AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #41 Skrevet 15. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om noen benytter seg av kreditt-kort, så betyr ikke det nødvendigvis at dem automatisk er en potensiell Luksufellen-deltaker... Anonymkode: 9ac70...2f5 De som er så "smarte" at de tror de kan tjene penger på cashback er faretruende nærme den kategorien jo. Anonymkode: 6d814...b80 1
penny_ Skrevet 15. april 2016 #42 Skrevet 15. april 2016 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som er så "smarte" at de tror de kan tjene penger på cashback er faretruende nærme den kategorien jo. Anonymkode: 6d814...b80 Jeg tror ikke jeg kan tjene penger på det, jeg vet. Har aldri betalt en eneste rente eller gebyr til kredittkortselskapene, og jeg bruker ikke mer enn det jeg har råd til Hvordan gjeldsslavene påvirker samfunnet vet jeg ikke, men det er ikke noe jeg får gjort noe med uansett, så hvorfor ikke utnytte situasjonen? Jeg får i alle fall mer igjen for det enn det du gjør. Det virker som du er bitter pga noe? Er det ingen som vil gi deg et kredittkort? Endret 15. april 2016 av penny_ 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #43 Skrevet 15. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De som er så "smarte" at de tror de kan tjene penger på cashback er faretruende nærme den kategorien jo. Anonymkode: 6d814...b80 Hvis det finnes noen kreditt-kort som gir (for eksempel) en prosent tilbake ved kjøp i dagligvare-butikker..... Kjøp av mat, drikke, toalett-papir og så videre er jo en nødvendig utgift som alle må betale i dagliglivet? Så hvorfor ikke få tilbake ett par kroner her og der - ved å benytte seg av slike kreditt-kort? Man blir kanskje ikke noen mange-milliardær på en to tre, men det er i alle fall bedre enn ingenting... Anonymkode: 9ac70...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #44 Skrevet 15. april 2016 2 timer siden, penny_ skrev: Jeg tror ikke jeg kan tjene penger på det, jeg vet. Har aldri betalt en eneste rente eller gebyr til kredittkortselskapene, og jeg bruker ikke mer enn det jeg har råd til Hvordan gjeldsslavene påvirker samfunnet vet jeg ikke, men det er ikke noe jeg får gjort noe med uansett, så hvorfor ikke utnytte situasjonen? Jeg får i alle fall mer igjen for det enn det du gjør. Det virker som du er bitter pga noe? Er det ingen som vil gi deg et kredittkort? Så fordi jeg er en (av tydeligvis få) som skjønner at banker og kredittkortselskaper ikke gir deg noe for å være greie, så må jeg være en bitter person som ikke får kredittkort? Wow. Anonymkode: 6d814...b80 1
penny_ Skrevet 15. april 2016 #45 Skrevet 15. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi jeg er en (av tydeligvis få) som skjønner at banker og kredittkortselskaper ikke gir deg noe for å være greie, så må jeg være en bitter person som ikke får kredittkort? Wow. Anonymkode: 6d814...b80 Jeg har ikke sagt at de gir meg noe for å være greie, det vet jeg jo at de ikke gjør. De tjener penger på folk som ikke klarer å betale tilbake før rentene begynner å løpe (som du/noen sa tidligere i denne tråden), men jeg er ikke en av dem. Det du ikke ser ut til å skjønne er at jeg får penger fra kredittkortselskapet når jeg handler, og at jeg ikke betaler de et rødt øre. Du benekter at jeg eller hvem som helst andre kan tjene på dette, og det stemmer jo ikke. Hvis du vil fortsette diskusjonen så ber jeg deg om å komme med et konkret argument. Det jeg kan si er at sist jeg handlet med kredittkortet kjøpte jeg noe som kostet ca 800 kroner, men måtte bare betale ca 720. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #46 Skrevet 15. april 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi jeg er en (av tydeligvis få) som skjønner at banker og kredittkortselskaper ikke gir deg noe for å være greie, så må jeg være en bitter person som ikke får kredittkort? Wow. Anonymkode: 6d814...b80 Kredittkort-selskaper tjener selvfølgelig penger på slike tullinger som de på Luksusfellen, eller fordi enkelte uoppmerksomme "sulliker" ikke følger med - eller bryr seg om at rentene etter hvert begynner å løpe... Men hvorfor mener du egentlig at INGEN skal få muligheten til å tjene penger på kreditt-kort - bare fordi enkelte idioter ikke klarer å bruke kreditt-kort riktig? Anonymkode: 9ac70...2f5 1
Vox_populi Skrevet 15. april 2016 #47 Skrevet 15. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor mener du egentlig at INGEN skal få muligheten til å tjene penger på kreditt-kort - bare fordi enkelte idioter ikke klarer å bruke kreditt-kort riktig? ETIKK, kjenner du det ordet? Hele kredittkort-styret finansieres av det du kaller idioter, men som jeg synes synd på og som man bør hjelpe og beskytte i stedet for å utnytte. Det er umoralsk å tilrane seg fordeler på bekostning av de karaktersvake og vimsekopper. Derfor bør anstendige folk avstå fra å bruke kredittkort, og ordningen reformeres Noblesse oblige, vet du!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #48 Skrevet 16. april 2016 Har lest at en gjennomsnittlig betaling med kredittkort koster butikken 13 kr, mot 3 kr med bankaxcep. Håper at noen butikker våger å innføre gebyr for betaling med kredittkort slik at kostnaden havner der den hører hjemme. Anonymkode: 843ff...13c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #49 Skrevet 16. april 2016 Den 4/14/2016 at 9.25, AnonymBruker skrev: Folk skriver om å kjøpe biler med cashback-kort fordi de tror de vil tjene masse penger på det. Anonymkode: 6d814...b80 Jeg tjener masse penger på det, eller rettere sagt sparer masse. Anonymkode: a13ee...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #50 Skrevet 16. april 2016 Det som er problemet er at det er dyrt å være fattig. Har du ikke råd til å handle fordi kontoen din er tom, så har du heller ikke råd til å handle på kreditt. Vi som har penger på bank har råd til å handle, uansett korttype. Er du fattig så kan du få deg kreditt, men jeg vil ikke anbefale deg å bruke den. Denne logikken følger av at de som har penger kan utnytte de godene som finnes i våre økonomiske systemer. Vi kan handle på taxfree og spare penger når vi reiser. Vi kan kjøpe biler som kjører gratis i bomringen. Vi kan handle med cash-back fordi vi vet at vi betaler den samme regningen uansett. 90% av oss lever i egen bolig hvor vi har tatt opp lån for å betale dette. Å låne til bolig er jo lurt når staten betaler jeg tilbake 27% av rentene og utleieboliger er dyre. Er dette så vanskelig å forstå? Man kan ikke bruke idiotargumenter for fattigfolk når de fleste nordmenn har sunn økonomi og betaler det de skylder. Anonymkode: 1aaba...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #51 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tjener masse penger på det, eller rettere sagt sparer masse. Anonymkode: a13ee...2d0 Godt å se at det i det minste finnes i det 1 cashback-bruker som skjønner at man ikke tjener penger på cashback. Anonymkode: 6d814...b80
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #52 Skrevet 17. april 2016 Hvis jeg betaler alle matvarene mine en måned med VISA kredittkortet fra Ya-bank, gir de meg 4% rabatt på den totale kjøpesummen. Si jeg handler for 6000,- kr. Det blir da 240,- kr i rabatt. Så betaler jeg selvsagt hele regningen på 6000,- kr når den kommer fra Ya-bank. Ingen utsettelser, ingen oppdeling av beløpet, alt betales til første forfall. Da koster ikke kortet meg noenting å ha eller bruke. Da har jeg altså spart 240,- kr på matvarer på en måned, sett i forhold til at jeg betalte fullpris med det vanlige bankkortet mitt. 240,- kr er ikke så stor sum, jeg er enig i det, men det er penger det også, og totalt i året blir det jo litt, rundt 2900,-. Anonymkode: c3652...ec1 1
asterix Skrevet 17. april 2016 #53 Skrevet 17. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg betaler alle matvarene mine en måned med VISA kredittkortet fra Ya-bank, gir de meg 4% rabatt på den totale kjøpesummen. Si jeg handler for 6000,- kr. Det blir da 240,- kr i rabatt. Så betaler jeg selvsagt hele regningen på 6000,- kr når den kommer fra Ya-bank. Ingen utsettelser, ingen oppdeling av beløpet, alt betales til første forfall. Da koster ikke kortet meg noenting å ha eller bruke. Da har jeg altså spart 240,- kr på matvarer på en måned, sett i forhold til at jeg betalte fullpris med det vanlige bankkortet mitt. 240,- kr er ikke så stor sum, jeg er enig i det, men det er penger det også, og totalt i året blir det jo litt, rundt 2900,-. Anonymkode: c3652...ec1 Ja, slike cashbackordninger er genialt for oss som bruker det riktig. For meg som har stor familie og derfor bruker 10 000-15 000 på dagligvarer i mnd blir det mye tilbake i året med kredittkortet fra Ya-bank og siden jeg også kjører mye blir det også mye å spare på å bruke 365 direkte på drivstoff. Å skulle la være å benytte seg av slike muligheter fordi andre ikke greier kontrollere kortbruken sin er jo absurd. 1
waco Skrevet 17. april 2016 #54 Skrevet 17. april 2016 Den 15.4.2016 at 9.07, AnonymBruker skrev: De som er så "smarte" at de tror de kan tjene penger på cashback er faretruende nærme den kategorien jo. Anonymkode: 6d814...b80 Jeg har tjent inn tre ubrukte flyreiser innen europa og det har ikke kostet meg en krone. Skal jeg fortelle deg hvordan man gjør det? Lønnen setter du på høyrentekonto og så bruker du aldri mer på kortet enn at du kan betale hele kostnaden innen forfall. Enklere kan det ikke bli å tjene gratis flyreiser. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå