AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 http://www.dagbladet.no/2016/04/11/nyheter/innenriks/russefeiring/overgrep/43828189/#_ga=1.173414051.1650200462.1459781140 Ha sykkelbukse under russedressen. Smart Et annet tips vil jeg si, er å ha på seg et bredt og knotete belte som er vanskelig å få opp! Det hadde jeg en gang, jeg møtte en veldig innpåsliten fyr, jeg var full og kunne lett ha latt meg lure, men pga han knotet sånn med beltet og ga opp til slutt, så slapp jeg unna! Jada, jeg har vært ung og dum... Noen andre tips som har reddet dere? Et annet tips er jo seff å ikke bli for full, men selv om dere er edru kan der ejo bli utsatt for sånt. Ha med pepperspray og alarm... Gå aldri alene om kvelden eller på øde plasser. Lær deg selvforsvar (ballespark og spark i skinnleggen er effektivt). Lær den fremtidige mannegenereasjonen respekt for kvinner, og at nei betyr nei! Anonymkode: e865a...e10 3
Jolene Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Eller så kan fokuset ligge på at gutter ikke skal voldta jenter. Å legge inn tiltak og "tips" for å IKKE bli voldtatt, er ikke veien å gå. Å ta kilden til problemet - altså guttene, hadde vært mye bedre. Når det er sagt, så er det selvsagt mange ting som man som kvinne bør tenke på. Å ikke gå alene er én av dem, men den viktigste er å si NEI. Eventuelt skrike, gjøre motstand etc. 30
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, Jolene skrev: Eller så kan fokuset ligge på at gutter ikke skal voldta jenter. Å legge inn tiltak og "tips" for å IKKE bli voldtatt, er ikke veien å gå. Å ta kilden til problemet - altså guttene, hadde vært mye bedre. Når det er sagt, så er det selvsagt mange ting som man som kvinne bør tenke på. Å ikke gå alene er én av dem, men den viktigste er å si NEI. Eventuelt skrike, gjøre motstand etc. Mens du er i gang, hadde du giddet å be de som stjeler om å ikke stjele, de som ruser seg om ikke å ruse seg og de som begår mord om å slutte med det? På forhånd takk. Anonymkode: 5957a...13a 48
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du er i gang, hadde du giddet å be de som stjeler om å ikke stjele, de som ruser seg om ikke å ruse seg og de som begår mord om å slutte med det? På forhånd takk. Anonymkode: 5957a...13a Godt sagt! For uansett hvor fokus vi har på å få gutta til å slutte med det tullet, så finnes det fortsatt galninger som ikke er tilsnakkendes, og man kan ta sine forhåndsregler. Man er ikke garantert å ikke bli voldtatt, men man har i alle fall gjort det man kan. Det samme som en butikkeier som velger å innstallere kamera og ha vektere for å forebygge innbrudd. Det kan likevel skje tyverier, men han er mer sikret... Ironmaiden - jerntruse, brukte de i middelalderen for å hindre vikingene i å voldta deres jomfruer.... kanskje vi skal begynne med det igjen? Anonymkode: e865a...e10
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Jeg synes det er leit at folk blir sure når noen kommer med tips mot voldtekt. Det er jo helt kurrant når det kommer til annen type kriminalitet. f.eks. Ikke la bilen stå ulåst. Jeg skal nå gjøre min del og ikke voldta noen, men noe særlig mer enn det får jeg ikke gjort.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dagbladet.no/2016/04/11/nyheter/innenriks/russefeiring/overgrep/43828189/#_ga=1.173414051.1650200462.1459781140 Ha sykkelbukse under russedressen. Smart Et annet tips vil jeg si, er å ha på seg et bredt og knotete belte som er vanskelig å få opp! Det hadde jeg en gang, jeg møtte en veldig innpåsliten fyr, jeg var full og kunne lett ha latt meg lure, men pga han knotet sånn med beltet og ga opp til slutt, så slapp jeg unna! Jada, jeg har vært ung og dum... Noen andre tips som har reddet dere? Et annet tips er jo seff å ikke bli for full, men selv om dere er edru kan der ejo bli utsatt for sånt. Ha med pepperspray og alarm... Gå aldri alene om kvelden eller på øde plasser. Lær deg selvforsvar (ballespark og spark i skinnleggen er effektivt). Lær den fremtidige mannegenereasjonen respekt for kvinner, og at nei betyr nei! Anonymkode: e865a...e10 Første bud er å holde seg edru. De fleste voldtekter skjer blant to personer som kjenner hverandre og er alkohol/ruspåvirket, og ikke ute på gaten. Å tro at man kan "kle ute" en voldtekt med en voldtektsforbryter er temmelig naivt. En person med slike hensikter og tanker som må streve med belter river klærne i stykker og gir blaffen i vrine belter. I russetiden blant russen har det de siste årene heller ikke vært uvanlig at det er flere som sammen utfører voldtekt (på ruset jente). Påkledningen er da deres minste problem. Og det er synd gutter har så lav respekt for jenter. (Selv om jeg og er klar over at gutter kan og blir voldtatte så wr det oftest jentene som blir voldtatt av gutter.) Skjerp dere og ta vare på hverandre. Anonymkode: a8ee6...a49 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Første bud er å holde seg edru. De fleste voldtekter skjer blant to personer som kjenner hverandre og er alkohol/ruspåvirket, og ikke ute på gaten. Å tro at man kan "kle ute" en voldtekt med en voldtektsforbryter er temmelig naivt. En person med slike hensikter og tanker som må streve med belter river klærne i stykker og gir blaffen i vrine belter. I russetiden blant russen har det de siste årene heller ikke vært uvanlig at det er flere som sammen utfører voldtekt (på ruset jente). Påkledningen er da deres minste problem. Og det er synd gutter har så lav respekt for jenter. (Selv om jeg og er klar over at gutter kan og blir voldtatte så wr det oftest jentene som blir voldtatt av gutter.) Skjerp dere og ta vare på hverandre. Anonymkode: a8ee6...a49 Ja, men vi har disse voldtektene i gråsonene... som kanskje av både offeret og voldtektsmannen kanskje ikke egentlig oppfattes som voldekt... men så kanskje hun var så beruset at hun ikke klarte å si nei? Kanskje hun følte hun burde la seg bli tatt, for å ikke være kjip? Det er mange gråsoner. Man må få klart definert hva som er frivillig samleie og ei.... og det er kanskje ikke så lett for en beruset gutt å oppfatte at den fnisende jenta egentlig ikke vil? er han full - så kjøper hun i alle fall litt tid med et knotete belte. Anonymkode: e865a...e10 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: er han full - så kjøper hun i alle fall litt tid med et knotete belte. Anonymkode: e865a...e10 Eller hun risikerer at overgriperen blir frustrert og voldelig. Anonymkode: 1374d...ce0 1
Jolene Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du er i gang, hadde du giddet å be de som stjeler om å ikke stjele, de som ruser seg om ikke å ruse seg og de som begår mord om å slutte med det? På forhånd takk. Anonymkode: 5957a...13a Igjen, det er holdningskampanjer rettet inn mot gutter man burde legge hovedfokuset på. Samt ta vare på hverandre. Jeg er lei av at fokuset bare skal ligge på hva jenter burde gjøre, ikke hva gutter IKKE burde gjøre... 11
melatonin Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt sagt! Fo Ironmaiden - jerntruse, brukte de i middelalderen for å hindre vikingene i å voldta deres jomfruer.... kanskje vi skal begynne med det igjen? Anonymkode: e865a...e10 Nei nei.... iron maiden var et torturredskap. Chastity belt eller kyskhetsbelte heter det. Iron Maiden kan man bruke på voldtektsovergriperen i ettertid. 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Jolene skrev: Igjen, det er holdningskampanjer rettet inn mot gutter man burde legge hovedfokuset på. Samt ta vare på hverandre. Jeg er lei av at fokuset bare skal ligge på hva jenter burde gjøre, ikke hva gutter IKKE burde gjøre... Som sagt, du vil ha like stort hell med dette som å overtale de som stjeler til å ikke stjele. Disse holdningskampanjene treffer kun de som i utgangspunktet aldri ville voldtatt siden de som voltar ikke bryr seg en skit om denne typen kampanjer. Anonymkode: 5957a...13a 7
Gjest Tamsi Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 23 minutter siden, Herr Heftig skrev: Jeg synes det er leit at folk blir sure når noen kommer med tips mot voldtekt. Det er jo helt kurrant når det kommer til annen type kriminalitet. f.eks. Ikke la bilen stå ulåst. Jeg skal nå gjøre min del og ikke voldta noen, men noe særlig mer enn det får jeg ikke gjort. Vi liker ikke at det skal være vårt ansvar å ikke bli voldtatt. Voldatte har en tendens til å ta på seg skylden uansett, dette gjør det ikke noe bedre.
Jolene Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, du vil ha like stort hell med dette som å overtale de som stjeler til å ikke stjele. Disse holdningskampanjene treffer kun de som i utgangspunktet aldri ville voldtatt siden de som voltar ikke bryr seg en skit om denne typen kampanjer. Anonymkode: 5957a...13a Når man ikke gjør noe, har det selvsagt ingen virkning. Husker selv da jeg var russ, det var kun fokuset på jenter og hvordan unngå å bli voldtatt. Guttene ble derimot utelatt. Dermed må det holdningskampanjer rettet inn mot gutter på plass, for å forebygge. For jentenes del, kunne fokuset ligget på hvordan ikke bli voldtatt. Når den ene delen konstant utelates, legger man all skyld over på jentene, hvilket som er uheldig. Hadde begge kjønn fått en grundig gjennomgang av tematikken, men rettet inn mot kjønn, tror jeg det hadde hatt en bedre effekt enn hva det er per i dag. Det at holdningskampanjer rettet inn mot gutter bagatelliseres som at det IKKE vil ha en effekt, er en trist og alvorlig utvikling! 14
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 24 minutter siden, Tamsi skrev: Vi liker ikke at det skal være vårt ansvar å ikke bli voldtatt. Voldatte har en tendens til å ta på seg skylden uansett, dette gjør det ikke noe bedre. Men det er jo ikke deres ansvar. På samme måte som det ikke er bileierens ansvar, selv om man har glemt å låse. Det må være kurrant å gi råd for å beskytte seg mot kriminalitet uansett.
Chizue Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Uansett hva man har på seg. så kan man bli voldtatt. Men skal man gi tips; Start å bruke kyskhetsbelte, hvor du må ha en nøkkel for å låse opp beltet (SM&Bondage miljø bruker dette ofte...)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #16 Skrevet 11. april 2016 50 minutter siden, Jolene skrev: Når man ikke gjør noe, har det selvsagt ingen virkning. Husker selv da jeg var russ, det var kun fokuset på jenter og hvordan unngå å bli voldtatt. Guttene ble derimot utelatt. Dermed må det holdningskampanjer rettet inn mot gutter på plass, for å forebygge. For jentenes del, kunne fokuset ligget på hvordan ikke bli voldtatt. Når den ene delen konstant utelates, legger man all skyld over på jentene, hvilket som er uheldig. Hadde begge kjønn fått en grundig gjennomgang av tematikken, men rettet inn mot kjønn, tror jeg det hadde hatt en bedre effekt enn hva det er per i dag. Det at holdningskampanjer rettet inn mot gutter bagatelliseres som at det IKKE vil ha en effekt, er en trist og alvorlig utvikling! Nei slapp nå av! Fordi man ber dere ta forhåndsregler så betyr det at det er deres egen skyld om dere blir voldtatt? Ærlig talt... Så man skal slutte å oppfordre folk til å låse dørene sine når de drar på jobb? Du vet, fordi om man ikke oppfordrer folk til å ikke stjele så betyr det jo at man sier at det er de som blir bestålet sin egen feil at det skjedde. Jeg fatter ikke hvordan dere får denne skrudde logikken til å gå opp. Anonymkode: 5957a...13a 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #17 Skrevet 11. april 2016 Det er viktig å fokusere på hva jenter kan gjøre før å beskytte seg, OG hvordan endre gutters og menns holdninger til voldtekt. Én av ti jenter blir voldtatt i løpet av livet, det er mye, og det er et problem som må tas seriøst! Man kan ikke tenke at "jaja, menn voldtar, sånn er det bare." Noe må gjøres. Å kun fokusere på hvordan jentene kan "unngå voldtekt" gir signaler om at det er jentas skyld om hun blir voldtatt. Hun beskyttet seg ikke godt nok, drakk for mye, kledde seg for utfordrende etc. Skremmende mange har denne holdningen allerede; det er jentas ansvar å unngå å bli voldtatt... Mannens handlinger blir bagatellisert. Anonymkode: 7b24d...680 4
Gjest Tamsi Skrevet 11. april 2016 #18 Skrevet 11. april 2016 39 minutter siden, Herr Heftig skrev: Men det er jo ikke deres ansvar. På samme måte som det ikke er bileierens ansvar, selv om man har glemt å låse. Det må være kurrant å gi råd for å beskytte seg mot kriminalitet uansett. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget ditt, men noe av det som provoserer er at man kan sidestille det å grabbe med seg av andres eiendeler som oppbevares uansvarlig, med å ta seg til rette på andres KROPPER, i dette og de aller fleste tilfeller bare jenter.
draug 75 Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 Til forsvar mot buskvoldtekter vil jeg anbefale pepperspray og Krav Maga. Nachspielvoltekter har jeg ikke noe godt råd mot, det finnes dessverre noen gutter som tror at de hører med i en slags høyere orden og at juridiske og etiske regler som gjelder for andre ikke gjelder for dem. De må skygges unna. Jeg vet ikke hvem de er, men slipper jeg fordommene mine til, så har jeg mistenkte. 4
Vox_populi Skrevet 11. april 2016 #20 Skrevet 11. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kun fokusere på hvordan jentene kan "unngå voldtekt" gir signaler om at det er jentas skyld om hun blir voldtatt. Å "gi signaler" er forsøkt til det kjedsommelige. Hvor mange er det nå igjen som ikke er klar over at å voldta blir ikke regnet for god tone? Ingenting tyder på at holdningskampanjer noensinne har hatt virkning. Kanskje det da er på tide heller å forsøke praktiske råd? Til tross for angivelige "signaler" som noen er så manisk opptatt av? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå