AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Ser på infosidene at medbrakt mat ikke er lov. Betyr det at man ikke kan ta med en sjokolade og en brus kjøpt etter sikkerhetskontrollen? Jeg vet jo at ungene vil ønske å handle litt på tax free før turen. Og, så til mors tidsfordriv på flyet. 😂 er det lov å ta med strikkepinner eller heklekrok? Anonymkode: e1e12...2b9
MarenogAron Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Strikker ikke, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på, men ang mat er min erfaring at de ikke praktiserer forbudet. Vi har i hvert fall "alltid" kjøpt med brus og vann som vi har tatt med inn, og har med frukt og div godteri for å holde minsten mett og tilfreds. Har aldri fått noen kommentarer på det.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Vi har alltid hatt med litt å spise på inn i flyet, samboer er diabetiker så vi er avhengig av å alltid ha noe søtt tilgjengelig. Men, mat/middag kjøper vi selvsagt på flyet. Usikker på et med strikkepinner, men det pleier visstnok å være lov å ha med på fly så da vil jeg tro det er lov ho Thomas Cook også. Anonymkode: 5124b...2dd
Rosa Sitron Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Strikkepinner er lov, men sikkerhetskontrollen og flybesetningen kan nekte deg likevel og de har siste ord. Matforbudet opprettholdes sjelden, men prøv å unngå de været allergenenen
Frida Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 15 minutter siden, VinterSnø skrev: Strikkepinner er lov, men sikkerhetskontrollen og flybesetningen kan nekte deg likevel og de har siste ord. Det er sant, jeg hadde med en bitteliten broderisaks og den tok de på flyplassen i Singapore. Den hadde gått gjennom sikkerhetskontrollen på mange flyplasser på vei dit.
mm456 Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 Tatt med egen drikke flere ganger, det har de ikke sagt noe på. Snacks tror jeg heller de ikke bryr deg om. Maten på flyet er forøvrig veldig god til å være flymat
hege73 Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Har aldri hatt problemer med å ta med noe på Thomas Cook. I fjor da vi dro til Antalya så hadde jeg starbucks i hånda, mens unga hadde godis og drikke. Null problem:) Som nevnt over så er maten veldig god syns jeg. Både for de små og for voksne. Strikkepinner vet jeg ikke, men tenker at det kan være et problem å få igjennom sikkerhetskontrollen.?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 2 timer siden, mm456 skrev: Tatt med egen drikke flere ganger, det har de ikke sagt noe på. Snacks tror jeg heller de ikke bryr deg om. Maten på flyet er forøvrig veldig god til å være flymat Godt å høre at maten er god. Vi har bestilt den med kjøtt til ene veien og så standardmat andre veien. Det var kun mulig å bestille forskjellige en vei. Kun en servering på en tur på 5-6 timer? Eller serverer de kaffe etc utenom og? Anonymkode: e1e12...2b9
mm456 Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at maten er god. Vi har bestilt den med kjøtt til ene veien og så standardmat andre veien. Det var kun mulig å bestille forskjellige en vei. Kun en servering på en tur på 5-6 timer? Eller serverer de kaffe etc utenom og? Anonymkode: e1e12...2b9 Ja, er litt før halvveis ca maten kommer hvis jeg husker rett, og det er kaffe/te og mulighet for å kjøpe småsnacks Jeg er ganske kresen, og jeg syns hvertfall det var veldig godt alle gangene
hege73 Skrevet 14. april 2016 #10 Skrevet 14. april 2016 Har du kjøpt den biffen? Husker ikke hva det het, men den royal greia. Beste av det beste, hehe. Kjøpte den for 2 år siden, og jeg er nesten helt sikker på at jeg var den eneste som kjøpte den, for den ble servert omtrent rett etter avgang fordi den skulle være så varm og fersk som mulig liksom. Husker jeg satt der og putta i meg mens alle rundt meg satt å så på Fikk maten før alle unga ombord også. Meeeen, den var sinnsykt god!! Fikk også døds god dessert og kaker til kaffe. Og maten ble ikke servert på vanlig fly fat liksom, men med porselen og ordentlig bestikk I og med at det var så mange som stirra så lot jeg være i fjor. (og gubben er så enkel så han gadd ikke å påkoste litt ekstra for bedre mat)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #11 Skrevet 15. april 2016 19 timer siden, hege73 skrev: Har du kjøpt den biffen? Husker ikke hva det het, men den royal greia. Beste av det beste, hehe. Kjøpte den for 2 år siden, og jeg er nesten helt sikker på at jeg var den eneste som kjøpte den, for den ble servert omtrent rett etter avgang fordi den skulle være så varm og fersk som mulig liksom. Husker jeg satt der og putta i meg mens alle rundt meg satt å så på Fikk maten før alle unga ombord også. Meeeen, den var sinnsykt god!! Fikk også døds god dessert og kaker til kaffe. Og maten ble ikke servert på vanlig fly fat liksom, men med porselen og ordentlig bestikk I og med at det var så mange som stirra så lot jeg være i fjor. (og gubben er så enkel så han gadd ikke å påkoste litt ekstra for bedre mat) Tydeligvis 😂 godt vi alle fire har det samme da 😂 var ungene som ville ha det sånn og jeg tenkte at de kunne like greit få det. Ferie bare en gang i året 😂😂 men vet ikke helt om jeg har lyst på biff kl 9.30 på morgenen 😂 Anonymkode: e1e12...2b9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #12 Skrevet 15. april 2016 Den Monday, April 11, 2016 at 23.29, AnonymBruker skrev: Ser på infosidene at medbrakt mat ikke er lov. Betyr det at man ikke kan ta med en sjokolade og en brus kjøpt etter sikkerhetskontrollen? Jeg vet jo at ungene vil ønske å handle litt på tax free før turen. Og, så til mors tidsfordriv på flyet. 😂 er det lov å ta med strikkepinner eller heklekrok? Anonymkode: e1e12...2b9 Strikkepinner går fint gjennom sikkerhetskontrollen. Gjorde det selv for noen uker siden. Mat og drikke skal du kjøpe på flyet wr politikken. En av grunnene til dette r at de ikke ønsker nøtter om biord i vingflyene etter en episode der en person ble dårlig. Jeg har ldri vært mrd på at noen har blitt nektet å spise medbrakt mat innenfor rimelighetns mengder på fly. Men du trenge rjo ikke sette deg til med Fjordland el. Store måltider. Anonymkode: e0a69...dd2
Whoops Skrevet 15. april 2016 #13 Skrevet 15. april 2016 Thomas Cook er et av de få flyselskapene som ikke tillater medbrakt mat. Det går sikkert greit med snacks og godterier (samt spesialmat og barnemat kanskje). Strikkepinner går gjennom sikkerhetskontrollen, men om det står i reglene til Thomas Cook at det ikke er tillatt ombord, så må dere bare godta det. Om dere er usikre bør dere ta kontakt med dem og høre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå