Gjest leni39 Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Hvis du (som dame) skulle reise til syden alene i disse tider(april eller mai)- hvor ville du reist? Trenger sol og varme, er ute etter å SLAPPE AV mest mulig. Gjerne i et område det er fint å gå små turer, nært stranden osv. Har sett en del på Spania- Costa Blanca osv, men der kan det vel være LITT kjølig enda..? Tyrkia er sykt billig for tida. Vet at det har vært diskutert her før, men akkurat nå: Hadde du turt å reise dit? Legger til at jeg ikke har reist noe sted alene før, og er en smule pyse. Blir takknemlig for gode råd og tips!
angie88 Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Jeg kunne godt tenkt meg å reise ett sted alene som du sier. Spania er litt kjølig enda. derfor hadde jeg villet dratt til Tyrkia, varmt, billig. Jeg hadde bare fulgt de rådene man får som turist der nede. hold deg til riktig side av lande. dette får man beskjed om hvis det er farlig for deg som turist
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Skulle jeg som jente reist alene, hadde jeg valgt Hellas....feks. Kreta. Som oftest veldig trygt for jenter som reiser alene. Tyrkia er fy, fy! Ikke bare pga terror, men alene, jente og skandinavisk utseende...don't do it!!! Har ikke vært der selv, men har flere venninner som har fått ødelagt Tyrkia turen pga innpå slitne mannfolk, som blir helt ville i trusa når de se skandinaviske jenter. Velger du Spania, hadde jeg valgt et all inclusive hotell, nære stranden og et lokalt sentrum. Trygt og godt det også. Anonymkode: 64e89...e2b 3
Plexus Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg ville valgt thailand! Det er OK priser på fly, hotell kan være veldig billig og det er billig å leve der. Maten og strendene er fantastiske 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Plexus skrev: Jeg ville valgt thailand! Det er OK priser på fly, hotell kan være veldig billig og det er billig å leve der. Maten og strendene er fantastiske Kanskje litt drøyt å reise til Thailand, når hun aldri har vært på ferie alene før?? Anonymkode: 64e89...e2b
Plexus Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt drøyt å reise til Thailand, når hun aldri har vært på ferie alene før?? Anonymkode: 64e89...e2b Kanskje det, men thailand er dog veldig turistvennlig. Hvis man bestiller chartertur til thailand er det vel ikke noe mer drøyt enn å dra til et annet sted som spania e.l.? 1
angie88 Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 jeg hører at du møter folk der nede med en gang uansett. jeg har ikke vært der. men venner som har reist nedover.
Cookiemonster Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Jeg hadde unngått Tyrkia for enhver pris.... Ihvertfall om jeg skulle reise alene. Spania, Hellas og Thailand som nevnt over er gode alternativer. 1
momo Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Har du vært i Tyrkia før? For mennene kan være veldig innpåslitne, også de som jobber på hotellet. Jeg har reist mye til Tyrkia, og reist alene. Men jeg er vant til det, og vet godt hvordan jeg takler disse mennene. Så jeg synes det ikke er så plagsomt. Spania er vel ganske varmt nå, de har hatt en veldig bra vinter i år. Kjenner folk som bor der nede. Det kan være litt kaldt i havet nå i april da. Ellers elsker jeg Italia og Hellas.
caroprins Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Kypros. Jeg elsker Kypros.😊 Jeg har vært mange ganger på dette hotellet og det kan anbefales. http://www.startour.no/feriereiser/kypros/ayia-napa/callisto/pc-000017419/ Behagelig temperatur der i mai. Hotellet er et leilighetshotel, nyoppusset for et par år siden. Veldig bra leiligheter. Rolig bilfritt område og ved siden av fullt brukbart kjøkken og en stor fin matvarebutikk på området . Så finner du spiserestaurant, greit basseng, egen strand, fine turområder , Sandy beach rett bortenfor og nok av souvernibutikker og forskjellige restauranter noen få minutters gange. Vil du inn til Aya napa sentrum så er det 3 km og du kan gå dit om du vil. Mye butikker langs hele strekningen. Reiser du med Star tour så kan du få buss med de frem og tilbake fra flyplassen og så kan du melde deg på og bli med på utflukter hvis du ønsker å oppleve litt mer av Kypros. Mange forbinder Aya napa med ungdom og party men det skjer i et spesiellt område I selve sentrum sent på kvelden og der trenger man ikke være om man ikke vil. På Callisto som er 3 km unna er det helt stille og rolig om kveldene. Sånn bortsett fra noen småbarn som kanskje springer rundt og leker før de skal sove . 1
Gjest leni39 Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt drøyt å reise til Thailand, når hun aldri har vært på ferie alene før?? Anonymkode: 64e89...e2b Hvorfor er det egentlig drøyt som du sier..? 3 timer siden, caroprins skrev: Kypros. Jeg elsker Kypros.😊 Jeg har vært mange ganger på dette hotellet og det kan anbefales. http://www.startour.no/feriereiser/kypros/ayia-napa/callisto/pc-000017419/ Behagelig temperatur der i mai. Hotellet er et leilighetshotel, nyoppusset for et par år siden. Veldig bra leiligheter. Rolig bilfritt område og ved siden av fullt brukbart kjøkken og en stor fin matvarebutikk på området . Så finner du spiserestaurant, greit basseng, egen strand, fine turområder , Sandy beach rett bortenfor og nok av souvernibutikker og forskjellige restauranter noen få minutters gange. Vil du inn til Aya napa sentrum så er det 3 km og du kan gå dit om du vil. Mye butikker langs hele strekningen. Reiser du med Star tour så kan du få buss med de frem og tilbake fra flyplassen og så kan du melde deg på og bli med på utflukter hvis du ønsker å oppleve litt mer av Kypros. Mange forbinder Aya napa med ungdom og party men det skjer i et spesiellt område I selve sentrum sent på kvelden og der trenger man ikke være om man ikke vil. På Callisto som er 3 km unna er det helt stille og rolig om kveldene. Sånn bortsett fra noen småbarn som kanskje springer rundt og leker før de skal sove .
Plexus Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 13 minutter siden, leni39 skrev: Hvorfor er det egentlig drøyt som du sier..? Det lurer jeg og på Ble du noe klokere på svarene du har fått @leni39 ? Bestemt deg for reisemål?
Gjest leni39 Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 (endret) Tusen takk for mange svar! Har ikke helt bestemt meg enda... Endret 17. april 2016 av leni39
Gjest leni39 Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, caroprins skrev: Kypros. Jeg elsker Kypros.😊 Jeg har vært mange ganger på dette hotellet og det kan anbefales. http://www.startour.no/feriereiser/kypros/ayia-napa/callisto/pc-000017419/ Behagelig temperatur der i mai. Hotellet er et leilighetshotel, nyoppusset for et par år siden. Veldig bra leiligheter. Rolig bilfritt område og ved siden av fullt brukbart kjøkken og en stor fin matvarebutikk på området . Så finner du spiserestaurant, greit basseng, egen strand, fine turområder , Sandy beach rett bortenfor og nok av souvernibutikker og forskjellige restauranter noen få minutters gange. Vil du inn til Aya napa sentrum så er det 3 km og du kan gå dit om du vil. Mye butikker langs hele strekningen. Reiser du med Star tour så kan du få buss med de frem og tilbake fra flyplassen og så kan du melde deg på og bli med på utflukter hvis du ønsker å oppleve litt mer av Kypros. Mange forbinder Aya napa med ungdom og party men det skjer i et spesiellt område I selve sentrum sent på kvelden og der trenger man ikke være om man ikke vil. På Callisto som er 3 km unna er det helt stille og rolig om kveldene. Sånn bortsett fra noen småbarn som kanskje springer rundt og leker før de skal sove . Her høres det veldig bra ut. Har ikke vært på Kypros før. Har du vært der alene..?
Gjest leni39 Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 10 timer siden, momo skrev: Har du vært i Tyrkia før? For mennene kan være veldig innpåslitne, også de som jobber på hotellet. Jeg har reist mye til Tyrkia, og reist alene. Men jeg er vant til det, og vet godt hvordan jeg takler disse mennene. Så jeg synes det ikke er så plagsomt. Spania er vel ganske varmt nå, de har hatt en veldig bra vinter i år. Kjenner folk som bor der nede. Det kan være litt kaldt i havet nå i april da. Ellers elsker jeg Italia og Hellas. Takk for svar. Ja,jeg har vært i Tyrkia før,sammen med familen. Synes de kan være litt innpåslitne og freidige ja,så er kanskje LITT skeptisk. (Gjelder ikke alle tyrkere altså;for all del! Veldig mange koselige folk..)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #16 Skrevet 12. april 2016 15 timer siden, leni39 skrev: Hvorfor er det egentlig drøyt som du sier..? Jeg mener det er drøyt å reise til Thailand fordi: 1) Første tur alene. 2) Det er langt + langt hjemmefra. 3) Du sier du er en smule pyse. 4) Reiser du i Europa, er det i hvert fall enklere å reise hjem om du skulle få helt kalde føtter. Men, for all del....jeg sier ikke at det ikke går bra. Men, selv hadde jeg valgt noe annet som første tur alene. Anonymkode: 64e89...e2b
caroprins Skrevet 14. april 2016 #17 Skrevet 14. april 2016 Den Monday, April 11, 2016 at 22.18, leni39 skrev: Her høres det veldig bra ut. Har ikke vært på Kypros før. Har du vært der alene..? Jeg har ikke vært der alene men ville ikke hatt noen problemer med å dra dit om jeg skulle avsted på egenhånd.
caroprins Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 Også Playa Blanca på Lanzarote er en fin plass å være på . Et greit hotel der er star tour sitt Blue village hotel. Da har man alt man trenger på ett sted samtidig som det er fine gangveier til å spasere på og små restauranter like ved.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå