Fiberhusk Skrevet 12. april 2016 #21 Skrevet 12. april 2016 Lycke er fint! Men skriftlig foretrekker jeg Lykke (småplukk)
Version 2.0 Skrevet 12. april 2016 #22 Skrevet 12. april 2016 Synes det høres ut som en smykkedesignerkjede eller noe sånt. Forbinder ikke Lycke med å være et vanlig navn. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. april 2016 #23 Skrevet 12. april 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #24 Skrevet 12. april 2016 25 minutter siden, NasseNøff skrev: Vær så snill, for ditt barnsskyld, ikke skriv det "Lycke". Det er like ille som de som ga sin nydelige sønn navnet "Ian", men det uttales JAN!!! Slik unødvendige idiot-stavinger er vanskelig for alle. Det er søtt på papiret, men et mareritt i den virkelige verden. Tro meg, jeg hadde et slikt navn, men endret skrivemåten da jeg fylte 18. Dritt lei av å få spørsmål som "skrives det med A eller E?, C eller K?", også måtte jeg svare "nei det er, A e og dobbel N og en C". Ja jeg hadde hele 4 idiot-bokstaver. Mamma skyldte på fødsels-smertene. Ja og en haug med spørsmål om jeg virkelig er helt Norsk, for navnet mitt var fucka stavet. Ang navnet Ian, fatter ikke hvorfor folk ikke kan skrive riktig! Altså han Ian som uttales Jan (i som is til forbokstav) En annen jeg kjenner heter Ian, men det uttales Ivan. De har bare droppet V'en men uttaler den for det. Jeg jobber med barn, og det blir alltid så mye fokus på det når jeg skriver noen barns navn feil! Men noen har navn som skrives på spesielle måter, slik som dine eksempler, og det er helt umulig å huske hver eneste gang til hvert eneste barn. Har vært borti unger som omtrent har blitt forbannet over at jeg skrev navnet deres feil. Slitsomt for dem, og slitsomt for de som hele tida må bruke ekstra tid på å skrive navnet riktig. Ikke at det er verdens største problem, men det kan bli litt irriterende. Noen barn tåler jo ikke at ting er "feil", og tenker jo ikke over at deres navn vanligvis skrives på en annen måte. Selv voksne kan bli litt lei av at navnet sitt skrives feil stadig vekk, selv om vi forstår hvorfor. Jeg har selv et sånt navn. Tenk bare på hvordan det kan være for et barn med litt kort lunte... Det er jo ikke DERES navn som står der, det er noen annens! Anonymkode: c5456...53e 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. april 2016 #25 Skrevet 12. april 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.4.2016 den 17.42): Jeg jobber med barn, og det blir alltid så mye fokus på det når jeg skriver noen barns navn feil! Men noen har navn som skrives på spesielle måter, slik som dine eksempler, og det er helt umulig å huske hver eneste gang til hvert eneste barn. Har vært borti unger som omtrent har blitt forbannet over at jeg skrev navnet deres feil. Slitsomt for dem, og slitsomt for de som hele tida må bruke ekstra tid på å skrive navnet riktig. Ikke at det er verdens største problem, men det kan bli litt irriterende. Noen barn tåler jo ikke at ting er "feil", og tenker jo ikke over at deres navn vanligvis skrives på en annen måte. Selv voksne kan bli litt lei av at navnet sitt skrives feil stadig vekk, selv om vi forstår hvorfor. Jeg har selv et sånt navn. Tenk bare på hvordan det kan være for et barn med litt kort lunte... Det er jo ikke DERES navn som står der, det er noen annens! Anonymkode: c5456...53e Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
supernaturalfan Skrevet 12. april 2016 #26 Skrevet 12. april 2016 da jeg var liten hadde jeg en nabo som het Lykke Emilie. (vet ikke helt hvordan de skrev navnet, men tror det var lykke) jeg syns de navnene passer fint sammen, men bare lykke blir litt 'tomt'
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #27 Skrevet 12. april 2016 Lykke er fint, Lycke er ikke pent Anonymkode: 9352a...5d9
Gjest Trollkarlen Skrevet 12. april 2016 #28 Skrevet 12. april 2016 Pro tip: Barna dine skal en dag vokse opp og bli tatt seriøst.
nurcos Skrevet 12. april 2016 #29 Skrevet 12. april 2016 Nei, Lycke og Lykke burde vel være på grensen for hva man har lov til å kalle ungen sin. Kjenner flere som har hund som heter Lykke, og synes det er ganske teit å kalle bikkja si det, enda verre med en unge. 1
Hactar Skrevet 12. april 2016 #30 Skrevet 12. april 2016 6 timer siden, NasseNøff skrev: Vær så snill, for ditt barnsskyld, ikke skriv det "Lycke". Det er like ille som de som ga sin nydelige sønn navnet "Ian", men det uttales JAN!!! Slik unødvendige idiot-stavinger er vanskelig for alle. Det er søtt på papiret, men et mareritt i den virkelige verden. Tro meg, jeg hadde et slikt navn, men endret skrivemåten da jeg fylte 18. Dritt lei av å få spørsmål som "skrives det med A eller E?, C eller K?", også måtte jeg svare "nei det er, A e og dobbel N og en C". Ja jeg hadde hele 4 idiot-bokstaver. Mamma skyldte på fødsels-smertene. Ja og en haug med spørsmål om jeg virkelig er helt Norsk, for navnet mitt var fucka stavet. Ang navnet Ian, fatter ikke hvorfor folk ikke kan skrive riktig! Altså han Ian som uttales Jan (i som is til forbokstav) En annen jeg kjenner heter Ian, men det uttales Ivan. De har bare droppet V'en men uttaler den for det. Kjenner jeg ble skikkelig nysgjerrig på hva du heter, haha. Ahnnickhe? 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #31 Skrevet 12. april 2016 Jeg synes Lycke er et helt ok navn, men ville aldri kalt mitt eget barn verken Lycke eller Lykke. Ser ellers at de fleste forbinder det med jentenavn, men i barnehagen til minsten her i huset er det også en liten gutt som heter Lycke. Synes ellers Perle var et nydelig navn jeg aldri tidligere har hørt. Anonymkode: db4dd...b46
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. april 2016 #32 Skrevet 12. april 2016 (endret) Hactar skrev (På 12.4.2016 den 23.54): Kjenner jeg ble skikkelig nysgjerrig på hva du heter, haha. Ahnnickhe? w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Xavana Skrevet 13. april 2016 #33 Skrevet 13. april 2016 14 timer siden, Tekopper skrev: Lycke er et etternavn, kjenner flere som heter det Tenk om Lykke gifter seg og vil ta etternavnet til sin mann, Herr Lycke....! Neida, synes Lykke er fint, men ikke med c. Har hørt om en Lykke Celine.
Hactar Skrevet 13. april 2016 #34 Skrevet 13. april 2016 8 timer siden, NasseNøff skrev: Så slemme er ikke foreldrene mine. Men kan gi et hint; Ae etter hverandre, hvor det enten er a eller e til vanlig. Og noen.. eller alle av bokstavene jeg oppga, er fiktive. Fordi jeg er ikke så dum å gir ut riktige bokstavene Det er ikke Ae eller, men to andre bokstaver som ikke skal være sammen. Er under 4 stk som heter det, ifølge SSB, mistenker jeg var den eneste... for ingen har begge, de har enten eller. Litt som Kristine og Christine, ingen heter Ckristine, som jeg har hørt om Mitt navn var i den gaten. Men med andre bokstaver enn ae. Idiot-staving kaller jeg det. Ahnnickhe ville jeg ha uttalt "Anniken", men N' er ikke stum, den er bare borte Aha, jeg tror jeg har gjettet det! HnaesheNoefk! Spøk til side: Navnet til guttungen vår har to stavemåter. Vi valgte den vanligste nettopp for at han skulle slippe å være "Tom med h". Tom med h, oe og stum s vurderte vi ikke en gang.😃 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #35 Skrevet 13. april 2016 Mens vi er inne på det med unger som alltid må stave navnet sitt. En venninne av meg har en sønn som heter "Christopher med CH og PH". Joda, hver gang hun sier navnet til guttungen følger stavemåten med. Så i vår omgangskrets heter han nå bare CHPH....... Anonymkode: 49b04...b66 1
Olava Skrevet 13. april 2016 #36 Skrevet 13. april 2016 Lykke er finere til akkurat det navnet syns jeg
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #37 Skrevet 13. april 2016 Vet om noen som kaller barna sine lykke, rosa og lilla. Synes igrunn det blir litt vel sukkersøtt jeg da:P Merkelige navn. Anonymkode: bfc31...a6c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå