igjen innlegget og det står at de inneholder mineraloljer. Er visst det som er igjen etter at man har produsert drivstoff. Mineraloljer tar over hudens funksjon og man blir avhengig av de. Hvis man slutter å bruke de kan huden bli tørr, rød og sår. Samme årsak til at man eks., blir avhengig av lypsyl og håndkrem. Finnes mange forskjellige mineraloljer, de vanlige er vaselin, petrolatum og parafin. Det finnes også nedspaltede mineraloljer, de er enda mindre og går derfor enda lettere inn i blodbanene på oss. Eks: Triethanolamine , Parafinium Liquidium osv. Hvis du leser på Pampers bleiene står det at de inneholder blant annet Parafinium og Petrolatum.

Og jeg er ikke TS! Vet ikke hvorfor jeg skrev det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...