Gå til innhold

Seboreisk eksem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som jeg har fått en mild versjon/ holder på å utvikle dette. Faren min har det, og jeg har hatt samme røde og stramme huden i ansiktet de siste dagene. Så jeg lurer litt på om noen har tips til å gå frem. Kan jeg bremse utviklingen av det om jeg tar tak i det nå og bruker en viss type shampoo eller krem? Har brukt litt olivenolje og det lindrer den stramme følelsen i huden.

Hvilken shampoo kan være lurt å bruke, merker at jeg har begynt å flasse. Det er ikke ekstremt mye, men er litt bekymret for at det skal bli verre.

Anonymkode: cf531...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pass på at sjampoen din ikke inneholder ME,  methyletanpropylzone eller noe sånt!  Google det så ser du masse advarsler bla fra NRK og tv2. Fler og fler utvikler gradvis og krypende allergi mot dette stoffet, jeg var selv en av de og plutselig hadde jeg eksem i ansiktet og kløende hals. Tok tid før jeg skjønte hva det kom av, faktisk etter råd her inne fra om å sjekke innholdet i sjampo flasken og kutte den ut. Det gjorde jeg og eksemen forsvant og aldri vært plaget siden. Brukte decubal ekstra fet fukt fra apoteket i ansiktet og kortisol salve på halsen og nakken til det værste gikk over og huden ble mer fuktig og myk igjen. 

Anonymkode: 3fecd...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...