Gå til innhold

Svetter litt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboer skal kjøpe hus, og alt av det formelle papirarbeidet er unnagjort så og si. Vi venter bare på overtakelsen. 

Vi har lånet i hans bank,og jeg har ikke samme bank som han. Det gjenstår bare at jeg bytter over til samme bank,så er alt i boks. 

Men! Det har oppstått et stort men. Jeg begynte å tenke over en sak. Jeg hadde for noen år siden litt problemer med å nedbetale et kredittkort som jeg hadde i min bank. Dette er nedbetalt for lenge siden,å det gikk aldri til inkasso. 

Det jeg lurer på da: er dette noe den nye banken vil se på? Altså, vil det komme opp som en oversikt sånn at de ser det? 

Når vi fikk lånet tok de jo en kredittsjekk, og alt var jo greit liksom...

Anonymkode: 948d5...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neh.. Har du ingen betalingsanmerkning, burde jo ikke ha det siden det ikke gikk til inkasso engang. Så slapp helt av.

Anonymkode: 1d948...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro. Så lenge du ikke har aktive betalingsanmerkninger, er det bare opplysninger som står på din selvangivelse som banken får se.

Din historikk med kredittkortet, som ikke engang gikk til inkasso, står ikke oppført noe sted. Men ville uansett aldri innvirket på bankens vurdering om de i det hele tatt hatt fått disse opplysningene.

Det kan tenkes at et gjeldsregister vil opprettes en gang i fremtiden, men også da vil det bare komme frem aktiv gjeld. Alt annet er irrelevant.

Anonymkode: 994a3...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar!  Jeg vet jo egentlig at alt er ok,men jeg måtte bare spørre for å være helt sikker. Vi er jo påtur å flytte inn,så hadde vært veldig domt om noe sånt skulle ødelegge. 

Anonymkode: 948d5...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...