Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere dusjen og toalettet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte vasker dere dusjen og toalettet, og hvor mange er dere i huset/leiligheten? 

Spør fordi jeg lurer på om vi kanskje vasker litt sjelden, da det er ganske skittent når vi vasker. Vi er tre som bor i leiligheten (delvis fire, da hun ene har mye besøk av kjæresten som ofte dusjer her osv.), og vasker omtrent én gang i løpet av 1-1,5 uke. 

Hvor ofte vasker dere? :)

Anonymkode: ae6c2...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker toalett og vask en gang i uken eller oftere hvis den har blitt synlig skitten. Dusjen har jeg ikke noe system på når vaskes egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er 2 i hus og vasker badet ca. hver uke, noen ganger går det litt lengre mellom. Da kan det fort gå to uker siden forrige rengjøring, noe jeg synes er for sjeldent. 

Anonymkode: 4876f...0eb

Skrevet

Toalettet blir vasket flere ganger i uken. Dusjen er jeg litt sløv med. Gulvet i dusjen tar jeg en gang i uken, dørene sjeldnere fordi jeg hater det :P Resten av badet vaskes minst en gang i uken. Det er det rommet jeg er flinkest å vaske. Det er så ekkelt med skitne og støvete bad.

2 voksne og 2 barn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Teriyaki skrev:

Vasker toalett og vask en gang i uken eller oftere hvis den har blitt synlig skitten. Dusjen har jeg ikke noe system på når vaskes egentlig. 

Hvor mange bor du sammen med, da? :) Jeg synes toalettet og dusjen blir synlig skitten fortere enn vi vasker. Men det er mulig jeg bare er litt hysterisk :P Samme med støvsuging egentlig, det pleier vi å ta omtrent 1 gang i uka, men da er det veldig skittent når vi først støvsuger... 

AnonymBruker
Skrevet

Tar badet hver lørdag, men ellers også en klut over ved behov. Det blir fort støvete på mitt bad..

Anonymkode: 0f01e...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne. Doen vaskes fast 1 dag i uken og eller ved behov. Da vaskes også vasken/disken og speilet, men det går vi også over flere ganger i uken for det blir så fort støvete. Tar ofte bare litt dopapir og går over etter at jeg dusjet for da er vasken/disken litt fuktig. 

Anonymkode: c2759...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Vasker hele bade en gang i uken, men vasker også raskt over i løpet av uken om det er kommet støv på doen, hår i vasken, osv. Men da i hovedsak for at det skal se fint ut, ikke for at det skal være rent. (Altså det jeg gjør i løpet av uken, ikke når jeg vasker hver lørdag)

Anonymkode: 7d290...0a8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker hele bade en gang i uken, men vasker også raskt over i løpet av uken om det er kommet støv på doen, hår i vasken, osv. Men da i hovedsak for at det skal se fint ut, ikke for at det skal være rent. (Altså det jeg gjør i løpet av uken, ikke når jeg vasker hver lørdag)

Anonymkode: 7d290...0a8

Skjønner, men du tar ikke sånn grundig vask av doen mer enn én gang i uka? Du bare tørker lett over synlig støv ellers? Og hva med dusjen? :) Hvor mange er dere som bor sammen? 

Det har jo sikkert litt med hvor ofte man dusjer også. Her er vi tre/fire som dusjer minst én gang per dag hver, noen ganger to. Men de dagene jeg selv dusjer to ganger bruker jeg kun vann den ene gangen (feks. for å våkne), og det er jo ikke noe som legger igjen såperester og gjør dusjen skitten i seg selv...?

Hva med støvsuging? Er det nødvendig mer enn én gang i uka? 

AnonymBruker
Skrevet

Vasken blir vasket kanskje 2 ganger i uka. Liker ikke når det syns støv eller annet møkk på den. Doen kanskje en gang i uka. Dusjen tar vi når det ser ut som den trenger en vask, ingen rutine på den. 

Anonymkode: 505d9...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...