Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har ett innviklet forhold til våre foreldre. Lang historie kort.  Mamma tok over huset til vår bestemor og bestefar for mange år siden .! Min eldste bror og jeg kan mene og huske att våre beste foreldre ville ha oss med på papirene. Vi har ikke tenkt over det før voksen alder.    Besteforeldrene våre var litt redd for hva som ville skje med huset ettersom vår pappa er alkoholiker og mamma har alltid tilgitt han.  I dag har de mistet omsorgen for de minste.  (De har det veldig bra nå, altså barna) MEN de sitter med ett stort hus som betyr mye for oss barna , våre besteforeldre er desverre borte. Så kan ikke spørre de og våre foreldre er ikke ærlige.   De skal selge.. 

Det jeg lurer på, om det hadde vært sånn att vi hadde i det hele tatt stått som medeiere , eller ett eller annet på det huset. Ville vi vist det da? Kan de selge det uten å fortelle oss om våre rettigheter? Eller hadde de ikke kunne gjort det ?.  Kanskje litt rart forklart. Men håper dere skjønner hva jeg mener.. hehe. 

Anonymkode: 24420...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtale forkjøpsrett med din mor?

Skrevet

Ja. Men det som er greia er att vi tro vi kan stå på papirene på huset uten att vår mor sier det .. 

Vi kan ikke spørre henne. Men om det skulle være sånn att vi skulle stått der om vi hadde vist det for lengst? Eller om hun selger fordet for å lure oss å ikke fortelle oss. 

Skrevet

Papirene på huset er grunnboka, den kan du slå opp i på Internett.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er oppført som medeiere og er voksne, så er det bare å sjekke selvangivelsen. Eier du bolig så står din tinglyste andel der.

Anonymkode: 916d9...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...