AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Tenker på 5-10.klasse. Hvordan er den utdanningen? Er det vanskelig? Jeg tenker litt på å begynne, og vurderer å ta den nettbaserte utdannelsen. Erfaringer? Anonymkode: d415b...569
strawberryjaw Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Finnes det nettbasert? Du må vel ha praksis (100 dager). Sikkert litt ulikt fra skole til skole, men der jeg går er det slik. Har ikke hørt om nettbasert. Du kan ta enkelte fag på nett, og så søke innpass med de fagene. Du står jo fritt til å velge fag selv, så dersom du feks ikke er så god i matematikk så trenger du ikke ha det. Utdanningen er jo vanskelig, men helt overkommelig må skal vel slite litt i studier Uansett så er det en veldig kjekk utdanning! Jeg angrer hver desember/mai/juni når eksamen henger over meg, men det hadde jeg nok gjort uansett hvilket studie jeg tok!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Jeg jobber som lærer, men har gått universitets + høgskoleveien, anbefaler deg å gjøre det samme. Lærerskolene er vel ikke akkurat kjent for å være bra (kanskje med unntak av lektorprogrammet ved UIO). Ta fag og PPU, da har du også en mye mer allsidig utdanning. Anonymkode: 83709...da5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Anbefaler heller å ta fag på universitetet og ta PPU. Ikke akkurat kvalitetssikring på praksisveiledere gjennom lærerskolen, så anbefaler det ikke. Mye rusk osv. Anonymkode: ed101...941
Cambria Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Nettbasert? Hvordan gjøres det da med praksis? Og er det samme som Grunnskolelærerutdanninga eller har det et annet navn?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Den 13.4.2016 at 17.14, Cambria skrev: Nettbasert? Hvordan gjøres det da med praksis? Og er det samme som Grunnskolelærerutdanninga eller har det et annet navn? Man følger forelesninger på data med webkamera, har gruppearbeid også på denne måten. Praksis er likt som andre skoler, men du får det på en skole i nærheten av der du bor. . Anonymkode: d415b...569
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå