Gå til innhold

Til menn: Er mine "greier" no-go?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tydelig for meg at de fleste mennene som har svart hittil er endel umodne. 

Hvor er de voksne mennene blitt av? Tatt ferie?

Anonymkode: 73106...73b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda en kunne du datet meg tråd.. Hvor mye har disse tingene å si?

1. Unormalt mye mørkt kroppshår. Særlig lårene som er et problem og det er såpass mye at det ER unormalt. Fjernes med voks, altså det gror ut mellom fjerningen. Synes hele opplegget er deprimerende og smertefullt, så jeg må kanskje ristes i med jevne mellomrom for at jeg skal orke.

2. Bart med samme strategi. Uren og arrete hud (ja, det er hormonell ubalanse hele veien).

3. Rynkete mage og strekkmerker etter svangerskap og slanking.

4. Barn med læringsvansker. Store krav til stabilitet og pedagogikk.

5. Har kuttet all kontakt med destruktiv familie og har få venner. Har vært utbrent og går til psykolog jevnlig. Er nok litt miljøskadet av å ha vært for mye alene med for mye slit for lenge, men har generelt sett gode sosiale antenner og er omgjengelig.

6. Har endelig kommet i full jobb i en alder av 35. Fortiden har vært et svart hull,men ser lyst på livet og bærer ikke nag. Trang, men ryddig økonomi.

7. Ekstremt høy etisk og moralsk sans, pinlig ærlig og direkte og krever det samme av en potensiell partner. Ganske tøff, men rettferdig, i diskusjoner og krever en som greier å stå på sitt og ytre egne ønsker.

8. Normalvektig,men med ekstremt små bryster. Det er imidlertid ikke noe som jeg lar meg begrense av, men ettersom erfaringer har kommet har jeg etter hvert innsett at enkelte menn har problemer med det. 

9. Tåler ikke alkohol og drikker svært lite. Jeg kan faktisk bli helt gal hvis jeg drikker for mye.

10. Veldig gladskravlete og engasjert. Krever en del mentalt av en mann.

Det jeg er spent på er hvor mye hvert punkt har å si for akkurat DEG. Ta utgangspunkt i at resten er bra, det er bare disse punktene jeg lurer på. Vær ærlig.

Anonymkode: 68fe7...8b3

1. Skeptisk 

2. Diskvalifiserende

3. Dette gjør meg veldig skeptisk, jeg kan jo være sammen med en barista som er 18 og har perfekt mage, og kan lage kaffe.

4. Barn gjør det veldig vanskelig å bo sammen, jeg har hvit sofa for å plage vennene mine som har barn. Tør så vidt å bruke den selv, men tilfredsstillelsen av å kunne ha ting de ikke kan ha blir for stor. Jeg er heller ikke spesielt glad i barn, og det er visstnok forventet at man skal forsørge sin partners barn, og det er ikke noe jeg er interessert i.

5. At du ikke har kontakt med familie er bare bra, men at du mangler venner er problematisk. Jeg trenger fred og ro, og jeg har mange venner og ting jeg må gjøre. Kjipt om jeg må jobbe normaldager fordi dama ikke kan underholde seg en uke.

6. Alderen er for høy egentlig. Stram økonomi lurer jeg på hva er. Hvis du tjener 350 til 400 000 så funker det vel helt greit, så lenge du er inneforstått med at vi deler utgiftene likt (litt billigere for ungen da). Da kunne jeg bodd i et lite hus. Men her er jeg avhengig av at du aksepterer at alle pengene jeg tjener som er mer enn din lønn går rett til sparingen min og at utgiftene deles per person. I tillegg vil du måtte være inneforstått med at jeg vil ha mulighet til å pensjonere meg når jeg er rundt 40, og jeg forventer at du støtter at jeg pensjonerer meg da dersom jeg vil det.

7. Jeg har hverken noe til overs for etikk eller moral (utenfor jobb) og kan ikke fordra selvhøytidelighet.

8. Kommer litt an på form og sånt, ikke dealbreaker.

9. Har ikke noe i mot folk som ikke drikker, men jeg drikker selv i ferier og i helger.

10. Silence is a virtue. Hvis du aldri kan holde kjeft tror jeg ikke jeg hadde holdt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Unormalt mye mørkt kroppshår. Særlig lårene som er et problem og det er såpass mye at det ER unormalt. Fjernes med voks, altså det gror ut mellom fjerningen. Synes hele opplegget er deprimerende og smertefullt, så jeg må kanskje ristes i med jevne mellomrom for at jeg skal orke.

2. Bart med samme strategi. Uren og arrete hud (ja, det er hormonell ubalanse hele veien).

5. Har kuttet all kontakt med destruktiv familie og har få venner. Har vært utbrent og går til psykolog jevnlig. Er nok litt miljøskadet av å ha vært for mye alene med for mye slit for lenge, men har generelt sett gode sosiale antenner og er omgjengelig.

6. Har endelig kommet i full jobb i en alder av 35. Fortiden har vært et svart hull,men ser lyst på livet og bærer ikke nag. Trang, men ryddig økonomi.

7. Ekstremt høy etisk og moralsk sans, pinlig ærlig og direkte og krever det samme av en potensiell partner. Ganske tøff, men rettferdig, i diskusjoner og krever en som greier å stå på sitt og ytre egne ønsker.

8. Normalvektig,men med ekstremt små bryster. Det er imidlertid ikke noe som jeg lar meg begrense av, men ettersom erfaringer har kommet har jeg etter hvert innsett at enkelte menn har problemer med det. 

9. Tåler ikke alkohol og drikker svært lite. Jeg kan faktisk bli helt gal hvis jeg drikker for mye.

Det jeg er spent på er hvor mye hvert punkt har å si for akkurat DEG. Ta utgangspunkt i at resten er bra, det er bare disse punktene jeg lurer på. Vær ærlig.

Nå er jeg kvinne, da.. Men jeg synes du høres ut som ei som er reflektert og tøff nok til å ha tatt tak og ryddet opp i ting :) Så jeg ønsker deg all mulig lykke til med å finne en partner (ser ikke at det skal være noe stort problem for deg).

Litt off topic - jeg nevner dette pga jeg kjenner ei som slet med mye hårvekst; hvis du viser det til legen og h*n anser det som "unormal" kraftig hårvekst så er det muligheter til å få det fjernet med laser kun ved å betale egenadel. Så blir du kvitt problemet. Ellers koster det jo mye med laser og du har jo begrenset økonomi (cred til deg for at du har kontroll på den). Så hvis dette med hårvekst plager deg så er det kanskje en løsning på det? Ikke at jeg mener det er noe som må gjøres, altså. Nevner det kun som et tips siden du har satt det opp som et punkt. Kjenner flere som har fjernet barten med laser (normal hårvekst) fordi det er stress og tiltak å drive å vokse den hele tiden ;)

Anonymkode: 9e05a...d3c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg kvinne, da.. Men jeg synes du høres ut som ei som er reflektert og tøff nok til å ha tatt tak og ryddet opp i ting :) Så jeg ønsker deg all mulig lykke til med å finne en partner (ser ikke at det skal være noe stort problem for deg).

Litt off topic - jeg nevner dette pga jeg kjenner ei som slet med mye hårvekst; hvis du viser det til legen og h*n anser det som "unormal" kraftig hårvekst så er det muligheter til å få det fjernet med laser kun ved å betale egenadel. Så blir du kvitt problemet. Ellers koster det jo mye med laser og du har jo begrenset økonomi (cred til deg for at du har kontroll på den). Så hvis dette med hårvekst plager deg så er det kanskje en løsning på det? Ikke at jeg mener det er noe som må gjøres, altså. Nevner det kun som et tips siden du har satt det opp som et punkt. Kjenner flere som har fjernet barten med laser (normal hårvekst) fordi det er stress og tiltak å drive å vokse den hele tiden ;)

Ang laser behandling. Såvidt jeg vet dekkes kun behandling i ansikt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror kvinner at menn liker å "skravle" med dem?

Men som skravler med kvinner er ikke ekte menn, de er tøffelhelter som passer inn i en feministisk verdensbilde som ikke finnes.

Anonymkode: e6974...13b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang laser behandling. Såvidt jeg vet dekkes kun behandling i ansikt?

Mulig. Men det er da ett problem mindre i så fall.. Og det er jo det mest synlige stedet å ha mørke hår (så ville jo tro at det hjalp på selvtillitt å få fikset det?).

Kan jo være sterk hårvekst på lår også kan dekkes? Hun jeg kjenner hadde sterk hårvekst i ansiktet så ang kroppen så er jeg usikker..

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎12‎.‎04‎.‎2016 at 13.01, AnonymBruker skrev:

Vel. Det fysiske ser jeg bort ifra.

Jeg oppfatter dette som:"Jeg har høy moral og etikk." Jeg ærlig, tøff og  direkte mot de jeg mener ikke lever opp til mine standarder eller mener noe annet enn meg".  Kompromissløs bessevisser?? 

Min mor kunne sagt pinlig ærlig. Folk flest vil kalle henne ufin og manglende sosiale antenner. Hva du er veit jeg ikke.

Hvor mye skal en mann stå på sitt og yttre egne ønsker når korridoren er sterkt definert av dine høyverdige standarder.

er ikke ute etter en pushover, men psykiske problemer i kombinasjon med "hardt mot hardt" vrker kke for meg som noen harmoni...

Anonymkode: 41ea6...156

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror kvinner at menn liker å "skravle" med dem?

Men som skravler med kvinner er ikke ekte menn, de er tøffelhelter som passer inn i en feministisk verdensbilde som ikke finnes.

Anonymkode: e6974...13b

Hva skjer med deg og at alt er feministisk a?

Syns det er rart du sier menn ikke skravler.. Eller er det kun når de skravker med kvinner det blir litt for feministisk? For her i huset er det mannen som skravler mest, både med kompiser og meg. Men det er vel kun for å passe inn i mitt feministiske verdensbilde det da, selv om jeg gjerne skulle sett at han holdt kjeft noen ganger. Er vel du som driver i den andre tråden også :)

Til ts: Det er vel sammensetningen og hvordan du ellers fungerer som har noe å si for menn. I tillegg er jo alle ulike, så du vil uansett få sprikende svar. Det noe ser på som no-go er helt greit for andre. Sånn vil det alltid være. 

Anonymkode: fbddd...470

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aha. Jeg har PCOS og kjente igjen symptomene skjønner du. Det er et slit, spesielt den hårveksten.. Jeg har ikke så mange cyster da, og regelmessig mens. Ellers så er jeg lik deg i pkt. 1, 7, 9 og 10. Så jeg er spent på svarene du får. Både 9 og 10 derimot merker jeg at mange reagerer på når d gjelder meg, positivt hos venninner, men ikke så mye for mannfolk :dry:

Anonymkode: 85f1c...622

Ts her. 

Ja, det er slitsomt. Det er snodig at vi deler akkurat de trekkene. Det får meg til å tenke binyrer i stedet for eggstokker og at en idealistisk oppdragelse med mye indre stress kommer ut et sted på et eller annet plan. 

Et lite tips er å være forsiktig med venninner som synes det er gøy at du utagerer. Legg merke til hva de gjør selv og hvordan de gagner på det..

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det og takk for tips! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Ja, det er slitsomt. Det er snodig at vi deler akkurat de trekkene. Det får meg til å tenke binyrer i stedet for eggstokker og at en idealistisk oppdragelse med mye indre stress kommer ut et sted på et eller annet plan. 

Et lite tips er å være forsiktig med venninner som synes det er gøy at du utagerer. Legg merke til hva de gjør selv og hvordan de gagner på det..

Indre stress ja, det har æ mye av. Det har jo en del å si i forhold til hormonene som kommer fra binyrebarken; androgener, progesteron, østrogen og kortisol. Alle disse er i ubalanse ved PCOS.

Wow! Det tipset ditt traff bare helt utrulig bra! Jeg har ei slik venninne.. Ho like at æ utagere, mn blir alltid sur hvis ikke hun får no ut av d..

Anonymkode: 85f1c...622

Skrevet

Tråden ryddet for personangrep.

Bond, forumansvarlig

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Takk til dere som har svart. Jeg fikk ikke med meg noe personangrep, men det er jo synd at noen følte for det. 

Jeg ser at jeg har ordlagt meg skarpere enn jeg mente. Økonomien er grei nok. Vi har til det vi trenger + litt buffersparing. Det er kanskje heller det at jeg har lagt meg på en moderat levestandard for å oppnå økonomisk trygghet og det kan nok virke kjipt for en som liker å bruke mye penger.

Psykisk handler det mest om å unngå ny utbrenthet. Etisk og kompromissløs er situasjonsbetinget. Kardemommeloven er en fin rettesnor.

At jeg er tøff i diskusjoner har ingenting med hardt mot hardt å gjøre. Jeg er ikke en vanskelig person å bli enig med,men jeg trenger en våken mann som evner og gidder å argumentere saklig. Jeg har ingen glede av å få rett hvis jeg har feil og får lite ut av å snakke med meg selv.

Har fått høre at mine beste egenskaper er at jeg er snill, kjærlig, tillitsvekkende, morsom og interessant. Mitt liv står aldri stille og det kommer det heller aldri til å gjøre. Jeg kommer lett i kontakt med andre mennesker, men har nok blitt såret såpass mye nå at jeg sliter med å stole på folk. Selv om dette kan sees på som positive egenskaper blir det ofte negativt for min del. Det er lett å ta meg for gitt, og med dotter i ørene og skylappene på er det plutselig for sent.

Jeg opprettet denne tråden mest fordi jeg er nysgjerrig på hvordan jeg burde prioritere ift "greiene" mine. Noe kan jobbes med, andre ting må bare være slik, men jeg kunne tenke meg å få et innblikk i menns generelle holdninger til disse tingene. 

Flere menn som vil kommentere punktene?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennene som har svart her skjønner man jo lett er av den typen som går rett i den fella hvor man prøver å fremheve seg selv ved å føle seg bedre enn andre ;) En fyr med selvtillit og som har kule verdier driter i ganske mange sånne detaljer, sånne menn som de fleste ser opp til men ikke lever opp til. 

Bare å søke litt på youtube, se litt dokumentarer om tematikken ts, dating og alt mulig. Så ser du at det finnes mange flotte som dater en som deg! Husker jeg så en dokumentar (husker ikke hvor jeg så den eller hva den het, men britisk), hvor en fyr slet mye med svetting og var redd for å gå på date og få seg kjæreste. Han gikk på date og jentene skjønte ikke hva som var problemet, så all bekymringen var å tulle bort tiden. Det samme gjaldt flere forskjellige mennesker i alle mulige settinger, de hadde noen ting med seg som de tenkte at ingen ville date dem for.. så viste det seg at det var tull. Flotte jenter og gutter brydde seg ikke. De ville bare møte noen å dele livet sitt med. 

Anonymkode: 34596...912

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Tekola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...