AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Tenker på 5-10.klasse. Hvordan er den utdanningen? Er det vanskelig? Jeg tenker litt på å begynne, og vurderer å ta den nettbaserte utdannelsen. Erfaringer? Anonymkode: d415b...569
strawberryjaw Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Finnes det nettbasert? Du må vel ha praksis (100 dager). Sikkert litt ulikt fra skole til skole, men der jeg går er det slik. Har ikke hørt om nettbasert. Du kan ta enkelte fag på nett, og så søke innpass med de fagene. Du står jo fritt til å velge fag selv, så dersom du feks ikke er så god i matematikk så trenger du ikke ha det. Utdanningen er jo vanskelig, men helt overkommelig må skal vel slite litt i studier Uansett så er det en veldig kjekk utdanning! Jeg angrer hver desember/mai/juni når eksamen henger over meg, men det hadde jeg nok gjort uansett hvilket studie jeg tok!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Jeg jobber som lærer, men har gått universitets + høgskoleveien, anbefaler deg å gjøre det samme. Lærerskolene er vel ikke akkurat kjent for å være bra (kanskje med unntak av lektorprogrammet ved UIO). Ta fag og PPU, da har du også en mye mer allsidig utdanning. Anonymkode: 83709...da5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Anbefaler heller å ta fag på universitetet og ta PPU. Ikke akkurat kvalitetssikring på praksisveiledere gjennom lærerskolen, så anbefaler det ikke. Mye rusk osv. Anonymkode: ed101...941
Cambria Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Nettbasert? Hvordan gjøres det da med praksis? Og er det samme som Grunnskolelærerutdanninga eller har det et annet navn?