Gå til innhold

Ulike kort inn og ut av parkeringshus


frøkenen

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er litt forvirret, så hadde vært fint om noen hadde litt peiling/er god til å tippe. Dette er grunnen til at jeg har en irrasjonell frykt for parkeringshus. Skal prøve å forklare "problemet", si ifra om det ikke er forståelig... :)

Jeg hadde to betalingskort som så like ut, som tilhører samme konto. Jeg var innom et parkeringshus to ganger i dag i løpet av kort tid. Jeg brukte kort 1 inn og kort 2 på vei ut av parkeringshuset begge ganger (første gangen med uhell, andre gangen fordi kort nr 1 var blitt klippet i mellomtiden etter besøk i banken og de så at mitt nye kort, kort 2, allerede var aktivert). Betalte ingenting første gang jeg parkerte (sikkert fordi jeg kun sto der i to minutter), andre gangen betalte jeg for en time med kort nr 2. Begge parkeringene var innen den samme timen. 

Lurer på... Er det sånn at parkeringstiden fortsetter å løpe fordi jeg ikke har brukt kort nr 1 ut av parkeringshuset i det hele tatt, eller er systemet så smart at det ser på korteieren/kontonummer eller registreringsnummeret til bilen?

Takker så mye for hjelp og beklager for et sannsynligvis svært dumt spørsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går vel på kort/kontonummer. Bommen hadde ikke gått opp om du brukte feil kort ved utkjøring.

Anonymkode: dfc8f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vizum på min bil. Ett av stedene jeg parkerer er der to parikeringhus. Vi kan stå gratis i to timer. Skal jeg være lengre går jeg og flytter bilen fra ett parkeringshus til det andre for å slippe å betale. Da blir det registrert som to parkeringer når jeg har vært ute og inn igjen via bommen/betalingsautomaten. Det samme gjelder dersom jeg trekker billett. 

Anonymkode: 431a2...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På StorO-senteret (hvordan i helvette skriver man det?) bruker jeg bare å trykke på call knappen og si jeg mistet dama mi med kortet, personen på andre enden var vanligvis sympatisk for den forklaringen. Tror ikke jeg måtte betale noe de gangene det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...